• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
4

سامسونگ گفت که مشکل امنیتی حسگر اثر انگشت گوشی‌های خود را برطرف می‌کند

  • کد خبر : 12781
  • 27 مهر 1398 - 22:44
سامسونگ گفت که مشکل امنیتی حسگر اثر انگشت گوشی‌های خود را برطرف می‌کند

حسگر اثر انگشت گوشی گلکسی اس ۱۰ سامسونگ از همان زمان عرضه‌ی این گوشی به بازار، خبرساز بوده است. در صورت نصب محافظ صفحه‌ی شرکت‌های متفرقه روی نمایشگر گلکسی اس ۱۰، امکان دورزدن حسگر اثر انگشت درون‌ صفحه‌ای این گوشی وجود دارد. سامسونگ به‌صورت رسمی این خبر را تأیید کرده است. درابتدا، کاربران متعددی در گزارش‌هایی مدعی […]

حسگر اثر انگشت گوشی گلکسی اس ۱۰ سامسونگ از همان زمان عرضه‌ی این گوشی به بازار، خبرساز بوده است.

در صورت نصب محافظ صفحه‌ی شرکت‌های متفرقه روی نمایشگر گلکسی اس ۱۰، امکان دورزدن حسگر اثر انگشت درون‌ صفحه‌ای این گوشی وجود دارد. سامسونگ به‌صورت رسمی این خبر را تأیید کرده است.

درابتدا، کاربران متعددی در گزارش‌هایی مدعی شدند امکان دورزدن این حسگر ازطریق اثر انگشت متعلق به دارنده‌ی گوشی وجود دارد  که به‌صورت سه‌ بعدی چاپ شده باشد. با این‌حال، اخیرا گویا مشکل بدتری متوجه این حسگر اثر انگشت شده است.

امروز یکی از کاربران اهل بریتانیا متوجه شد اگر محافظ صفحه‌ی متفرقه (تردپارتی)‌ را روی نمایشگر گلکسی اس ۱۰ بگذارد، افراد دیگر نیز می‌توانند با اثر انگشتشان، قفل گوشی را بازکنند. سامسونگ ساعاتی پیش با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد از این مشکل باخبر است و قصد دارد به‌زودی با انتشار به‌روزرسانی نرم‌افزاری آن را رفع کند.

این کاربر در گفت‌و‌گو با وب‌سایت The Sun می‌گوید صبح امروز محافظ جدیدی روی نمایشگر گلکسی اس ۱۰ قرار داده است. بعد از این کار، متوجه شده است همسرش می‌تواند قفل گوشی را ازطریق اثر انگشت بازکند؛ درحالی‌که اثر انگشت همسر او در گوشی ثبت نشده بوده است. به گفته او، پس از این که یک محافظ صفحه نمایش ۳ دلاری خریداری شده را بر روی نمایشگر قرار داده، همسر او بدون اینکه اثر انگشتش در گوشی ثبت شده باشد، به‌راحتی می‌تواند گوشی را آنلاک کند.

سامسونگ به‌ صورت اختصاصی اطلاعیه‌ای در اختیار رسانه‌ی رویترز قرار داده و در آن گفته است: سامسونگ الکترونیکس به‌خوبی از تشخیص غلط اثر انگشت حسگر گلکسی اس ۱۰ باخبر است و به‌ زودی، وصله‌ی نرم‌افزاری برای رفع آن منتشر خواهد کرد.

مطالب خواندنی:  استفاده از اپلیکیشن AR برای فروش تلویزیون‌های سونی

این مشکل به‌ حدی جدی تلقی می‌شود که یکی از بانک‌های آنلاین کشور کره‌‌جنوبی با نام کاکیو بانک به مشتریانش پیشنهاد کرده است تا زمان رفع این مشکل، قابلیت تشخیص اثر انگشت گوشی‌شان را غیر فعال کنند و از آن برای انجام کارهای بانکی بهره نگیرند.

فعلا مشخص نیست مشکل یاد شده گوشی جدید سامسونگ چرا ایجاد شده است. فراموش نکنید گلکسی اس ۱۰ سامسونگ از حسگر اولتراسونیک (فراصوت) به‌منظور شناسایی خطوط اثر انگشت کاربر استفاده می‌کند. محافظ‌های صفحه‌نمایشی که از جنس پلاستیک یا سیلیکون باشند، می‌توانند کارکرد حسگر اثر انگشت اولتراسونیک را مختل کنند؛ بنابراین، سامسونگ از همان ابتدا به کاربران گلکسی اس ۱۰ پیشنهاد می‌کرد از محافظ‌های رسمی و تأیید‌شده‌ی این شرکت استفاده کنند. با‌این‌حال، فعلا نمی‌دانیم چرا سیستم تشخیص اثر انگشت گلکسی اس ۱۰ با محافظ‌های متفرقه به‌درستی کار نمی‌کند و اثر انگشت‌ افراد دیگر را نیز به‌عنوان اثر انگشت ثبت‌ شده در گوشی، شناسایی می‌کند.

سامسونگ در گفت‌و‌گو با رسانه‌ی سان گفته تحقیقاتش را در‌ این‌ زمینه آغاز کرده است. تا وقتی به‌ روزرسانی نرم‌افزاری سامسونگ منتشر شود، می‌توانید از فناوری تشخیص چهره‌ی گلکسی اس ۱۰ برای بازکردن قفل گوشی استفاده کنید. البته پیش‌تر در گزارش‌های دیگر نیز، اخباری درباره‌ی مشکلات این فناوری شنیده‌ایم. بنابراین، فعلا عاقلانه‌ترین کار قراردادن رمز چند رقمی روی گوشی است.

سامسونگ همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار انگجت گفته است: درباره‌ی این موضوع در حال تحقیق هستیم. به تمامی مشتریانمان پیشنهاد می‌کنیم از لوازم جانبی سامسونگ استفاده کنند که به‌صورت ویژه برای محصولاتش تولید شده‌اند.

گلکسی اس ۱۰ که تاریخ عرضه‌ی آن به مارس گذشته برمی‌گردد، از حسگر اثر انگشت درون‌ صفحه‌ای بهره می‌گیرد که برای شناسایی خطوط اثر انگشت کاربر، پالس‌های فراصوت را به‌سمت اثر انگشت ارسال می‌کند که روی سطح حسگر قرار گرفته است. تعدادی از این پالس‌ها جذب انگشت می‌شوند و تعدادی دیگر از آن‌ها بسته به خطوط منحنی و فرورفتگی‌ها و دیگر جزئیات روی انگشت، به‌سمت حسگر باز می‌گردند. سامسونگ هنگام معرفی گلکسی اس ۱۰ مدعی شده بود حسگر اثر انگشت اولتراسونیک این گوشی روش احراز هویت انقلابی به‌شمار می‌آید.

مطالب خواندنی:  گلکسی نوت ۲۰ اولترا سامسونگ مجهز به تراشه اسنپدراگون معرفی نشده خواهد بود

منبع:tech.gemfa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=12781

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.