• امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
اخبار امروز : 0
0
5

سه رکن اصلی سلامت روان/ خواب خوب، ورزش، مصرف میوه و سبزیجات

  • کد خبر : 26924
  • 03 دی 1399 - 9:17
سه رکن اصلی سلامت روان/ خواب خوب، ورزش، مصرف میوه و سبزیجات

مطالعه محققان نشان می دهد خواب باکیفیت، ورزش و مصرف زیاد میوه و سبزیجات خام می تواند سلامت روان بهتری را برای افراد جوان به همراه داشته باشد. به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از مهر، در این مطالعه، از بیش از ۱۱۰۰ فرد نیوزیلندی و آمریکایی در مورد خواب شأن، فعالیت فیزیکی، رژیم […]

مطالعه محققان نشان می دهد خواب باکیفیت، ورزش و مصرف زیاد میوه و سبزیجات خام می تواند سلامت روان بهتری را برای افراد جوان به همراه داشته باشد.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از مهر، در این مطالعه، از بیش از ۱۱۰۰ فرد نیوزیلندی و آمریکایی در مورد خواب شأن، فعالیت فیزیکی، رژیم غذایی و سلامت روان شأن سوال پرسیده شد.

«شای رابی ویکهام»، سرپرست تیم تحقیق از دنشگاه اوتاگو نیوزیلند، در این باره می‌گوید: «ما دریافتیم کیفیت خواب بیش از کمیت خواب در پیش بینی سلامت روان نقش دارد.»

در کنار خواب باکیفیت، ورزش و مصرف میوه و سبزیجات خام، به ترتیب سه رفتار مهم قابل ارتباط با سلامت بهتر روان هستند.

علائم افسردگی در افراد بزرگسالان جوان که ۷ تا ۹ ساعت در شب می‌خوابند کمترین میزان است و احساس خوب بودن و تندرستی در افرادی که ۸ ساعت در شب می‌خوابند بیشتر است.

بزرگسالانی که روزانه ۴.۸ وعده میوه و سبزیجات خام می‌خورند، دارای بالاترین میزان سلامتی بودند. کسانی که کمتر از دو وعده و همچنین بیش از هشت وعده میوه می‌خوردند، احساس سلامت روان کمتری را گزارش کردند.

ویکهام در ادامه می‌افزاید: «خواب، فعالیت فیزیکی و رژیم غذایی سالم را می‌توان سه رکن اصلی سلامت دانست که می‌تواند در تقویت سلامت روان افراد نقش داشته باشد.»

مطالب خواندنی:  ۷ دلیل از نقش فوق‌العاده ورزش‌های قدرتی در سلامت بدن
لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=26924

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.