• امروز : پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
اخبار امروز : 1
0
3

شناخت ویژگی های برنج هندی و انواع آن

  • کد خبر : 42399
  • 13 مهر 1402 - 10:27
شناخت ویژگی های برنج هندی و انواع آن
به دلیل بالا بودن مصرف سرانه برنج در جهان و به‌ویژه کشورهای آسیایی تجارت برنج بسیار رایج و سوددهی بالایی دارد. برنج هندی یکی از انواع برنج پرمصرف و مشتری‌پسند است که در بین مصرف‌کنندگان ایرانی نیز طرفداران زیادی دارد. در ایران و در استان‌های مختلف به‌ویژه استان‌های شمالی کشور نیز برنج تولید می‌شود؛ ولی بدلیل قیمت مناسب و ظاهر یک‌دست، برنج هندی مصرف بیشتری دارد.

شناخت ویژگی های برنج هندی و انواع آن

به دلیل بالا بودن مصرف سرانه برنج در جهان و به‌ویژه کشورهای آسیایی تجارت برنج بسیار رایج و سوددهی بالایی دارد. برنج هندی یکی از انواع برنج پرمصرف و مشتری‌پسند است که در بین مصرف‌کنندگان ایرانی نیز طرفداران زیادی دارد. در ایران و در استان‌های مختلف به‌ویژه استان‌های شمالی کشور نیز برنج تولید می‌شود؛ ولی بدلیل قیمت مناسب و ظاهر یک‌دست، برنج هندی مصرف بیشتری دارد.

دلیل کمتر بودن قیمت برنج هندی آسان‌تر بودن تهیه آن در مقایسه با برنج ایرانی است. برنج هندی از نوع برنج باسماتی است و به‌دلیل نوع تهیه محصول برنج، دانه‌ها یک‌دست و یک اندازه هستند. رنگ ظاهری آن نیز شفاف مایل به طلایی است.

تولید برنج هندی

کشور هند بعد از چین دومین تولیدکننده برنج در دنیا است. وضعیت اقلیمی و آب‌وهوایی هندوستان شرایط مناسب برای کشت برنج را فراهم‌کرده است. به‌صورتی که حدود ۴۰ درصد از محصولات کشاورزی هندوستان به برنج اختصاص یافته است. به همین دلیل حدود ۵۰ میلیون نفر از مردم هند در حوزه تولید برنج مشغول به کار هستند.

تولید برنج در هندوستان علاوه بر تأمین بخش زیادی از نیاز داخلی هند به کشورهای مختلف جهان مانند عربستان، ایران و امارات صادر می‌شود. بخشی از برنج هند در مناطق پرباران و بخش کمتری از آن یعنی حدود ۴۰ درصد در مناطق کم‌باران کشت می‌شود. در ایران نیز فروش برنج هندی رونق زیادی دارد؛ ولی برای خرید نوع مرغوب آن باید از فروشگاه‌های معتبر مانند مشهد برنج خریداری کرد.

انواع برنج هندی بر اساس ظاهر

برنج وارداتی هندی نوعی برنج دانه‌بلند و درشت است که بعد از پخت به خوبی قد می‌کشد و به دلیل ظاهر آن در مجالس نیز استفاده می‌شود و به‌اصطلاح مجلی‌پسند است. البته انواع برنج هندی از نظر ظاهری با یکدیگر متفاوت هستند. برنج مجلسی هندی از نظر ظاهری در سه گروه قرار می‌گیرد:

  • دانه بلند
  • دانه کوتاه
  • دانه متوسط
مطالب خواندنی:  آیا می­دانید کدام نهالستان رکورد دار تولید نهال­ در کشور است؟

https://dl.greenbeautymag.com/2023/10/efade2f5-3db8-4505-b477-35af6754df16.webp

بهترین برنج هندی

به دلیل بالا بودن مصرف سرانه برنج در ایران و بالا بودن قیمت برنج ایرانی بسیاری از مردم از برنج هندی استفاده می‌کنند. البته این برنج هم از نظر کیفیت در رده‌های مختلف قرار می‌گیرد. علت پایین‌تر بودن برنج وارداتی هندی به‌دلیل روش و مراحل تهیه آن است که برای کشاورزان و تولیدکنندگان سختی کمتری دارد. برنج‌های هندی ازنظر کیفیت، عطر و طعم، ظاهر و مواد مغذی متفاوت هستند که معروف‌ترین نوع آن برنج باسماتی است. البته انواع دیگری از برنج دانه بلند هندی نیز وجود دارد که عبارت‌اند از:

برنج هندی مرغوب

مرغوب‌ترین نوع برنج هندی برنج باسماتی است که عطری نزدیک به طعم ذرت بوداده دارد. رنگ دانه‌های برنج شفاف و مایل به زرد طلایی است. برنج هندی ظاهری کشیده و قدبلند دارد و هرچه دانه‌ها بلندتر باشند کیفیت برنج بیشتر است. برنج باسماتی در کوهپایه‌های هیمالیا کاشته می‌شود و به دلیل کیفیت ظاهری و غذایی بالای خود قیمت بیشتری دارد.

