• امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
اخبار امروز : 0
0
2

طرز تهیه شله خرمایی

  • کد خبر : 9046
  • 07 مهر 1398 - 9:26
طرز تهیه شله خرمایی

طرز تهیه شله خرمایی دسری گرم و مقوی شله خرمایی خیلی مقوی و خوشمزه و سالم است و در شهرهای جنوبی درست می شود، این دسر را به علت طبع گرم آن بیشتر در فصل های سرد سال درست می کنند. در کشورهای عربی هم درست می شود که به آن عصیده می گویند. طرز […]

طرز تهیه شله خرمایی دسری گرم و مقوی

شله خرمایی خیلی مقوی و خوشمزه و سالم است و در شهرهای جنوبی درست می شود، این دسر را به علت طبع گرم آن بیشتر در فصل های سرد سال درست می کنند.

در کشورهای عربی هم درست می شود که به آن عصیده می گویند.

طرز تهیه شله خرمایی :

یک لیوان تا یک و نیم لیوان پر خرما را با سه لیوان آب جوش بگذارید تا نرم شود و بعد در مخلوط کن یا با گوشتکوب برقی خوب پوره کتید.

یک لیوان آرد که بهتر است سبوسدار باشد را تفت دهید تا طلایی شود، به رنگ نخودچی شود. سپس آرد را به پوره خرما اضافه کنید و سریع هم بزنید در این مرحله اگر دوست دارید حدود ۳۰ گرم کره یا سه تا چهار قاشق روغن اضافه کنید.

در صورت تمایل حدود ۲ قاشق گلاب اضافه کنید و سریع هم بزنید اگر موادتان سفت بود آب جوش اضافه کنید تا به غلظت مثل فرنی برسد نباید مثل حلوا سفت و خودش را جمع کند و از ظرف جدا شود به حالت فرنی که در آمد از روی حرارت بردارید و آماده سرو است بسیار مقوی و گرم کننده بدن در فصل سرما است اگر محیط بیرون خنک است که هیچ و گرنه حتما داخل یخچال نگهداری کنید زیرا خرما در محیط گرم ترش می شود.

منبع:بیتوته

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=9046

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.