• امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
3

سفر به کوته کومه: در آغوش طبیعت گیلان

  • کد خبر : 42650
  • 28 مهر 1402 - 16:50
سفر به کوته کومه: در آغوش طبیعت گیلان
کی از جواهرهای طبیعی استان گیلان، دهکده‌ای کوچک و زیبای کوته کومه است. این مکان با آبشارهای خیره کننده و طبیعتی فوق العاده زیبا، گردشگران را به خود جلب می‌کند

سفر به کوته کومه: در آغوش طبیعت گیلان

تجربه‌ای فراموش‌نشدنی در کوته کومه گیلان

به گزراش مجله زیبایی سبز به نقل از بیتوته،روستای کوته کومه یکی از مناطق دیدنی و جذاب در شهرستان آستارا واقع در استان گیلان است. این روستا با جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی خود، گردشگران را  به خود جذب می‌کند و تجربه‌ی یک سفر دلپذیر به طبیعت زیبا و فرهنگ محلی را ارائه می‌دهد.

دهکده زیبا کوته کومه

دهکده زیبا کوته کومه

روستای کوته کومه

 روستای زیبا کوته کومه (Kuteh Kumeh) واقع در استان گیلان، یک جواهر کوچک در طبیعت زیبای ایران است. این دهکده فقط دارای بیست خانه روستایی است که در آغوش جنگل‌های سرسبز واقع شده و ساکنانش اهل تالش هستند. آن‌ها به زبان تالشی صحبت می‌کنند و با زبان‌های ترکی و فارسی نیز آشنا هستند.

منطقه کوهستانی کوته کومه

منطقه کوهستانی کوته کومه

دهکده کوته کومه به عنوان میزبان بلندترین آبشار استان گیلان، آبشار لاتون، شناخته می‌شود.همچنین، آبگرم کوته کومه و فرصت اجاره خانه‌ها به گردشگرانی که برای تجربه طبیعت و آبشار لاتون به آنجا می‌ روند ، از دیگر جذابیت‌های این منطقه است. این روستا به خاطر طبیعت خیره‌کننده، آبشارها، و آثار تاریخی متنوع از جمله قلعه و آسیاب قدیمی آسیه شوان باعث جذب گردشگران کوهنورد، طبیعت‌دوستان، و توریست‌های بین‌المللی شده است.

آبشار لاتون

آبشار لاتون

اگر قصد صعود به آبشار لاتون را دارید، بهترین راه این است که از کمک گروه‌های حرفه‌ای طبیعت‌گردی و کوه‌نوردی بهره‌برید تا سفرتان لذت‌بخش و بدون مشکلات ناخواسته باشد.

روستاهای توریستی گیلان

روستاهای توریستی گیلان

موقعیت جغرافیایی روستای کوته کومه

موقعیت جغرافیایی روستای کوته کومه بسیار جالب است. این روستا یکی از جاذبه های گردشگری استان گیلان می‌باشد. کوته کومه واقع در دهستان چلوند، بخش لوندویل، شهرستان آستارا واقع شده و به ارتفاع متوسط ۷۵ متر از سطح دریا واقع گردیده است. این روستا در فاصله ۱۰ کیلومتری غربی شهر لوندویل واقع شده و دارای جمعیتی بالغ بر ۲۰۰۰ نفر است. رودخانه لوندویل نیز از این منطقه عبور می‌کند و به طبیعت زیبا و چشم اندازهای دلنشین این روستا افزوده است.

مطالب خواندنی:  معرفی باغ نگارستان از جاهای دیدنی شهر تهران

معرفی کوته کومه

معرفی کوته کومه

بهترین زمان بازدید روستای کوته کومه

بهترین زمان برای بازدید از این منطقه اوایل بهار و یا اواخر زمستان است که هوا معتدل و رطوبت کمتری دارد.

دسترسی به روستای کوته کومه

برای دسترسی به این دهکده، شما باید به استان گیلان، شهرستان آستارا، و سپس به فاصله ۹ کیلومتری شهر لوندویل سفر کنید. این منطقه با طبیعت خیره‌کننده و مناظر زیبا خود گردشگران را مجذوب خود می‌کند.

راهنمای سفر به کوته کومه

راهنمای سفر به کوته کومه

سوالات متداول درباره کوته کومه

۱. کوته کومه چیست و کجا قرار دارد؟

کوته کومه یک منطقه طبیعی در استان گیلان واقع در دهکده‌ای به نام کوته کومه است. این منطقه به خاطر آبشارها و طبیعت زیبایش معروف است.

۲. چه جاذبه‌های گردشگری در کوته کومه وجود دارد؟

کوته کومه به دلیل آبشار لاتون و مناظر طبیعی فوق العاده خود شناخته می‌شود. همچنین آبگرم کوته کومه و آبشارهای متعدد دیگر نیز جاذبه‌های گردشگری این منطقه هستند.

۳. بهترین زمان برای بازدید از کوته کومه کیست؟

بهترین زمان برای بازدید از کوته کومه اوایل بهار و یا اواخر زمستان است، زیرا در این زمان‌ها آب و هوا مناسب‌تر است و رطوبت کمتری وجود دارد.

۴. چگونه به کوته کومه دسترسی داریم؟

برای دسترسی به کوته کومه باید به استان گیلان، شهرستان آستارا، واقع در ۹ کیلومتری شهر لوندویل سفر کنید. روستای کوته کومه در فاصله ۱۰ کیلومتری غرب شهر لوندویل واقع شده است.

۵. آیا برای بازدید از آبشار لاتون نیاز به هدایت از یک راهنما است؟

بله، توصیه می‌شود برای بازدید از آبشار لاتون از خدمات یک راهنمای حرفه‌ای طبیعت‌گردی یا کوه‌نوردی استفاده کنید تا مشکلات پیش بینی نشده را تجربه نکنید و ایمنی خود را تضمین کنید.

مطالب خواندنی:  جاذبه‌های گردشگری و دیدنی‌های شهر مجسمه‌ها

سخن پایانی مقاله ی کوته کومه

به عنوان سخن پایانی، امیدواریم که این مقاله شما را با دنیای زیبای کوته کومه در استان گیلان آشنا کرده و اطلاعات مفیدی برای سفر به این منطقه فراهم کرده باشد. کوته کومه با آبشارهای خیره کننده و طبیعتی فراتر از توقعات، یکی از جاذبه‌های دلچسب گردشگری ایران است. از فصل بهار تا اواخر زمستان، این منطقه زیبا به شما پیشنهاد می‌شود. همچنین برای تجربه بهتر، همیشه از خدمات راهنمایان محلی بهره‌برداری کنید تا سفرتان را امن‌تر و لذت‌بخش‌تر کنند. برای اطلاعات بیشتر و برنامه‌ریزی سفرتان، به وب‌سایت بیتوته مراجعه کنید. امیدواریم سفری شگفت‌انگیز به این نقطه زیبا را تجربه کنید و لحظاتی خاص و خاطره‌انگیز را در کنار طبیعت بکر کوته کومه سپری کنید.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=42650

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.