• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
اخبار امروز : 3
0
1

طرز تهیه کوفته قارچ به روش های کاملا متفاوت

  • کد خبر : 44167
  • 21 دی 1402 - 16:08
طرز تهیه کوفته قارچ به روش های کاملا متفاوت
با طرز تهیه کوفته قارچ به روش های کاملا متفاوت آشنا می شوید. برای تنوع در غذاهای خود می توانید یکی از روش های کوفته قارچ را بنا به سلیقه ی خود درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

طرز تهیه کوفته قارچ به روش های کاملا متفاوت

روش های متفاوت برای درست کردن کوفته قارچ

به گزراش مجله زیبایی سبز به نقل از بیتوته،شاید همه فکر کنند چند نمونه کوفته بیشتر نداریم آن ها شامل: کوفته تبریزی، کوفته برنجی، کوفته قلقلی، کوفته قزوینی هستند. اما تنها این چند نمونه کوفته نیستند، بلکه کوفته های بسیاری وجود دارند، مانند: کوفته گوشت، کوفته نخود، کوفته قارچ و … از دیگر کوفته های خوشمزه ای می باشند که می توانید به راحتی در منزل تهیه کنید. در این مطلب می خواهیم شما را با چند دستور متفاوت برای تهیه کوفته قارچ آشنا کنیم.

کوفته قارچ به دلیل دارا بودن ترکیباتی همچون قارچ، گوشت و برنج بسیار خوش طعم و البته مقوی می باشد که البته مراحل پخت آن نیز آسان است. این غذای فوق العاده ایده ای عالی برای وعده ی غذایی شام به شمار می رود. در ادامه با چند دستور متفاوت از کوفته قارچ آشنا می شوید.

طرز تهیه کوفته قارچ با گوشت :

مواد لازم برای کوفته قارچ :

 گوشت ۳۰۰ گرم
برنج ۱ و نیم لیوان
 قارچ (خرد شده) ۳۰۰ گرم
 سبزی (تره،جعفری،کمی شوید) ۲ پیمانه
 پودر تخم گشنیز ۱ قاشق چایخوری
 پیاز خرد شده ۱ عدد
 رب گوجه ‌فرنگی  ۱ قاشق غذاخوری
 تخم مرغ  ۱ عدد
نمک و فلفل  به مقدار لازم
زردچوبه ۱ قاشق غذاخوری

مواد داخل کوفته :

 پیاز داغ  ۱ قاشق غذاخوری
 سیر داغ  ۱ قاشق غذاخوری
 قارچ (خرد شده و سرخ شده)  ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کوفته قارچ :

برای تهیه ی کوفته قارچ، ابتدا برنج را بشویید و سپس به همراه یک سوم لیوان آب، نمک و یک قاشق چایخوری زردچوبه روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوش بیاید و آب آن تبخیر شود و سپس به آن زمان بدهید تا خنک شود.

در ظرف مناسبی پیاز را با کمی روغن سرخ کنید و کمی زردچوبه را به آن اضافه کنید. سپس رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید و تفت بدهید و نمک و فلفل را نیز به آن اضافه کنید و کمی سرخ کنید تا بوی خامی آن گرفته شود، حدود ۶ لیوان آب به پیازداغ اضافه کنید و اجازه بدهید با حرارت مناسب جوش بیاید و تا آماده شدن کوفته ها کمی غلیظ شود.

در کاسه ای برنج، گوشت، سبزی، قارچ، نمک و فلفل، پودرتخم گشنیز و تخم مرغ را بریزید و با دست ورز بدهید تا چسبندگی پیدا کند.

در ظرفی جدا گانه مواد داخل کوفته یعنی پیازداغ، سیرداغ و قارچ تفت داده شده را با هم مخلوط کنید. (می توانید پیاز ریز خرده شده را داخل روغن تفت بدهید کمی طلایی شد سیر رنده شده را به آن اضافه کنید و کمی تفت داده شد قارچ های خرد شده را به آن ها اضافه کنید و تفت بدهید اجازه ندهید قارچ ها آب بیاندازند، در صورت آب انداختن اجازه بدهید آب آن کاملا کشیده شود و کنار بگذارید تا خنک شود.)

