• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
3

فیسبوک برای بهبود دسترسی به اینترنت ربات و کابل فیبر نوری خود را می سازد

  • کد خبر : 22666
  • 26 تیر 1399 - 20:26
فیسبوک برای بهبود دسترسی به اینترنت ربات و کابل فیبر نوری خود را می سازد

شرکت فیسبوک به امید بهبود زیرساخت های اینترنت و بهبود دسترسی به اینترنت از طریق ربات هایی که به سرعت در امتداد خطوط برق حرکت می کنند، ربات و کابل فیبر نوری مخصوص خود را می سازد تا خطوط طولانی کابل فیبر نوری خود را مستقر کند.  روش ارسال ماهواره های بیشتر به فضا به […]

شرکت فیسبوک به امید بهبود زیرساخت های اینترنت و بهبود دسترسی به اینترنت از طریق ربات هایی که به سرعت در امتداد خطوط برق حرکت می کنند، ربات و کابل فیبر نوری مخصوص خود را می سازد تا خطوط طولانی کابل فیبر نوری خود را مستقر کند.

 روش ارسال ماهواره های بیشتر به فضا به منظور بهبود اتصال به اینترنت در سراسر جهان، همانگونه که شرکت هایی نظیر اسپیس ایکس در پروژه “استارلینک” در دست اقدام دارند، در حال انجام است، اما فیسبوک از زاویه دیگری به این حوزه وارد شده است.

فیسبوک اعلام کرده است که یک ربات ساخته که در امتداد خطوط برق موجود حرکت می کند و کابل فیبر نوری ساخته شده توسط فیسبوک را در کنار آن مستقر می کند.

این شرکت معتقد است که این روش برای کابل کشی اینترنت به خصوص در کشورهای در حال توسعه مقرون به صرفه تر خواهد بود.

هدف نهایی فیسبوک افزایش دسترسی به اینترنت در سراسر جهان است. به گفته این شرکت، این فیسبوک نیست که اینترنت را ارائه می دهد، بلکه در عوض مجوز استفاده از این فناوری را به شرکت های دیگر خواهد داد. سپس این شرکت ها می توانند همراه با شرکت های مخابراتی خدمات ارائه دهند.

اولین شرکتی که به فیسبوک پیوسته است، شرکت “NetEquity Networks” است. این دو شرکت با همکاری یکدیگر به دنبال راه اندازی ربات فیسبوک در سال آینده هستند.

فیسبوک به منظور ساخت این کابل های فیبر نوری، با “وین کاچمار” طراح کارکشته و شناخته شده کابل همکاری کرده است. وی همچنین به فیسبوک کمک کرد تا ربات مخصوص این کار را بسازد.

مطالب خواندنی:  گزارش: مایکروسافت در Reliance Jio هند سرمایه‌گذاری می‌کند

61682198 1

فیسبوک می گوید این اولین مورد است که یک کابل فیبر نوری نوآورانه ساخته شده که در برابر آسیب مقاوم است.

نوآوری مهم دیگر نیز سیستم رباتیک است که امکان این را فراهم می کند که کابل فیبر نوری در امتداد خطوط توزیع ولتاژ متوسط گسترش یابد. ادغام این دو فناوری باعث می شود که فیبر نوری به روشی که تاکنون وجود نداشته است، استقرار یابد.

این ربات به شکلی بسیار تمیز و مرتب کار می کند و به دور کابل های برق می چرخد و اگر در مسیر خود با هرگونه مانعی روبرو شود، به سادگی خود را بلند کرده و از بالای آن رد می شود و به راه خود ادامه می دهد.

تیم سازنده اطمینان داده است که روی استفاده از شبکه کابل های برق موجود تمرکز کند تا نیازی به ایجاد زیرساخت های خاص یا احتیاج به حفر زمین برای نصب کابل های فیبر نوری نباشد.

هنوز باید آزمایش های بیشتری انجام شود، اما به نظر می رسد این ربات در سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه شود.

منبع:ایسنا ، آی ای،

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=22666

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.