• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
اخبار امروز : 3
0
3

شایعه: قابلیت سایدلود اپل در آیفون نیمه اول سال ۲۰۲۴ از راه می‌رسد

  • کد خبر : 43062
  • 23 آبان 1402 - 16:43
شایعه: قابلیت سایدلود اپل در آیفون نیمه اول سال ۲۰۲۴ از راه می‌رسد
با افزایش فشار اتحادیه اروپا، اپل احتمالا سال آینده به کاربران اجازه خواهد داد تا اپلیکیشن‌ها را روی آیفون‌های خود سایدلود کنند.

شایعه: قابلیت سایدلود اپل در آیفون نیمه اول سال ۲۰۲۴ از راه می‌رسد

به گزراش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،با افزایش فشار اتحادیه اروپا، اپل احتمالا سال آینده به کاربران اجازه خواهد داد تا اپلیکیشن‌ها را روی آیفون‌های خود سایدلود کنند. سایدلود (Sideloading) به دانلود اپلیکیشن‌ها خارج از فروشگاه اپل استور گفته می‌شود که به کاربران گزینه‌های بیشتری می‌دهد اما ممکن است امنیت آن‌ها را به خطر بیاندازد. مارک گورمن، تحلیلگر بلومبرگ ادعا کرده که اپل در نیمه اول سال ۲۰۲۴ اجازه سایدلود کردن اپلیکیشن‌ها را خواهد داد.

همانطور که می دانید اپل هرگز اجازه دانلود اپلیکیشن‌ها از منابع شخص ثالث را نداده است. حالا قرار است این امکان به طور رسمی به آیفون فراهم شود. البته دو نکته منفی در اینجا برای اپل وجود دارد که باید به آنها توجه کند. اولا نصب جانبی اپلیکیشن‌ها می‌تواند توسعه‌دهندگان را از پرداخت کارمزد ۱۵ تا ۳۰ درصدی در اپ استور معاف کند. بنابراین توسعه دهندگان می‌توانند هزینه‌ای به اپل پرداخت می کردند دور بزنند.

ثانیا اپل ممکن است از لحاظ امنیتی دچار مشکل شود. البته این شرکت همواره مکانیسم‌هایی داشته که حریم خصوصی و امنیت کاربران را تضمین کند. گورمان گفته است که این شرکت یک سیستم بسیار کنترل شده برای توسعه دهندگان معرفی خواهد کرد تا بتوانند اپلیکیشن‌ها را خارج از اپ استور ارائه دهند. به گفته گورمن این تغییر در نیمه اول سال آینده رخ خواهد داد. اخیرا گزارشی وجود داشت مبنی بر اینکه اپل می‌تواند با عرضه iOS 17.2 قابلین نصب جانبی اپلیکیشن‌ها را معرفی کند. در حال حاضر، iOS ۱۷.۲ در مرحله بتا قرار دارد و احتمالا ماه آینده منتشر خواهد شد.

مطالب خواندنی:  iOS 15.4 هفته آینده برای آیفون ۶s الی آیفون ۱۳ منتشر می شود

در هر صورت به نظر می‌رسد که اپل پارامترهای خاصی را برای کاربران تعیین خواهد کرد تا اپلیکیشن‌ها را خارج از اپ استور دانلود کنند. اپل قبلا گفته بود که سایدلودینگ اپلیکیشن‌ها ممکن است حریم خصوصی و امنیت کاربران را به خطر بیندازد. حالا باید ببینیم این شرکت در نهایت چه تصمیمی می‌گیرد.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=43062

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.