مطالب خواندنی:  طرز تهیه شکلات صبحانه؛ ساده و سریع

اکنون مایع گوشتی را به سه قسمت مساوی تقسیم کرده و به شکل گلوله های بزرگ در آورید و میان هر کدام از آنها را با انگشت گود کرده و یک تا دو قاشق غذاخوری از مواد داخل کوفته را داخل آن بگذارید و مجدداً به صورت گرد در آورید. می توانید از مواد گوشتی به اندازه ی نارنگی بردارید و ورز بدهید و گرد کنید، وسط آن را گود کنید و داخل آن را از یک قاشق غذاخوری از مواد بریزید و خوب گرد کنید.

پس از اینکه مخلوط آب و رب و پیاز داغ جوش آمد، کوفته ها را یکی یکی به آرامی داخل آن قرار بدهید و شعله را کم کنید.

پس از چند دقیقه می توانید کوفته ها را کمی داخل سس بغلتانید تا به سس آغشته شود. حدودا پس از یک ساعت و نیم کوفته برای سرو آماده است.

سایر نکات کوفته قارچ :

• بهتر است قارچ ها را قبل از مصرف با مقداری آبلیمو تفت دهید تا رنگ قارچ ها سفید بماند و طعم آن ها خوشمزه شود.

• هنگام پخت توجه کنید که در قابلمه کاملاً بسته نباشد، در غیر این صورت این کار از وا رفتن کوفته جلوگیری می کند.

• اگر مواد کوفته را خیلی ورز دهید و آنها را داخل آب در حال جوش بگذارید و شعله را کم کنید، اصلا وا نمیروند.

طرز تهیه کوفته قارچ و برنج :

طرز تهیه کوفته قارچ و برنج رژیمی و کاملا گیاهی

طرز تهیه کوفته قارچ و برنج رژیمی و کاملا گیاهی

مواد لازم برای تهیه کوفته قارچ و برنج :

 برنج  ۲ پیمانه
 قارچ  ۳۰۰ گرم
 کره  ۲۵ گرم
 پیاز  ۱ عدد
 خامه ۴ قاشق غذاخوری
 پنیر پارمسان ۳ قاشق غذاخوری
 جعفری  ۲۰ شاخه
 شوید ۱۰ شاخه
 شیر ۲۰۰ میلی لیتر
پودر سوخاری ه مقداری لازم
نمک و فلفل ه مقداری لازم

طرز تهیه کوفته قارچ و برنج :

برای تهیه کوفته قارچ و برنج، ابتدا برنج را حدود ۲ تا ۳ ساعت داخل آب جوش و نمک خیس کنید.

پس از گذشت ۲-۳ ساعت پیاز را ریز خرد کنید. و با مقداری کره و کمی روغن، تفت بدهید. اضافه کردن روغن باعث می شود تا کره نسوزد. زمانی که پیاز تفت خورد و سبک شد، برنج خیس خورده را آب کشی کنید و به پیاز اضافه کنید و با هم کمی تفت بدهید. قارچ را ریز خرد کنید و به برنج اضافه کنید.

مطالب خواندنی:  رازهای درست کردن سس خوش طعم

سپس مواد را هم بزنید و زمان بدهید تا قارچ آب بیندازد و آب قارچ به خورد برنج برود. جعفری و شوید را ریز خرد کنید و به مواد اضافه کنید. سپس خامه را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا خامه با مواد مخلوط شود. فلفل سیاه و به مقدار خیلی کم نمک به آن اضافه کنید.

نکته مهم: به دلیل استفاده از پنیر پارمسان و با نمک بودن پنیر پارمسان، مقدار نمکی که به مواد اضافه می‌کنید باید خیلی کم باشد.

زمانی که حرارت خامه بالا رفت، کم کم شیر را به مواد اضافه کنید. اگر ابتدا شیر و بعد خامه را اضافه کنید، خامه گلوله گلوله می شود، بنابراین مهم است که ابتدا خامه را اضافه کنید و بعد شیر را اضافه کنید.

مواد را خوب هم بزنید تا شیر با مواد مخلوط شود و به خورد برنج برود. سپس نصف پنیر پامسان را به مواد اضافه کنید و هم بزنید.

درب قابلمه را ببندید و حرارت را کم کنید تا برنج خودش را بگیرد و سفت شود. وقتی که برنج پخت، قابلمه را از روی حرارت بردارید و وقتی که خنک شد داخل یخچال بگذارید تا مواد کاملا سرد شوند.

