• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
3

سامسونگ رسماً چیپست اگزینوس ۹۹۰ را معرفی کرد

  • کد خبر : 13468
  • 03 آبان 1398 - 10:43
سامسونگ رسماً چیپست اگزینوس ۹۹۰ را معرفی کرد

شرکت سامسونگ تنها پس از گذشت دو ماه از معرفی چیپست اگزینوس ۹۸۰، از چیپست جدید خود یعنی اگزینوس ۹۹۰ رونمایی کرد. این چیپست جدید بر اساس معماری ۷ نانومتری سامسونگ ساخته شده و حاوی پردازنده گرافیکی Mali-G77 است که باعث افزایش عملکرد گرافیکی یا راندمان قدرت در مقایسه با چیپ قبلی این شرکت شده […]

شرکت سامسونگ تنها پس از گذشت دو ماه از معرفی چیپست اگزینوس ۹۸۰، از چیپست جدید خود یعنی اگزینوس ۹۹۰ رونمایی کرد. این چیپست جدید بر اساس معماری ۷ نانومتری سامسونگ ساخته شده و حاوی پردازنده گرافیکی Mali-G77 است که باعث افزایش عملکرد گرافیکی یا راندمان قدرت در مقایسه با چیپ قبلی این شرکت شده است. از سوی دیگر، اگزینوس ۹۹۰ مجهز به CPU هشت هسته‌ای است که نسبت به نسل قبل خود، ۲۰ درصد سریعتر و قوی‌تر است.

اگرچه معرفی شدن دو پردازنده جدید در چنین فاصله زمانی کوتاهی، تصمیمی عجیب و غیرمعمول محسوب می‌شود اما به نظر می‌رسد که اگزینوس ۹۹۰ بازار متفاوتی را هدف قرار داده است. طبق گزارش VentureBeat، سامسونگ در کنار معرفی اگزینوس ۹۹۰ از مودم ۵G اگزینوس ۵۱۲۳ نیز رونمایی کرده تا برای دستگاه‌های مجهز به فناوری ۵G از این مودم بهره گیرد. در حقیقت، مودم ۵G اگزینوس ۹۹۰ در خود این چیپست قرار ندارد و برای پشتیبانی از آن، به مودم ۵G اگزینوس ۵۱۲۳ نیاز است.

همچنین اگزینوس ۹۹۰ از نمایشگرهایی با نرخ فرش ۱۲۰ هرتز در کنار شش دوربین با حداکثر رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسلی، مشابه سنسور ISOCELL Bright HMX سامسونگ که در ماه آگست گذشته معرفی شد نیز پشتیبانی می‌کند.

در عین حال، مودم ۵G اگزینوس ۵۱۲۳، مودم ۵G‌ای است که بر پایه فرایند ۷ نانومتری ساخته شده است. این مودم از هر دو مدل ۵G یعنی ساب ۶ گیگاهرتزی و mmWave پشتیبانی خواهد کرد که مورد آخری، به واسطه مودم ۵G قرار گرفته در اگزینوس ۹۸۰، در این چیپست قرار نداشت. سامسونگ گفته است که زمانی که مودم ۵G اگزینوس ۵۱۲۳ به شبکه ۵G متصل شود می‌توان تا حداکثر با سرعت ۵٫۱ گیگابیت بر ثانیه در حالت sub-6GHz و ۷٫۳۵ گیگابیت بر ثانیه نیز در حالت mmWave اقدام به دانلود کرد.

مطالب خواندنی:  گلکسی A35 سامسونگ به زمان معرفی نزدیک‌تر شد

سامسونگ هنوز مشخص نکرده است که چه گوشی‌هایی به این چیپست قدرتمند مجهز خواهند شد اما بنا بر پیش‌بینی‌ها و گمانه‌زنی‌ها، به احتمال زیاد، سری گلکسی اس۱۱ از این پردازنده بهره خواهند برد که برای عرضه در سال آینده میلادی برنامه‌ریزی شده‌اند. با این حال، از آنجایی که سامسونگ گوشی‌های گلکسی خود را در دو بازار ایالات متحده و چین با چیپست‌های کوالکوم عرضه می‌کند، بعید است که شاهد استفاده از چیپست اگزینوس ۹۹۰ در آن‌ها باشیم.

منبع:tech.gemfa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=13468

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.