• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
اخبار امروز : 2
0
2

ساخت یک میکرو ربات با سوخت متانول

  • کد خبر : 25126
  • 30 مرداد 1399 - 20:18
ساخت یک میکرو ربات با سوخت متانول

معمولا ربات‌ها قدرت خود را از طریق باتری‌ها و متصل شدن به پریز برق به‌دست می‌آورند، اما در مورد ربات ربیتل (RoBeetle) این موضوع متفاوت است. این میکروبات با وزن کمتر از ۱ گرم به‌وسیله متانول که معمولا به عنوان حلال و همچنین در ضد یخ‌ها به‌کار می‌رود قدرت خود را به‌دست می‌آورد. سوخت‌های مایع […]

معمولا ربات‌ها قدرت خود را از طریق باتری‌ها و متصل شدن به پریز برق به‌دست می‌آورند، اما در مورد ربات ربیتل (RoBeetle) این موضوع متفاوت است. این میکروبات با وزن کمتر از ۱ گرم به‌وسیله متانول که معمولا به عنوان حلال و همچنین در ضد یخ‌ها به‌کار می‌رود قدرت خود را به‌دست می‌آورد. سوخت‌های مایع مانند متانول به ویژه در مقیاس کوچک دارای انرژی بیشتری در هر واحد حجم نسبت به باتری‌ها هستند. این موضوع باعث عدم وابستگی ربیتل به منبع خارجی مانند سیم یا میدان الکترومغناطیسی می‌شود. از نظر تئوری می‌توانند ضمن حفظ اندازه کوچک خود، با استقلال بیشتری نسبت به همتایان برقی خود حرکت کنند. در یک مطالعه جدید محققان توانسته‌اند ماهیچه‌های مصنوعی ریزی را طراحی کنند که مانند نمونه واقعی منقبض و منبسط شوند. این سیستم از سیم‌های آلیاژی نیکل-تیتانیوم استفاده می‌کند که درون پودر پلاتین قرار گرفته‌اند و باعث می‌شود تا سرعت سوخت بخار متانول افزایش پیدا کند. این فرآیند گرما ایجاد می‌کند و بر اثر این اتفاق سیم‌های پای ربات کوتاه شده و پس از خنک شدن مجددا افزایش پیدا می‌کنند و باعث حرکت می‌شوند.

Screen Shot 2020 08 20 at 16

طبق گزارشی که تیم طراحی ربیتل منتشر کرده‌اند این ربات تنها ۸۸ میلی‌گرم وزن دارد و می‌تواند تا ۲٫۶ برابر وزن خود اجسام را جابجا کند. همچنین می‌تواند ۹۵ میلی‌گرم سوخت با خود حمل کند که برای ۲ ساعت فعالیت ربات کافی است. این ربات می‌تواند از سطوح شیب‌دار بالا برود و همچنین بر روی انواع سطوح مانند شیشه، فوم و مسیر‌های بتنی حرکت کند. دانشمندان اکنون باید موضوع سوخت رسانی مجدد به این ربات را مورد تحلیل و بررسی قرار دهند تا بتوانند مدت زمان بیشتری از آن استفاده کنند. اگر آنها بتوانند ربیتل را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که تعامل بیشتری با اپراتور انسانی داشته باشد، می‌توان انتظار داشت که در آینده از این ربات‌های متانولی برای کارهای مختلفی مثل گرده‌افشانی مصنوعی یا حتی جراحی‌های پیچیده استفاده کرد.

مطالب خواندنی:  اینستاگرام محدودیت ویدئویی لایو را به ۴ ساعت رساند؛ ویژگی Live Archive معرفی شد

منبع:tech.gamefa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=25126

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.