• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
1

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی؛ سخت اما جذاب

  • کد خبر : 26748
  • 24 آذر 1399 - 12:24
طرز تهیه شیرینی ناپلئونی؛ سخت اما جذاب

شیرینی ناپلئونی هرچند درست‌کردن و خوردنش سخت است اما جذاب است؛ پس دست به کار شوید. به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از ایرنا،مواد لازم برای تهیه شیرینی ناپلئونی: خمیر هزارلای آماده: ۱ بسته پودر شکر: ۳ قاشق غذاخوری خامه: ۱ و ۱/۲ پیمانه سفیده تخم مرغ: ۱ عدد وانیل مایع :۱/۲ قاشق چایخوری […]

شیرینی ناپلئونی هرچند درست‌کردن و خوردنش سخت است اما جذاب است؛ پس دست به کار شوید.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از ایرنا،مواد لازم برای تهیه شیرینی ناپلئونی:

  • خمیر هزارلای آماده: ۱ بسته
  • پودر شکر: ۳ قاشق غذاخوری
  • خامه: ۱ و ۱/۲ پیمانه
  • سفیده تخم مرغ: ۱ عدد
  • وانیل مایع :۱/۲ قاشق چایخوری
  • پودر شکر یا پودر قند:برای روی شیرینی
  • پودر پسته برای تزیین : به میزان لازم

طرز تهیه و دستور پخت شیرینی ناپلئونی:

۱. قبل درست کردن خمیر شیرینی ناپلئونی باید ابتدا فر را روشن کنید تا گرم شود.

۲. اگر خمیر هزارلا را خودتان در خانه تهیه کردید که خودش یک دستور خاص دارد باید با وردنه آن را به طول نیم سانت صاف کنید و با کاتر دور آن را ببرید. اگر هم از خمیر آماده که در اکثر سوپر مارکت‌ها بزرگ وجود دارد استفاده کردید لازم نیست با وردنه صافش کنید ولی دور تا دور آن را با کاتر ببرید.

۳. در مرحله بعد خمیر شیرینی ناپلئونی را با کاتر از وسط دو نصف کنید و هر دو قسمت خمیر را به همراه خمیرهایی که از کنارش بریدیم داخل سینی فر با دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت که از قبل گرم شده به مدت ۷ الی ۱۰ دقیقه قرار میدهیم تا خمیر کاملا بالا بیاد و لایه به لایه بشود. بعد از ۱۰ دقیقه دمای فر را پایین می آوریم و به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه با دمای فر ۱۸۵ درجه فارنهایت قرار می‌دهیم تا روی خمیر یکم طلایی شود. وقتی که از فر بیرون آوردیم صبر می‌کنیم تا کاملا خنک شوند. نان این شیرینی خیلی ترد و شکننده است. در این فاصله خامه وسط و روی شیرینی را آماده می‌کنیم.

مطالب خواندنی:  طرز تهیه گوشت لوبیا؛ غذای محلی کاشان

۴. خامه را با پودر شکر و وانیل مخلوط می‌کنیم و با هم زن برقی هم می‌زنیم. بهتر است ظرف و سر همزن را به مدت ۱۰ دقیقه در فریزر قرار دهید تا موقع هم‌زدن خامه سرما باعث زودتر فرم گرفتن خامه شود.

۵. یک عدد سفیده تخم مرغ هم در مواد این شیرینی ذکر شد که ریختن آن دل به خواهی است و اگر بخواهید از آن استفاده کنید باید جداگانه آن را هم بزنید تا پف کند و موقعه فرم گرفتن خامه به آن اضافه کنید.

۶. برای درست کردن شیرینی هر دو تیکه خمیر پخته شده و آماده شده را توسط چاقو به دو لایه تقسیم می‌کنیم .لایه رویی را که پف بیشتری دارد با فشار ضربه‌های چاقو پفش را می‌خوابانیم و از خرده‌های ایجاد شده توسط ضربه چاقو برای تزیین خود شیرینی استفاده می‌کنیم. این شیرینی را می‌توانید دو لایه، سه لایه و حتی چهار لایه درست کنید. ولی من به دلیل تردی زیاد این شیرینی و متلاشی نشدنش هنگام میل کردن ترجیح دادم دو لایه استفاده کنم. حتی می‌توانید برای لایه میانی این شیرینی به‌جای خامه از کرم وانیلی هم استفاده کنید.

۷. حالا روی لایه اول نان را با کمک چاقو با خامه می‌پوشانیم و بعد لایه دوم را روی آن می‌گذاریم و با کمی فشار دست جایش را ثابت می‌کنیم دوباره خامه را روی لایه دوم می‌پوشانیم تا هر چند لایه‌ای که بخواهید استفاده کنید این مراحل را تکرار کنید. نهایتا روی لایه آخر را با خامه می‌پوشانیم و از لایه‌هایی خمیری که بریده شده بودند و در کنار لایه اصلی نان در فر پخته شدند را با دست پودر می‌کنیم و روی سطح خامه‌ها می‌ریزیم و با مقداری پودر قند و پودر پسته تزیین می‌کنیم. قبل از اینکه شیرینی ناپلئونی آماده شده را برش بزنید توصیه می‌کنم شیرینی را به مدت ۱ الی ۲ ساعت در یخچال نگه دارید تا نان آن با وجود خامه رویش نرم‌تر شود و از حالت شکنندگی در بیاید و بعد به اندازه دلخواه شیرینی را برش بزنید.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=26748

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.