• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
4

ستاره شناسان ویژگی جدیدی در کهکشان راه شیری کشف کردند

  • کد خبر : 29846
  • 29 مرداد 1400 - 18:55
ستاره شناسان ویژگی جدیدی در کهکشان راه شیری کشف کردند
ستاره‌شناسان به‌تازگی گروهی از ستاره‌های جوان و ابرهای گازی را در یکی از مشهورترین بازوهای مارپیچی کهکشان راه شیری کشف کرده‌اند که ما را به آگاهی از چگونگی به‌وجودآمدن جهان نزدیک‌تر کرده‌ است.

ستاره‌شناسان به‌تازگی گروهی از ستاره‌های جوان و ابرهای گازی را در یکی از مشهورترین بازوهای مارپیچی کهکشان راه شیری کشف کرده‌اند که ما را به آگاهی از چگونگی به‌وجودآمدن جهان نزدیک‌تر کرده‌ است. گفته می‌شود که این ساختار کشف‌شده‌ی جدید چیزی حدود ۳۰۰۰ سال نوری از بازوی صورت فلکی کمان فاصله داشته و شناسایی آن با استفاده از تلسکوپ فضایی اسپیتزر ناسا و اطلاعات ماموریت گایای آژانس فضایی اروپا انجام شده است. این ساختار شامل سحابی عقاب، امگا (نعل اسب)، سه‌تکه و مرداب می‌شود.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،مایکل کوهن، اخترفیزیک‌دان موسسه فناوری کالیفرنیا و نویسنده‌ی مقاله‌ی بازوهای مارپیچی کهکشان، در این خصوص گفت که یکی از ویژگی‌های مهم بازوهای مارپیچی، چگونگی شکل‌گیری آن‌ها به‌ دور کهکشان است. به گفته‌ی او، بسیاری از مدل‌های کهکشان راه شیری به زاویه‌ی گام (Pitch Angle) 12 درجه‌ای بازوی کمان (Sagittarius Arm) اشاره داشته‌اند اما یافته‌های جدید نشان می‌دهد که این زاویه نزدیک به ۶۰ درجه است.

https://dl.greenbeautymag.com/2021/08/ezgif-4-97e6cd76f251.webp

این ساختار به خودی خود به اندازه‌ی ساختارهای بازوهای مارپیچی کهکشان‌های دیگر خازق‌العاده نیست اما این کشفیات با توجه به جایگاه زمین در کهکشان راه شیری، فوق‌‌العاده مهم به‌حساب می‌آید. رابرت بنجامین، یکی دیگز از نویسندگان مقاله بازوهای کهکشان اعلام کرد که این کشف جدید به ما یادآوری می‌کند که هنوز موارد ناشناخته‌ی بسیاری در مورد کهکشان راه شیری وجود داشته و ممکن است که این ساختار کشف‌شده‌ی جدید، با وجود کوچک‌بودن، اطلاعات مهمی را در اختیار ما قرار دهد.

نظرات خود در مورد یافته‌های جدید ستاره‌شناسان را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب خواندنی:  مایکروسافت پتنت یک گوشی تاشو با سه نمایشگر را ثبت کرد

منابع: TechSpot

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=29846

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.