برندهای معروف و معتبر برنج هندی بهترین نوع برنج را در بازار عرضه می‌کنند. این نوع برنج دارای دانه‌های یک‌دست و بدون شکستگی است. به همین دلیل برای بهره‌مندی از کیفیت برنج وارداتی برنج هندی و برنج پاکستانی و صرف هزینه مناسب برای یک محصول باکیفیت بهتر است از برندهای معروف این برنج خریداری کنید. برنج هندی با برند معتبر توسط فروشگاه‌هایی همچون مشهد برنج عرضه می‌شوند.

https://dl.greenbeautymag.com/2023/10/08a897a8-4bd9-4a61-930c-66a284102c65.webp

ویژگی‌های برنج هندی مرغوب

برنج هندی انواع مختلفی دارد که براساس سطح کیفی آن قیمت‌های متفاوتی دارند. برندهای معتبر تولید و بسته‌بندی برنج، انواع باکیفیت برنج هندی را به بازار عرضه می‌کنند. هنگام خرید برنج مرغوب هندی باید به برند و فروشگاه عرضه‌کننده آن نیز دقت کنید؛ زیرا برخی سودجویان برنج تقلبی را وارد بازار می‌کنند و از جنبه‌های مختلف ضررهای جبران‌ناپذیر اقتصادی و سلامتی به جامعه وارد می‌کنند.

مطالب خواندنی:  زوج درمانی چیست؟ چه زمانی باید به زوج درمانگر مراجعه کنیم؟

به همین دلیل عرضه‌کنندگان معتبر مواد غذایی همچون فروشگاه مشهد برنج تلاش می‌کنند بهترین و مرغوب‌ترین نوع برنج را با اطمینان کامل در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهند. در ادامه ویژگی‌های برنج هندی مرغوب را بررسی می‌کنیم:

  • رنگ دانه‌ها سفید نیست؛ بلکه شفاف مایل به طلایی است.
  • عطر دلنشین مانند گل و گیاه و طعمی مانند ذرت بوداده دارد.
  • بلندتر بودن دانه‌ها نشان‌دهنده کیفیت بالای این نوع برنج است.
  • دارای بافت منحصربه‌فرد که بعد از طبخ دانه‌ها از هم جدا شده و نرم هستند.
  • پخت برنج وارداتی هندی آسان‌تر از پخت برنج ایرانی است.

تمام ویژگی‌هایی که ذکر شد مربوط به برنج هندی باکیفیت و مرغوب است. مراقب برنج‌های تقلبی هندی باشید و برای خرید برنج مصرفی خود آن را از فروشگاه‌های مطمئن و برند معتبر خریداری کنید.

https://dl.greenbeautymag.com/2023/10/a442fa18-7fa3-4e11-b096-a890351eede0.webp

برنج هندی تقلبی

یکی از مواردی که باید به آن‌ دقت داشت برنج‌های هندی تقلبی است که مدتی در بازار جولان دادند. ظاهر قدبلند برنج تقلبی عاملی بود که مشتریان تصور کنند این نوع برنج از کیفیت بالایی برخوردار است. بعد از مدتی مشخص شد که این برنج‌ها نرمه برنج هستند که با استفاده از دستگاه به برنج تبدیل شده و با افزودن نشاسته، مواد شیمیایی مضر و اسانس، تولید می‌شوند.

این برنج تقلبی نه‌تنها ارزش غذایی ندارد؛ بلکه به دلیل داشتن مواد شیمیایی مضر بسیار آسیب‌زا است. برندهای معتبر فروش برنج تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیرند تا محصولی حقیقی با بالاترین کیفیت ظاهری و غذایی در اختیار مشتریان خود قرار دهند. هنگام خرید برنج وارداتی هندی کیفیت را در اولویت قرار دهید و سلامتی خود را فدای هزینه کمتر نکنید. فروشگاه مشهد برنج هم با احترام به اطمینان مشتری تلاش می‌کند محصولات اصل و باکیفیت را در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

مطالب خواندنی:  بوتاکس راهی برای شادابی و جوانی پوست

جمع‌بندی

برنج از مهم‌ترین مواد غذایی خانوارهای ایرانی است. این ماده مغذی در ایران و کشورهایی مانند هند و پاکستان تولید می‌شود. برنج هندی یکی از انواع برنجی است که توانسته در بازار ایران و خانوارهای ایرانی جای خود را باز کند. به دلیل پخت آسان، ظاهر قدکشیده و قیمت مناسب، این نوع برنج طرف‌داران زیادی در بین خانوارهای ایرانی دارد. بهترین نوع برنج هندی برنج باسماتی است که به دلیل ظاهر رسمی و عطر و طعم دلنشین بسیار محبوب است.

برنج وارداتی هندی باکیفیت دانه‌های یک‌دست و رنگی شفاف مایل به طلایی دارد. تجار معتبر برنج همیشه بهترین نوع برنج هندی را با برندهای معتبر وارد بازار می‌کنند. برای خرید برنج هندی مرغوب و باکیفیت باید آن را از فروشگاه‌هایی که کاملاً مطمئن هستند خریداری کنید. فروشگاه مشهد برنج عرضه‌کننده محصولات غذایی باکیفیت، با هدف خدمت به سلامت جامعه، انواع مرغوب و اصل برنج هندی را به‌صورت عمده و خرده‌فروشی عرضه می‌کند. هدف رضایت و سلامت مشتریان است.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=42399

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.