• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 0
0
2

صخره کوچک فضایی رازهای خلقت را افشا می‌کند

  • کد خبر : 25471
  • 05 شهریور 1399 - 0:54
صخره کوچک فضایی رازهای خلقت را افشا می‌کند

مجله زیبایی سبز:یک صخره کوچک فضایی به نام شهاب سنگ آسوکا ۱۲۲۳۶، که تاریخ پیدایش آن به قبل از زمان شکل‌گیری منظومه شمسی بازمی گردد، می‌تواند رازهای خلقت را رمزگشایی کند. در سال ۲۰۱۲ گروهی از محققان ژاپنی و بلژیکی موفق به شناسایی صخره‌ای کوچک در ابعاد توپ گلف در قطب جنوب شدند. بررسی‌های ناسا […]

مجله زیبایی سبز:یک صخره کوچک فضایی به نام شهاب سنگ آسوکا ۱۲۲۳۶، که تاریخ پیدایش آن به قبل از زمان شکل‌گیری منظومه شمسی بازمی گردد، می‌تواند رازهای خلقت را رمزگشایی کند.

در سال ۲۰۱۲ گروهی از محققان ژاپنی و بلژیکی موفق به شناسایی صخره‌ای کوچک در ابعاد توپ گلف در قطب جنوب شدند. بررسی‌های ناسا در سال‌های بعد نشان داد که این صخره باستانی مربوط به قبل از زمان پیدایش منظومه شمسی است و با بررسی مواد تشکیل دهنده آن می‌توان رازهای زیادی از عالم هستی را کشف کرد.

در درون این صخره مقدار زیادی آمینو اسید و به خصوص اسیدهای آسپارتیک و گلوتامیک شناسایی شده است. این دو آمینواسید از جمله ۲۰ آمینواسید مهمی هستند که میلیون‌ها پروتئین را شکل می‌دهند و وجود آنها برای تکمیل بسیاری از کارکردهای بدن حیوانات ضروری است.

ترکیبات شناسایی شده این آمینواسیدها بسیار کهن بوده و با آمینواسیدهای فعلی و هم نام تفاوت قابل توجهی دارد. محققان معتقدند با کشف نحوه تحول آمینواسیدهای یادشده در گذر زمان می‌توان تحولات ناشناخته زیادی را در عالم هستی شناسایی کرد و در مورد آنها اطلاعات بیشتری به دست آورد.

پیش از این و در اکتبر سال گذشته فضاپیمای OSIRIS-Rex ناسا موفق به جمع‌آوری نمونه سنگ‌هایی از سیارک بنو شده بود و مطالعه آمینواسیدهای این سنگ‌ها و مقایسه آنها با آمینواسیدهای شهاب سنگ آسوکا ۱۲۲۳۶ می‌تواند برای ستاره شناسان بسیار رهگشا باشد.

منبع:مهر،انگجت،

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=25471

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.