• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
اخبار امروز : 3
0
3

صنعت مد ، زیبا یا خطرناک ؟

  • کد خبر : 2818
  • 17 تیر 1397 - 19:02
صنعت مد ، زیبا یا خطرناک ؟

سوالی که ذهن من را به خودش مشغول کرد ، این بود که در استارت آپ ویکند های مرتبط به مد در دنیا چه میگذرد و تمرکز آنها بر روی چه موضوعاتی است ؟ با کمی جست و جو متوجه شدم که در حال حاضر تمرکز استارت آپ ویکند های مطرح بر روی سالم ساختن […]

c83d1ee1b268cc6ca2c54eac5a48f8af

سوالی که ذهن من را به خودش مشغول کرد ، این بود که در استارت آپ ویکند های مرتبط به مد در دنیا چه میگذرد و تمرکز آنها بر روی چه موضوعاتی است ؟ با کمی جست و جو متوجه شدم که در حال حاضر تمرکز استارت آپ ویکند های مطرح بر روی سالم ساختن و کم کردن تاثیر منفی صنعت مد و تولید لباس بر روی محیط اطراف ما و اکو سیستم است . اما علت این کار چیست ؟

تاثیر فست فشن بر روی صنعت مد

شاید برای شما جالب باشد که بدانید بعد از صنعت نفت وگاز ، دومین صنعتی که آلودگی ایجاد میکند ، مد است . از زمان تولید پارچه و یا چرم تا رنگ کردن و چاپ پارچه ها از خاک ، هوا و کارگرانی که در کارخانه ها کار میکنند همگی در خطر هستند .و همچنین که این صنعت دور ریز زیادی هم دارد و بخش زیادی از لباس هایی که تولید میشوند به فروش نمیروند. جالب است که در رویداد مدوتک هم سهیل عباسی ، طراح بین المللی لباس و از راهنما های مدوتک ، هم همچین بحثی را مطرح کرد و از ما پرسید که تا حالا به این فکر کرده اید که برای این همه لباسی که توسط فست فشن ها ( برند هایی مثل ال سی وایکیکی ، اچ اند ام و غیره) تولید میشود و به فروش نمیرود ، چه اتفاقی می افتد ؟

زارا
انگشت اتهام رو به برند هایی مانند زارا ، اچ اند ام و… دراز است .
انبوه لباس
هر ساله میلیون ها میلیون لباس دور انداخته میشوند

کشور های در حال توسعه قربانی اصلی هستند

اغلب شرکت های تولید لباس، کارخانه های خود را در کشور های در حال توسعه ،مخصوصا بنگلادش، پایه گذاری میکنند و علت این کار هم این است که هزینه کارگر در این کشور ها بسیار پایین است (حداکثر روزی ۳ دلار) و با وجود اینکه شرایط کاری مساعد نیست و خطر جانی برای این افراد دارد با افزایش رقابت بین برند ها ، مجبورند قیمت لباس ها و به تبع حقوق و مزایای این کارگر ها را پایین بیاورند . میانگین سن شروع کار در این کارخانه ها ۱۲ سال است .و قریب به ۴ میلیون نفر در بنگلادش به این کار مشغول هستند. و باید بدانید که فست فشن ها نه به فکر مشتری و نه به فکر کارگران و نه دنیا هستند. هدف اصلی آنها تولید لباس بیشتری است تا مشتری ها لباس بیشتری بخرند .

مطالب خواندنی:  مردان بیشتر از زنان خواب آرام شبانه دارند
تولیدی لباس
تولیدی لباس در هند

اما ما چه کاری میتوانیم انجام دهیم ؟

  • سعی کنید محصولاتی را تهیه کنید که داخل خود ایران تهیه شده باشند تا به این شکل از تولید کننده های ایرانی حمایت کرده باشید .
  • درباره هر برندی که از آن خرید میکنید اطلاعات بیشتری کسب کنید و درمورد پیشینه و اینکه اجناس این برند کجا تولید میشود، اطلاعات کسب کنید.
  • زیاد خرید نکنید و فقط آیتم هایی که واقعا به آن نیاز دارید را تهیه کنید .
  • کم کم رو به مصرف لباس هایی که الیاف برگشت پذیر به طبیعت دارند ، بیاورید.

منبع: مدوپیا

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=2818

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.