• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
اخبار امروز : 2
0
2

سونی دوربین Ultra Fast خود را با نام A9 II معرفی کرد

  • کد خبر : 11397
  • 12 مهر 1398 - 12:41
سونی دوربین Ultra Fast خود را با نام A9 II معرفی کرد

دنیای دوربین‌های دیچیتال یکی از حوزه‌های هیجان انگیز محصولات تکنولوژی به حساب می‌آید. جذابیت این حوزه اما در هم اندازه بودن شرکت‌های مطرح تولید کننده دوربین‌های دیچیتال به حساب می‌آید. در این حوزه شاهد حضور برندهای مختلفی نظیر سونی، توشیبا و حتی کانن هستیم. برندهایی که در حال حاضر فارغ از تولید محصولاتی نظیر دوربین‌های […]

دنیای دوربین‌های دیچیتال یکی از حوزه‌های هیجان انگیز محصولات تکنولوژی به حساب می‌آید.

جذابیت این حوزه اما در هم اندازه بودن شرکت‌های مطرح تولید کننده دوربین‌های دیچیتال به حساب می‌آید. در این حوزه شاهد حضور برندهای مختلفی نظیر سونی، توشیبا و حتی کانن هستیم. برندهایی که در حال حاضر فارغ از تولید محصولاتی نظیر دوربین‌های دیچیتال در حوزه‌های دیگری نیز فعالیت دارند اما بی شک دوربین‌های دیچیتال تولیدی این شرکت‌ها به عنوان یکی از محصولات مطرح آن به حساب می‌آید.

کمپانی ژاپنی سونی یکی از شرکت‌هایی است که در زمینه ساخت وسایل الکترونیکی فعالیت دارد و بی شک یکی از مهم ترین ساخته‌های این کمپانی کنسول‌های بازی مجموعه پلی استیشن است. اما کمپانی سونی تنها در ساخت کنسول فعالیت ندارد و شاهد حضور این برند در تمامی حوزه‌های مرتبط با محصولات الکترونیکی هستیم.

دوربین‌های دیچیتال ساخته کمپانی سونی به عنوان یکی از بهترین محصولات برای عکسبرداری محسوب می‌شود. کیفیت بالای این دوربین‌ها در کنار ویژگی مواردی نظیر خلاقیت که در تمامی محصولات سونی موج می‌زند از دلایل محبوبیت ساخته‌های این کمپانی به خصوص دوربین‌های دیچیتال آن می‌باشد.

حالا اما به تازگی شاهد این هستیم که سونی در اقدامی هیجان انگیز یکی از محصولات عکسبرداری خود را قرار است بهبود ببخشد و شاهد حضور یک دوربین‌ دیچیتال فوق حرفه‌ای در بازار باشیم که می‌تواند موج جدیدی از خرید دوربین را برای طرفداران عکاسی ایجاد کند.

اگر به حوزه عکسبرداری و فیلمبرداری علاقه مند باشید بی شک نام دوربین A9 سونی را شنیده‌اید.

دوربینی که در سال ۲۰۱۷ وارد بازار شد و توانست نظرات مثبت را به خود جذب کند.

وجود مزایا بسیار زیادی که در ادامه به آن می‌پردازیم دلیلی شد تا این دوربین از سایت‌های مختلف نقد و بررسی دوربین‌های دیچیتال نمرات بسیار بالا کسب کند و به فروش بسیار خوبی نیز دست پیدا کند.

دوربین A9 سونی ویژگی‌هایی نظیر عکسبرداری با کیفیت ۲۴ مگاپیکسل به شکل کاملا فول فریم را داشت. ویژگی دیگری این دوربین قابلیت عکسبرداری بی پایان با نرخ فریم ۲۴ فریم بر ثانیه با AF کامل است. این عکسبرداری بی پایان به عکاس اجازه می‌داد تا بیش از ۲۴۱ عکس کم حجم زده با فرمت RAW را ذخیره کند و هر کدام که به نظرش بهتر بود را انتخاب و استفاده کند.

