• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
اخبار امروز : 4
0
3

چین در مسیر ساخت صفحات خورشیدی فضایی

  • کد خبر : 6679
  • 01 اسفند 1397 - 20:19
چین در مسیر ساخت صفحات خورشیدی فضایی

آکادمی فناوری فضایی چین در حال کار بر روی یک نیروگاه مداری به دور کره‌ی زمین است که انرژی خورشیدی را در فضا جذب می‌کند و به زمین باز می‌گرداند..

da86db8cd986 d8afd8b1 d985d8b3db8cd8b1 d8b3d8a7d8aed8aa d8b5d981d8add8a7d8aa d8aed988d8b1d8b4db8cd8afdb8c d981d8b6d8a7db8cdb8c 5c6b14d7dcf94

آکادمی فناوری فضایی چین در حال کار بر روی یک نیروگاه مداری به دور کره‌ی زمین است که انرژی خورشیدی را در فضا جذب می‌کند و به زمین باز می‌گرداند. 

این نیروگاه فضایی قادر خواهد بود تا انرژی خورشیدی را حتی در زمانی که هوا در زمین ابری باشد، با موفقیت جذب کرده و این انرژی ذخیره شده را به زمین انتقال دهد. این قابلیت به دلیل آرایه فتوولتانیک (photovoltaic) موجود در این نیروگاه فضایی می‌یاشد گه به آن کمک می‌کند تا بالاتر از هر سطحی که یک ابر توان حرکت را داشته باشد، قرار بگیرد.

با پیش بینی‌های انجام شده، تا سال ۲۰۲۵ یک نمونه‌ی آزمایشی از این برنامه به فضا فرستاده خواهد شد. تحقیقات در زمینه انرژی پاک بر پایه فضایی نشان می‌دهد که چین متعهد به ادامه تلاش در جهت استفاده بیشتر از انرژی‌های تجدید پذیر شده است و به همین ترتیب جایگاه این کشور در میان رهبران جهانی فضا قرار گرفته است.

نیازی به گفتن نیست، چرا که بزرگترین مشکل در راه یک نیروگاه شناور در فضا، پیدا کردن این راه حل است که چگونگه می‌توان انرژی ذخیره شده در آن را به زمین بازگرداند. در این مورد باید بگوییم که هنوز راه حل نهایی در دست نیست و دانشمندان فعال در این پروژه همچنان بر سر راه‌ها و شرایط موجود به یک انتخاب نهایی، رای تایید خود را ابراز نداشته‌اند. اما هم اکنون به گزارش وبسایت خبری The Sydney Morning Herald، طرح اصلی مورد بحث این است که پرتوهای خورشیدی در فضا از نور خورشید گرفته و در این پایگاه ذخیره سازی شود، سپس این انرژی ذخیره سازی شده در قالب یک حالت از ریز موج‌ها یا امواج لیزر به یک پایگاه زمینی منتقل شود. از آنجا، انرژی در پایگاه زمین ذخیره و سپس به حالت برق تبدیل خواهد شد؛ برق سپس به صورت‌های مختلف به کار خواهد رفت.

مطالب خواندنی:  آشنایی با دریاچه نمک چاکا ،زیباترین دریاچه در چین

 همانطور که تا به اینجای کار برای شما نیز واضح شده است، چین برنامه‌های بزرگی را در سر می‌پرواند، برنامه‌هایی که در صورت اجرای نهایی بسیاری از مخارج را برای این کشور حذف کرده و این کشور را به سمت بی نیازی به منابع سوختی تجدید ناپذیر نزدیک‌تر خواهد کرد. به گفته وبسایت خبری The Sydney Morning Herald، اگر این پرتاب به خوبی انجام شود و بخش فرستنده‌ی پرتو این نیروگاه فضایی به آن صورت که از آن انتظار می‌رود کار خود را انجام دهد، انتظار می‌رود که دانشمندان چینی بر اساس برنامه ریزی‌های انجام گرفته در طی سال‌های دهه ۲۰۵۰  میلادی، اقدام به پرتاب و آزمایش نیروگاه‌های بزرگتر و قوی‌تری کنند.

به غیر از ارسال انرژی پاک به زمین، نیروگاه همچنین می‌تواند همچنین قابلیت آن را داشته باشد تا ماموریت‌های فضایی را به یک مرحله‌ی عمیق و کاربردی‌تری ارتقاء دهند. تا زمانی که پرتو‌های ارسالی به اندازه کافی دقیق باشند که بتواند هر سفینه‌ی فضایی را که برای کاوش در کیهان فرستاده شده‌ است را هدف قرار دهد؛ از آن می‌توان برای تغذیه‌ی مجدد این کاوشگر‌ها استفاده کرد و دیگر نگران از دست دادن انرژی آن‌ها نبود.

منبع:tech.gamefa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=6679

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.