• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
اخبار امروز : 2
0
1

طبق گزارش‌ها، فیس‌بوک در روز جمعه زبانه اخبار خود را راه‌اندازی می‌نماید

  • کد خبر : 13448
  • 03 آبان 1398 - 10:28
طبق گزارش‌ها، فیس‌بوک در روز جمعه زبانه اخبار خود را راه‌اندازی می‌نماید

روزنامه واشنگتن‌ پست روز چهارشنبه گزارش داد که فیس‌بوک قصد دارد زبانه اخبار اختصاصی خود را راه‌اندازی کند. این شرکت از این طریق می‌تواند به کاربران این شبکه اجتماعی امکان دسترسی به خبرهای صدها سازمان خبری را فراهم سازد. این حرکت، فیس‌بوک را به کسب‌وکار تحویل اخبار بازمی‌گرداند و این شرکت را در رقابت با […]

روزنامه واشنگتن‌ پست روز چهارشنبه گزارش داد که فیس‌بوک قصد دارد زبانه اخبار اختصاصی خود را راه‌اندازی کند. این شرکت از این طریق می‌تواند به کاربران این شبکه اجتماعی امکان دسترسی به خبرهای صدها سازمان خبری را فراهم سازد. این حرکت، فیس‌بوک را به کسب‌وکار تحویل اخبار بازمی‌گرداند و این شرکت را در رقابت با اپل و گوگل قرار می‌دهد.

این اقدام، موضوعی است که فیس‌بوک مدت‌ها مشغول بررسی و صحبت در مورد آن بوده است. وال‌استریت ژورنال در مردادماه (اوت) گزارش داد که این شبکه اجتماعی به رسانه‌های خبری ازجمله شبکه ABC، داو جونز، واشنگتن‌ پست و بلومبرگ نزدیک شده‌، و همچنین پیشنهاد داده‌ است که مبلغ ۳ میلیون دلار را بابت گواهی‌ زبانه خبری خود بپردازد.

فیس‌بوک همراه با توییتر و دیگر رسانه‌های اجتماعی، تلاش‌های خود را برای مبارزه با گسترش اخبار تقلبی در پلتفرم‌های خود، پس از مواجهه با انتقادات مرتبط با تلاش ناکافی این شرکت‌ها افزایش داده‌اند. مطالعه‌ای در اوایل سال جاری توسط مرکز تحقیقاتی Pew Research Center نشان داد که ۶۰ درصد از بزرگ‌سالان ایالات‌متحده که ترجیح می‌دهند اخبار را از طریق رسانه‌های اجتماعی دریافت کنند، گفته‌اند که این دو شرکت اطلاعات نادرستی را به اشتراک می‌گذارند.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک، در روز چهارشنبه طی شهادتی در مقابل کمیته خدمات مالی مجلس، این خبر را اعلام کرد. زاکربرگ در پاسخ به سؤالی در مورد مسئولیت فیس‌بوک در حوزه سواد رسانه‌ای گفت:

در اواخر این هفته، ما یک اعلان بزرگ در مورد راه‌اندازی یک طرح عظیم مربوط به اخبار و روزنامه‌نگاری را در پیش‌رو داریم، که در آن با مردم همکاری می‌کنیم تا محصولی جدید بسازیم که از روزنامه‌نگاری باکیفیت حمایت می‌کند.

من فکر می‌کنم یک فرصت در مقابل فیس‌بوک و خدمات ما برای ایجاد یک سرویس اختصاصی، به‌عنوان‌مثال: یک زبانه در اپلیکیشن‌ها وجود دارد. این مکان برای کاربرانی ایجادشده که واقعاً می‌خواهند کیفیت بالا، اخبار منتخب و نه فقط محتوای اجتماعی را مشاهده نمایند و علاوه بر این، محتوای موردنظر را از ناشران باکیفیت دریافت کنند.

سال گذشته، فیس‌بوک ایده تقسیم اخبار کاربران خود به دو بخش جداگانه: یکی برای پست‌های شخصی از سوی دوستان و خانواده، و دیگری که Explore Feed نامیده می‌شد، از سوی برندها، ناشران و سایر کسب‌و‌کارها را رها کرد. زاکربرگ در آن زمان گفت که این محتوای خبری می‌تواند توجه را به پست‌های شخصی خانوادگی و دوستانه جلب، و آن را از ویدیوهای پربیننده و داستان‌های خبری دور نماید. فیس‌بوک می‌گوید که هنگام نشان دادن داستان‌های خبری، این شرکت خروجی‌ رسانه‌های محلی را بر اساس  اعتماد کاربران به آن‌ها، اولویت‌بندی خواهد کرد.

مطالب خواندنی:  بروزرسانی فیسبوک و دسترسی‌های جدید

در فروردین‌ماه (آوریل)، فیس‌بوک با اعمال تغییراتی در گروه‌های خصوصی، قدم‌های جدیدی را برای توقف نشر اطلاعات نادرست، کلاه‌برداری و دیگر محتویات مشکل‌ساز، و همچنین جلوگیری از فراگیرشدن آن‌ها برداشت.

یک سخنگوی فیس‌بوک تأیید کرد که زاکربرگ در نظر دارد تا در روز جمعه با رابرت تامسون (Robert Thomson)، مدیرعامل News Corp، در مورد روزنامه‌نگاری در عصر دیجیتال گفتگو کند. Facebook News نیز یکی از موضوعات موردبحث خواهد بود.

منبع:tech.gemfa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=13448

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.