مطالب خواندنی:  پتنت جدید سونی، اسپیکر و دوربین بیرون‌جهنده را نشان می‌دهد

ویژگی دیگر دوربین A9 در زمان عرضه تثبیت کننده ۵ محوره عکس است که باعث می‌شود شاهد عکس‌های فوق العاده‌ای باشیم.

صفحه LCD تاچ اسکرین از دیگر مزایای این دوربین به حساب می‌آید که البته در دیگر محصولات دوربین‌های دیچیتال شاهد این صفحه نمایش با قابلیت تاچ اسکرین هستیم که در اصل به بهبود عملکرد عکاس بعد از عکسبرداری با نمایش عکس نهایی کمک می‌کند تا عکاس هر عکسی که لازم بود را نگه دارد و عکس‌های معیوب را از حافظه دستگاه خود پاک کند.

دوربنی A9 قابلیت فیلم برداری UHD با کیفیت ۴K را با استفاده از سنسور تمام عرض داشت که فیلمبرداری با این دوربین را بسیار لذت بخش می‌کرد.

در عکس پایین می‌توانید دوربین A9 را ببینید.

d8b3d988d986db8c d8afd988d8b1d8a8db8cd986 ultra fast d8aed988d8af d8b1d8a7 d8a8d8a7 d986d8a7d985 a9 ii d985d8b9d8b1d981db8c daa9d8b1d8af 5d97067a6e68a

اما حالا شاهد این هستیم که سونی دوربین A9 خود را بروزرسانی کرده است و شاهد نسخه جدیدی از این دوربین فوق العاده در بازار خواهیم بود.

این دوربین جدید قرار است A9 II نام داشته باشد.

مدل جدید دوربین A9 II تغییری زیادی به نسبت نسخه قبلی خود یعنی A9 ندارد است و در داخل آن قرار است از همان سنسور تمام قاب ۲۴ مگاپیکسلی استفاده شود و سونی تغییری در این سنسور نداده است و آن را در دوربین دیجیتال A9 II نیز نگه داشته است.

قابلیت عکسبرداری بی پایان نیز در این دوربین وجود دارد و هنوز شاهد عکس‌هایی با فرمت RAW هستیم که به شکل فشرده با نرخ فریم ۲۰ فریم بر ثانیه عکسبرداری می‌شوند هستیم که البته استفاده از این ویژگی طبق گفته خود کمپانی سونی برای لحظات و شرایط چالش برانگیز مناسب است، لحظاتی مانند ورزش و عکس عروسی که البته همان طور که می‌دانید عکسبرداری ورزشی یکی از سخت ترین نوع عکاسی به حساب می‌آید و این دوربین می‌تواند به خوبی نیاز شما را برطرف کند و نگذارد حتی یه صحنه جذاب از دست شما فرار کند و نتوانید از آن عکس بگیرید.

مطالب خواندنی:  بادهای خورشیدی باعث ایجاد آب در ماه می‌شود

اما فارغ از ثابت‌هایی که در دوربین A9 II و نسخه قبل آن یعنی A9 وجود داشت شاهد چند ویژگی جذابی هستیم که در این دوربین وجود دارد و باعث می شود A9 II نسبت به سایر دوربین‌های سونی به عنوان یک دوربین حرفه‌ای شناخته شود و بی شک می‌تواند خود را به خوبی به همه معرفی کند.

یکی از این ویژگی‌های مهم و هیجان انگیز این است که دیافراگم مکانیکی سنتی در این دوربین در بعد سرعت دو برابر سریع تر شده است و اکنون عکاسان قادر خواهند با تا با سرعت ۱۰ فریم در ثانیه عکس‌های متوالی بگیرند که این ویژگی باعث سرعت در عکسبرداری شده است و این قابلیت برای عکاسانی که به هنگام عکسبرداری سعی به هماهنگی خود با فلش می‌کنند یا سعی می‌کنند که از هر نور برای استفاده در عکاسی خود استفاده کنند مفید خواهد بود.

