• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
4

صرفه جویی در مصرف سوخت هواپیما با برنامه رایانه‌ای

  • کد خبر : 20624
  • 03 تیر 1399 - 19:04
صرفه جویی در مصرف سوخت هواپیما با برنامه رایانه‌ای

محققان آلمانی از طراحی یک برنامه رایانه‌ای خبر داده‌اند که نه تنها باعث کاهش مصرف سوخت هواپیماها می‌شود، بلکه از سروصدای ناشی از فعالیت آنها می‌کاهد. دو مورد از چالش‌های مهم خطوط هواپیمایی کاهش مصرف سوخت و سروصدای زیاد ناشی از پرواز هواپیماها است. این مشکلات به خصوص در زمان برخاستن و نشستن هواپیماها به […]

محققان آلمانی از طراحی یک برنامه رایانه‌ای خبر داده‌اند که نه تنها باعث کاهش مصرف سوخت هواپیماها می‌شود، بلکه از سروصدای ناشی از فعالیت آنها می‌کاهد.

دو مورد از چالش‌های مهم خطوط هواپیمایی کاهش مصرف سوخت و سروصدای زیاد ناشی از پرواز هواپیماها است. این مشکلات به خصوص در زمان برخاستن و نشستن هواپیماها به اوج می‌رسد.

پژوهشگران مرکز هوافضای آلمان موسوم به دی ال آر برنامه‌ای رایانه‌ای به نام LNAS عرضه کرده اند که با دریافت داده‌های مربوط به وضعیت آب و هوا و نیز مشخصات فنی هر هواپیما به خلبان اطلاعات و توصیه‌هایی در مورد شیوه آغاز پرواز و اوج‌گیری ارائه می‌کند. این فرایند در زمان فرود هواپیما نیز تکرار می‌شود.

از جمله دیگر توصیه‌های ارائه شده توسط این برنامه می‌توان به سرعت بهینه پرواز پس از صعود، زمان مناسب استفاده از ترمزهای هوایی و تجهیزات مربوط به فرود، سرعت مناسب برای اوج‌گیری و افزایش ارتفاع و غیره اشاره کرد. توصیه‌های مذکور بر مبنای تغییر شرایط جوی و وضعیت هواپیما ممکن است در لحظه تغییر کنند.

سیستم یادشده توسط گروهی از خلبانان سوئیسی و آلمانی بر روی هواپیماهای ایرباس ای ۳۲۰ ATRA مورد آزمایش قرار گرفته و بررسی‌ها نشان می‌دهد این امر موجب کاهش سروصدای هواپیماهای مذکور تا یک سوم شده است. برآوردهای هواپیمایی سوئیس نشان می‌دهد استفاده از سیستم یادشده می‌تواند سالانه به صرفه‌جویی ۵۰۰ تنی در مصرف سوخت نیز منجر شود.

منبع: مهر ،نیواطلس،

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=20624

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.