زمانی که مواد سرد شوند، چسبناک می شوند، آن را از یخچال بیرون بیاورید. داخل یک کاسه یا قاشق غذاخوری پنیر پارمسان بریزید و نصف فنجان آب به پنیر اضافه کنید و خوب هم بزنید و در آخر مقداری پنیر پارمسان روی ترکیب پنیر با آب بپاشید. (به جای ترکیب پنیر پارمسان و آب می‌تونید از یک عدد تخم‌مرغ استفاده کنید.)

آرد سوخاری را داخل یک بشقاب بریزید. مقداری از مایه کوفته را با دست بردارید و کوفته های های کوچکی به انداره نارنگی درست کنید. (در صورت تمایل می توانید مقداری پنیر پیتزا را به شکل گلوله‌های کوچک درست کنید و وسط کوفته ها قرار بدهید.)

کوفته‌ها را ابتدا داخل ترکیب پنیر پارمسان و آب (تخم مرغ هم زده) بغلتانید و سپس داخل پودر سوخاری بغلتانید. مقداری روغن داخل تابه ای بریزید و اجازه بدهید داغ شود. سپس کوفته ها را داخل روغن داغ سرخ کنید و وقتی که کوفته ها سرخ شدن، روغن اضافی آن ها را بگیرید و نوش جان کنید.

برای سرخ کردن کوفته ها حرارت را کم کنید و درب تابه را ببنید تا مغز پخت شوند و سرخ شوند.

مطالب خواندنی:  طرز تهیه ترشک آلبالو، سالم و خانگی

طرز تهیه کوفته قارچ و عدس :

پخت کوفته قارچ با عدس

پخت کوفته قارچ با عدس

مواد لازم برای کوفته قارچ و عدس :

 عدس پخته  ۴ پیمانه
 پیاز رنده شده ۱ عدد
 هویج ریز خردشده  ۲ عدد
 کرفس ریز خردشده  ۲ ساقه
 سیر له شده  ۱ حبه
 پودر آویشن  ۱ قاشق چایخوری
 نمک ۲ قاشق چایخوری
 رب گوجه ‌فرنگی ۲ قاشق سوپخوری
 قارچ ریز خردشده ۲۲۰ گرم
تخم مرغ ۳ عدد
پنیر پارمیسان رنده شده  نصف پیمانه
پودر سوخاری نصف پیمانه
 ریحان خردشده  نصف پیمانه
گردو ریز خردشده ۱/۴ پیمانه
 روغن  به مقدار لازم

طرز تهیه کوفته قارچ و عدس :

برای تهیه ی کوفته قارچ با عدس ابتدا پیاز ریز خرد شده را با مقداری روغن داخل تابه ای تفت بدهید، سپس سیر رنده شده را به آن اضافه کنید و تفت بدهید تا کمی نرم و طلایی شوند سپس تکه‌های کرفس و هویج را به آن اضافه کنید و به تفت دادن ادامه بدهید، سپس رب گوجه‌فرنگی را به آن اضافه کنید.

بعد از ۲-۳ دقیقه قارچ‌های خردشده، پودر آویشن و نمک را به آن اضافه کنید. مواد را حدود ۱۲-۱۰ دقیقه تفت دهید تا آب سبزیجات بخار شوند.

بعد از آماده شدن مخلوط سبزیجات، آن را داخل یک کاسه‌ بزرگ بریزید و صبر کنید تا به دمای محیط برسد، سپس عدس پخته را بدون آب داخل کاسه بریزید.

تخم‌مرغ‌ها، پنیر، ریحان و گردوی خردشده و پودر سوخاری را هم اضافه کنید. مواد را خوب با هم مخلوط کنید و ورز دهید تا مایه‌ کوفته آماده شود. مقداری از مایه را بچشید و در صورت نیاز نمک بیشتری اضافه کنید. ظرف را به مدت نیم ساعت داخل یخچال قرار بدهید.

بعد از زمان ذکرشده فر را با دمای ۱۸۰ درجه‌ی سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. سینی فرتان را با کمی روغن چرب کنید. مقداری از مایه کوفته را بردارید و آن را گرد کنید تا اندازه‌ یک توپ کوچک شود. کوفته‌ها را با فاصله از هم داخل ظرف بچینید. ظرف را به مدت ۳۰-۴۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا کوفته‌ها بپزند.

در یک کاسه ای همه‌ مواد سس مورد نظرتان را با هم مخلوط کنید. هنگام سرو سس را به کوفته ها اضافه کنید. می توانید از سس کچاپ هنگام سرو استفاده کنید.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=44167

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.