• امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
1

طرز تهیه سه عدد ماسک صورت مناسب پوستهای دازای جوش (آکنه)

  • کد خبر : 43216
  • 05 آذر 1402 - 9:07
طرز تهیه سه عدد ماسک صورت مناسب پوستهای دازای جوش (آکنه)
محصولات ماسک زیادی در بازار وجود دارد، انتخاب ماسک مناسب برای مشکلات پوستی خاص خود می تواند بسیار دشوار باشد. و حتی ممکن است برای رسیدگی به نواحی مختلف صورت خود در زمان های مختلف به چندین ماسک نیاز داشته باشید.

طرز تهیه سه عدد ماسک صورت مناسب پوستهای دازای جوش (آکنه)

ماسک های صورت DIY برای آکنه مورد تایید متخصصین پوست :

بنا به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از هلو گلو، در حالی که محصولات ماسک زیادی در بازار وجود دارد، انتخاب ماسک مناسب برای مشکلات پوستی خاص خود می تواند بسیار دشوار باشد. و حتی ممکن است برای رسیدگی به نواحی مختلف صورت خود در زمان های مختلف به چندین ماسک نیاز داشته باشید.

در عوض، می‌توانید ماسک‌های خانگی خود را با موادی که به راحتی در دسترس هستند، با قیمت کمی درست کنید. ما ۳ دستور العمل عالی  را گردآوری کرده ایم که پیدا کردن مواد تشکیل دهتده آنها آسان است، که برخی از آنها ممکن است قبلاً در خانه شما موجود باشند.

  • ماسک آووکادو و لیمو

آووکادو تولید کلاژن را تحریک می کند که به بازسازی سلولی کمک می کند. همچنین سرشار از چربی های مرطوب کننده ضد التهابی است که منافذ را مسدود نمی کنند. عسل آنتی باکتریال است، در حالی که آب لیمو نواحی پر رنگدانه را روشن می کند.

  • آووکادوی رسیده
  • نصف لیمو قاشق غذاخوری عسل خام ارگانیک

یک آووکادوی رسیده را له کنید تا یکدست شود، عسل را با آن مخلوط کنید وآب نیمی از لیموترش را در مخلوط اضافه کنید. کاملاً با هم مخلوط کنید و ماسک را به عنوان یک درمان جای لک یا در مناطق بزرگ‌تر مستعد آکنه بمالید. اگر پوست حساسی دارید، از لیموی کمتری استفاده کنید یا به طور کلی از آن صرفنظر کنید. بگذارید ماسک به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی پوست بماند.

مطالب خواندنی:  حتی یک وعده غذایی پرچرب موجب کُندذهنی می شود

احتیاط هنگام استفاده از آب لیمو: اگرچه لیمو دارای خواص روشن کنندگی و روشن کنندگی است، اما می تواند پوست را به نور حساس کند . ترجیحاً آن را در شب استفاده کنید، سپس صورت خود را کاملاً بشویید و روز بعد آماده استفاده از ضد آفتاب اکسید روی ۳۰+ SPF باشید.

 

  • ماسک صورت سرکه سیب و خاک رس

خاک رس تولید کلاژن را تقویت می کند و با جذب روغن اضافی و ناخالصی ها در عمق منافذ، سم زدایی می کند. اسیدهای طبیعی موجود در سرکه سیب منافذ را کوچک می کند تا ترشح چربی اضافی را محدود کرده و به آرامی سلول های مرده پوست را از بین ببرد.

خاک رس ناخالصی ها را از منافذ بیرون می کشد، در حالی که اسیدهای طبیعی موجود در سرکه سیب با از بین بردن آرام سلول های مرده پوست، آکنه را برطرف می کند.

  • یک قاشق غذاخوری خاک رس بنتونیت
  • کپسول پروبیوتیک
  • دو قاشق غذاخوری سرکه سیب خام

خاک رس و پودر پروبیوتیک را در یک کاسه کوچک ترکیب کنید. و سرکه سیب را اضافه کنید تا خمیر درست شود. برای به دست آوردن قوام صاف و قابل پخش، در صورت نیاز، استفاده بیشتر از آن اشکالی ندارد. با انگشتان تمیز، مخلوط را روی صورت خود پخش کنید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. با آب خنک بشویید و از مرطوب کننده معمولی خود استفاده کنید.

خاک رس و پودر پروبیوتیک را در یک کاسه کوچک ترکیب کنید. آب و سرکه سیب را به خمیر اضافه کنید (در صورت نیاز آب بیشتری اضافه کنید).

مطالب خواندنی:  چرا قبل از پریود صورتم جوش می زند؟

با انگشتان تمیز ماسک را روی صورت خود پخش کنید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بماند. با آب خنک بشویید و مرطوب کننده بزنید. این کار را دو بار در هفته تکرار کنید تا پوستی بدون درخشندگی حفظ شود.

 

۳- ماسک صورت سیر و شیر

سیر از مسدود شدن منافذ جلوگیری می کند، باکتری های مولد آکنه را از بین می برد و التهاب را کاهش می دهد .اما اگر مستقیماً روی پوست استفاده شود، ممکن است باعث گزش شود، بنابراین ابتدا آن را در آب، روغن جوجوبا یا آلوئه ورا رقیق کنید. جوجوبا بدون مسدود کردن منافذ موجب هیدراته شدن پوست  می شود، در حالی که اسید لاکتیک موجود در شیر کاملاً به آرامی لایه برداری می کند .

 

۱- یک حبه سیر له شده و ریز خرد شده

  • یک قاشق چایخوری روغن جوجوبا
  • دو قاشق غذاخوری شیر کامل (همچنین می توانید از عسل یا آلوئه ورا استفاده کنید)

سیر و روغن جوجوبا را در یک کاسه کوچک ترکیب کنید. سپس شیر (یا عسل یا آلوئه) را به آرامی اضافه کنید و مخلوط کنید تا قوام یکدستی حاصل شود. ماسک را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بپوشید، سپس به آرامی مالش دهید تا پوست را لایه برداری کنید و با آب گرم بشویید.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=43216

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.