چند نمونه دیگر از ویژگی‌های جدید این دوربین را اگر بخواهیم بیان کنیم باید گفت که دوربین دیجیتال A9 II را سونی مطابق با سطح بالاتر دوربین قبلی خود یعنی A7R IV آورده است که به همین دلیل شاهد ویژگی‌هایی نظیر ثبات ۵٫۵ در بدن، بهبود مقاوت دوربین در برابر گرد و غبار و در برابر آب هستیم و همین طور رابط کاربری صفحه نمایش لمسی این دوربین بهبود پیدا کرده است و شاهد ثبات در آن هستیم. سونی علاوه بر موارد گفته شده به شکل رسمی بیان کرده است که قابلتی ردیابی AF به لطف یک الگوریتم جدید به نسبت قبل بهبود بسیار زیادی یافته است.

از دیگر مواردی که در دوربین جدید سونی ارتقا و بهبود پیدا کرده است می‌تواند به اتصالات این دوربین اشاره کرد که ارتقا قابل توجهی به نسبت نسخه‌های قبلی پیدا کرده است شاهد بپرسید این ارتقا‌ها شامل چه چیزی می‌شود؟ باید گفت که این دوربین در حال حاضر دارای اترنت گیگابایت به همراه درگاه USB-C 3.2 است و در این دوربین پشتیبانی از Wi-Fi 5 گیگاهرتزی در کنار باند ۲٫۴ گیگاهرتزی قبلی نیز وجود دارد.

مطالب خواندنی:  عرضه گوشی ارزان قیمت «وان پلاس» با باتری ۶۰۰۰ میلی آمپری

وجود این اتصالات بسیار زیاد و حرفه‌ای باعث شده است که عکاسانی که علاقه بسیار زیادی به اتصال دوربین خود به لپ تاپ دارند بتوانند به سرعت تمامی عکس‌های گرفته شده را به لپ تاپ خود منتقل کنند و در لپ تاپ با استفاده از نرم افزارهای ویرایش عکس نظیر فتوشاپ و یا ایلاستریتور بتوانند عکس خود را به زیبا ترین شکل ممکن ویرایش کنند و به خروجی جذابی برسانند.

اما شاید بپرسید که قیمت نهایی این دوربین حرفه‌ای چقدر خواهد بود و چه زمانی در دسترس قرار می‌گیرد و برای فروش وارد بازار می‌شود؟

طبق شایعات و در کنار آن اخبار دوربین A9 II قرار است در ماه نوامبر امسال (آبان یا آذر) وارد بازار شود.

از نظر قیمت گذاری نیز انتظار می‌رود دوربین A9 II قیمتی در حدود ۴۵۰۰ دلار داشته باشد که البته این قیمت گذاری با در نظر گرفتن تنها فروش بدنه دوربین است و تجهیزات اضافی نظیر انواع مختلف لنز برای عکسبرداری و یا خرید پایه‌های مختلف برای عکسبرداری باعث می‌شود تا مجبور شوید بیشتر هزینه کنید و برای خرید هرکدام از موارد گفته شده مبلغ بیشتری پرداخت کنید.

باید صبر کرد و بعد از عرضه دوربین A9 II بررسی کرد که آیا سونی همانند عرضه دوربین A9 با معرفی و عرضه این دوربین نیز توانسته موفق عمل کند و یا ویژگی‌هایی که در سال ۲۰۱۷ در دوربین A9 شاهد آن بودیم دیگر برای عکاس‌های امروزی هیجان انگیز نیست و این عکاسان به دنبال ویژگی‌های جدیدتری هستند.

منبع:tech.gamefa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=11397

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.