• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
اخبار امروز : 2
0
1

فروش بیشتر آیفون ایکس آر در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۹

  • کد خبر : 13607
  • 04 آبان 1398 - 10:07
فروش بیشتر آیفون ایکس آر در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۹

به نقل از سایت ۹to5Google، آخرین اخبار دریافت شده از مؤسسه CIRP حاکی از آن هستند که پرفروش‌ترین گوشی اپل در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۹ در ایالات متحده، مدل آیفون ایکس آر است که در سال ۲۰۱۸ معرفی شده بود. این آمار نشان می‌دهد که ۳۶ درصد آمریکایی‌ها این دستگاه مقرون به صرفه (در مقایسه […]

به نقل از سایت ۹to5Google، آخرین اخبار دریافت شده از مؤسسه CIRP حاکی از آن هستند که پرفروش‌ترین گوشی اپل در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۹ در ایالات متحده، مدل آیفون ایکس آر است که در سال ۲۰۱۸ معرفی شده بود. این آمار نشان می‌دهد که ۳۶ درصد آمریکایی‌ها این دستگاه مقرون به صرفه (در مقایسه با سایر آیفون‌ها) را خریداری کرده‌اند تا گزارش مالی کمپانی مالک سیستم عامل iOS در بازه زمانی بین ماه‌های ژولای تا سپتامبر وضعیت خوبی داشته باشد. این گوشی در میان تمام موبایل‌هایی که اپل تولید کرده بود، از بادوام‌ترین باتری بهره می‌برد تا اینکه آیفون ۱۱ پرو مکس امسال معرفی شد و رکورد را از نمونه سال قبل ربود.

در سمت دیگر، گفته می‌شود آیفون‌های تازه معرفی شده در سال جاری میلادی هم شروع طوفانی در بازار داشته‌اند زیرا در ابتدای ماه اکتبر، اپل ظرفیت تولیدش را به میزان ۱۰ درصد افزایش داد. همچنین در خبرها آمده که علی‌رغم زیاد شدن تقاضاها برای خرید آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو، افراد کمی تمایل دارند تا آیفون ۱۱ پرو مکس را خریداری کنند. امروز نیز گزارش‌های منتشر شده دال بر استقبال فوق‌العاده مشتریان از آیفون‌های جدید هستند و عنوان می‌کنند اگرچه تنها دو هفته از آغاز فروش این گوشی‌ها در سه‌ماهه سوم گذشته اما تقریباً ۲۰ درصد سفارش‌های به ثبت رسیده به دستگاه‌های سال ۲۰۱۹ مربوط می‌شدند. اگر باز هم بخواهیم جزئی‌تر گزارش دهیم، باید بگوییم آیفون ۱۱ که جدیدترین موبایل مقرون به صرفه اپل است، ۹ درصد فروش در ایالات متحده را به خود اختصاص داده و آیفون ۱۱ پرو هم حدود ۶ درصد را از آن خودش کرده بود. در نهایت آیفون ۱۱ پرو مکس نیز ۴ درصد آمار را شامل می‌شد.

مطالب خواندنی:  مایکروسافت شرکت فرایندکاوی Minit را تصاحب کرد

کاهش قیمت آیفون‌ها، دلیلی بر افزایش فروش آنها

d981d8b1d988d8b4 d8a8db8cd8b4d8aad8b1 d8a2db8cd981d988d986 d8a7db8cdaa9d8b3 d8a2d8b1 d8afd8b1 d8b3d987e2808cd985d8a7d987d987 d8b3d988 5db3e540a5f3c

جاش لوویتز (Josh Lowit)، هم بنیان‌گذار مؤسسه CIRP می‌گوید که تنها با در نظرگیری آیفون‌های سال ۲۰۱۹، مدل آیفون ۱۱ توانسته در مقایسه با دو مدل دیگر به میزان ۵۰ درصد بیشتر به فروش برسد. این دستگاه که نمونه پایه آن حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی دارد، با قیمت پایه ۶۹۹ دلاری فروخته می‌شود و این یعنی نسبت به آیفون ایکس آر ۶۴ گیگابایتی با قیمت ۷۴۹ دلاری به میزان تقریباً ۵۰ دلار ارزان‌تر است. او یادآور می‌شود:

با ترکیب آمار مربوط به آیفون ۱۱ و آیفون ایکس آر، باید اذعان کنیم که بیش از ۵۰ درصد افرادی که برای خرید آیفون‌ها در دو سال اخیر اقدام کرده‌اند، انتخابشان یکی از این دو دستگاه بوده است

در این بین، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس حدود ۱۰ درصد آمار سه‌ماهه سوم را از آن خود کردند و اگر آمار مربوط به آنها را با دو مدل پیشین (به ترتیب آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس) ترکیب کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که گوشی‌های پیشرفته‌تر اپل سهم ۲۱ درصدی از بازار داشتند. این اعداد و ارقام باعث شدند تا جاش لوویتز بگوید:

مشتریان آیفون‌ها علاقه بیشتری به خرید پرچمداران سابق این دستگاه‌ها دارند حال آن‌که افراد کمتری پیدا می‌شوند تا رغبت داشته باشند که مدل‌های جدیدتر را خریداری کنند

حالا با توجه به موفقیت آیفون ۱۱، مؤسسه CIRP عنوان می‌کند که مشتریان به صورت میانگین تقریباً ۷۸۳ دلار بابت خرید هر دستگاه پول می‌پردازند این در حالی است که عدد مربوط به سه‌ماهه گذشته ۸۰۸ دلار بود. به این نکته هم اشاره کنیم که رکورد قیمت میانگین، در سه‌ماهه منتهی به ماه دسامبر سال قبل به ثبت رسید که برابر با رقم ۸۳۹ دلار بود.

مطالب خواندنی:  مخترع "ماوس" درگذشت

نگاهی کوتاه به مشخصات فنی آیفون‌های سال ۲۰۱۹

آیفون ۱۱ یک نمایشگر ۶٫۱ اینچی LCD دارد در حالی که آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس به ترتیب از صفحه نمایش‌های ۵٫۸ و ۶٫۱ اینچی AMOLED بهره می‌برند. همه این دستگاه‌ها از وجود پردازنده A13 Bionic که توسط اپل طراحی و با همکاری TSMC تولید شده استفاده می‌کنند و فرآیند ساخت آن نیز ۷ نانومتری بوده است. مقرون به صرفه‌ترین آیفون امسال دارای دوربین عقب دوگانه با لنزهای ۱۲ مگاپیکسلی اصلی و ۱۲ مگاپیکسلی زاویه گسترده بوده و آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس هم علاوه بر دو لنز نامبرده، از سنسور سوم یعنی تله فوتو برای زوم ۲ برابری اپتیکال بهره خواهند برد. در جلو هم، تمامی محصولات سال ۲۰۱۹ اپل به یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی فیس‌تایم (FaceTime) مجهز شده‌اند.

کمپانی آمریکایی همچنین، قابلیت‌های مربوط به مقاومت در برابر آب را بهبود بخشیده و این یعنی کاربران می‌توانند آیفون ۱۱ را به مدت ۳۰ دقیقه زیر عمق ۲ متری آب ببرند. دو مدل پیشرفته‌تر نیز به همین مقدار مقاومت خواهند داشت با این تفاوت که امکان بردن آنها در زیر عمق ۴ متری فراهم است هرچند توصیه می‌کنیم شما هیچ‌وقت چنین کاری را انجام ندهید.

منبع:tech.gemfa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=13607

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.