• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
اخبار امروز : 3
0
3

شما گوشت های گیاهی را امتحان کرده اید، اما در اینجا گیاهان گوشتی آمده اند

  • کد خبر : 45119
  • 27 بهمن 1402 - 11:33
شما گوشت های گیاهی را امتحان کرده اید، اما در اینجا گیاهان گوشتی آمده اند
محققان کره جنوبی دانه های واقعی برنج را با ماهیچه های گاو و سلول های چربی تزریق کردند.

شما گوشت های گیاهی را امتحان کرده اید، اما در اینجا گیاهان گوشتی آمده اند

محققان کره جنوبی دانه های واقعی برنج را با ماهیچه های گاو و سلول های چربی تزریق کردند.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از اینجگت، تیمی از محققان کره جنوبی در دانشگاه Yonsei یک نوع برنج ترکیبی ساخته اند که به معنای واقعی کلمه با گوشت گاو پر شده است. دانه‌های برنج کشت‌شده در آزمایشگاه با ماهیچه‌های گاو و سلول‌های چربی تزریق شدند، بنابراین یک قسمت گیاه و یک قسمت گوشت هستند. برنج همچنین یک سایه اشتها آور از صورتی روشن است که وقتی گوشت وارد تصویر می شود این اتفاق می افتد.

این تیم امیدوار است که در نهایت یک منبع پروتئینی ارزان‌تر و پایدارتر با ردپای کربن بسیار کمتر از گوشت گاو واقعی ارائه کند. همچنین باعث صرفه جویی در وقت برای کسانی می شود که از یک کاسه گوشت گاو خوب روی برنج لذت می برند – برنج همان کاسه گوشت گاو است.

در اینجا نحوه دستیابی آنها به این لذت آشپزی است. محققان ابتدا هر دانه برنج را در ژلاتین ماهی پوشاندند تا به سلول‌های گوشت کمک کنند. سپس، سلول‌های بنیادی ماهیچه گاو و چربی را در هر دانه قرار دادند و سپس در پتری دیش کشت داده شدند. دانه های برنج دارای ساختار داخلی متخلخل و در عین حال سازمان یافته ای هستند که در واقع از “داربست های بیولوژیکی” موجود در سلول های گوشت تقلید می کند. بنابراین، دانه‌های برنج، محفظه‌ای را ارائه می‌کنند که به سلول‌ها اجازه رشد و شکوفایی می‌دهد، همراه با مولکول‌ها برای تأمین غذا.

مطالب خواندنی:  چرا چشم پزشکان با لنزهای رنگی مخالفند؟

سلول های گوشت هم در سطح دانه برنج و هم در داخل خود دانه رشد می کنند. پس از حدود ده روز، محصول نهایی را دریافت می کنید. این مطالعه که در Matter منتشر شده است، می گوید که دانه های برنج طعمی شبیه سوشی گوشت گاو دارد که با توجه به مواد تشکیل دهنده آن منطقی است.

Sohyeon Park، نویسنده اصلی در بیانیه مطبوعاتی گفت: “تصور کنید که تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را از برنج پروتئینی کشت شده سلولی بدست آوریم.” برنج در حال حاضر سطح مواد مغذی بالایی دارد، اما افزودن سلول‌های دام می‌تواند آن را بیشتر تقویت کند.»

این تیم حتی روزی را پیش بینی می کند که دام ها می توانند به طور کامل از این روند حذف شوند. آنها امیدوارند که خطی از سلول‌ها ایجاد کنند که به تقسیم و رشد در دوره‌های زمانی طولانی ادامه دهند، بنابراین می‌توانند به جای گاوهای واقعی، از آن خط تولید کنند. پارک به CNN گفت: «پس از آن، ما می توانیم یک سیستم غذایی پایدار ایجاد کنیم.

بدیهی است که این هنوز در مرحله تحقیق است، بنابراین برنج صورتی گوشت گاو به این زودی در منوی رستوران ها نمایش داده نخواهد شد. این تیم در حال اصلاح فرآیند رشد برای تولید دانه های برنج با ارزش غذایی بیشتر است. آنها همچنین امیدوارند طعم، بافت و رنگ را بیشتر بهبود بخشند. پارک در بیانیه مطبوعاتی گفت: «یک روز می‌تواند به عنوان کمک غذایی برای قحطی، جیره نظامی یا حتی غذای فضایی باشد.

این تنها بخشی از تلاش جهانی برای انجام کاری، هر کاری، در مورد فاجعه زیست محیطی جاری است که تولید گوشت است. بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، دام هایی که برای کشتار در نظر گرفته شده اند، مسئول ورود ۶٫۲ میلیارد تن دی اکسید کربن در جو هستند. این تقریباً ۱۲ درصد از کل انتشار کربن ناشی از انسان است.

مطالب خواندنی:  دستور تهیه ترشی متکا؛ ترشی خوشمزه و سنتی سمنان

برای این منظور، تلاش‌های مختلفی برای ایجاد گوشت‌های آزمایشگاهی خوش‌طعم و مقرون‌به‌صرفه، از ناگت‌های مرغ پرورش‌یافته گرفته تا استیک‌هایی که با استفاده از سیستم داربست‌های بیولوژیکی مبتنی بر ژلاتین مشابه برنج گوشت گاو فوق‌الذکر رشد می‌کنند، در حال انجام است. همچنین ظهور حشرات به عنوان یک منبع زنده پروتئین وجود دارد.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=45119

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.