• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
2

سونی پاییز امسال از فرمت ۳۶۰ درجه صوتی خود رونمایی می‌کند

  • کد خبر : 12693
  • 26 مهر 1398 - 10:11
سونی پاییز امسال از فرمت ۳۶۰ درجه صوتی خود رونمایی می‌کند

سونی تکنولوژی جدید خود به نام ۳۶۰Reality Audio را با همکاری شرکای خود در اواخر پاییز به بازار عرضه خواهد کرد. این فرمت شامل صدای فضایی مبتنی بر شیء است که عناصر مختلف موزیک را در یک محیط مجازی در اختیار شنونده قرار می‌دهد. این فناوری برای تجربه موزیک زنده بوسیله پخش سازها و صداها […]

سونی تکنولوژی جدید خود به نام ۳۶۰Reality Audio را با همکاری شرکای خود در اواخر پاییز به بازار عرضه خواهد کرد.

این فرمت شامل صدای فضایی مبتنی بر شیء است که عناصر مختلف موزیک را در یک محیط مجازی در اختیار شنونده قرار می‌دهد. این فناوری برای تجربه موزیک زنده بوسیله پخش سازها و صداها از جهات مختلف طراحی شده است. در زمان رونمایی از این فناوری حدود ۱۰۰۰ آهنگ منطبق بر این فناوری از هنرمندانی نظیر فارل ویلیامز، باب دیلان و بیلی جوئل در دسترس است. سونی همچنین اجرای زنده هنرمندانی مانند چارلی XCX و کدالاین (Kodaline) را ضبط و آنها را به فرمت جدید تبدیل کرده است.

سونی علاوه بر ضبط موسیقی‌ها با برند خود، خبر از همکاری با کمپانی‌های بزرگی مانند وارنر، یونیورسال و لایونیشن (Live Nation) برای تولید محتوای بیشتر داده است.

مایک فاسولو (Mike Fasulo) مدیر آمریکای شمالی سونی در این رابطه اعلام کرده:

فناوری ۳۶۰Reality Audio بار دیگر ثابت کرد که نوآوری متوقف نمی‌شود. اتصال و تلاقی عمیق بین مسائل فنی، هنرمندان خستگی‌ناپذیر، تفکر سخت‌افزاری رو به جلو و شرکای ما نشان داد که یک راه جدید برای حرکت رو به جلوی موزیک به‌وجود آمده است. سونی توانست با همکاری شرکای ارزشمند خود قدرتمندترین و واقعی‌ترین تجربه شنیدن موسیقی را برای شنونده‌ها فراهم کند و بستری جدید برای خلق آثار هنرمندان ایجاد کند.

سونی در این زمینه با آمازون موزیک HD، دیزر (Deezer)، تیدال (Tidal) و nugs.net همکاری می‌کند. این خبر بدی برای کاربران اسپاتیفای و اپل موزیک خواهد بود. با این حال سونی وعده داده استودیو اکو آمازون راهی برای پخش این آهنگ‌ها باشد. سیستم رمزگشایی این فناوری نیاز به چندین بلندگو و واحد پردازش سیگنال دارد و بنابراین بعید به نظر می‌رسد بتواند با سیستم‌های کنونی کار کند.

مطالب خواندنی:  شیائومی تولید موبایل ۴G را متوقف می کند

در هنگام عرضه این فناوری تنها از طریق اپلیکیشن‌های موبایل تیدال، دیزر و nugs.net اندروید و آی‌اواس از طریق هدفون اکثر شرکت‌های سازنده در دسترس خواهد بود. برخی از هدفو‌ن‌های جدید سونی می‌توانند از طریق برنامه اتصال هدفون زمینه سفارشی موسیقی همه‌ جانبه را ایجاد کنند که مشخص نیست دقیقا به چه شکل با محتوای خارجی کار می‌کنند.

واضح است که برای فهمیدن نیاز به تجربه شخصی است، اما به نظر می‌رسد سونی تمام تلاش خود را برای این کار انجام خواهد داد.

منبع:tech.gemfa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=12693

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.