• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
2

قابلیت face unlock گوگل پیکسل ۴ حتی در حالت خواب نیز کار می‌کند

  • کد خبر : 12784
  • 27 مهر 1398 - 23:01
قابلیت face unlock گوگل پیکسل ۴ حتی در حالت خواب نیز کار می‌کند

یکی از قابلیت‌های بسیار مهم و امنیتی گوگل پیکسل ۴، باز کردن قفل صفحه نمایش با استفاده از چهره‌ی کاربر می‌باشد که در اصطلاح به آن face unlock می‌گویند اما اکنون بر اساس گزارش منتشر شده از سوی بی‌بی‌سی نیوز گویا این سیستم بیومتریک در گوگل پیکسل ۴ حتی اگر چشمان کاربر نیز بسته باشد، […]

یکی از قابلیت‌های بسیار مهم و امنیتی گوگل پیکسل ۴، باز کردن قفل صفحه نمایش با استفاده از چهره‌ی کاربر می‌باشد که در اصطلاح به آن face unlock می‌گویند اما اکنون بر اساس گزارش منتشر شده از سوی بی‌بی‌سی نیوز گویا این سیستم بیومتریک در گوگل پیکسل ۴ حتی اگر چشمان کاربر نیز بسته باشد، عمل می‌کند. از طرفی دیگر، قابلیت Face ID اپل باید اطمینان حاصل نماید که کاربر خواب نبوده و کاملا هوشیار می‌باشد.

بر اساس گفته‌های برخی از سایت‌های خبری، اگر شما مالک این دستگاه باشید کودک، همسر و یا حتی یک دزد و یا آدم ربا می‌توانند، در مواقعی که خواب و یا بیهوش هستید، به گوشی شما دسترسی داشته باشد و تمامی اطلاعات آن را استخراج نمایند.

در تصاویر افشا شده پیش از رونمایی این گوشی، اعلام شده بود که در تنظیمات گوگل پیکسل ۴ یک گزینه با عنوان “Require eyes to be open” قرار داده شده است که کاربر با انتخاب این گزینه می‌تواند این قابلیت را فعال و یا غیرفعال نماید. اما بر اساس گزارش‌های بی‌بی‌سی چنین گزینه‌ای در تنظیمات این گوشی مشاهده نشده است. در خبرها ذکر شده بود که سخنگوی گوگل پیش‌تر اعلام کرده، امکان عرضه‌ی نهایی این دستگاه در تاریخ ۲۴ اکتبر وجود ندارد.

از طرفی دیگر، سخنگوی گوگل طی بیانیه‌ای اعلام کرد:

قابلیت face unlock در گوگل پیکسل ۴ یکی از سیستم‌های امنیتی و بیومتریک قدرتمند محسوب می‌شود.

بر اساس گفته‌ی این شرکت، نمی‌توان این قابلیت را با استفاده از یک ماسک فریب داد و کاربران باید یک کد پین به عنوان جایگزین قابلیت face unlock تعیین کنند تا در مواقع حساس با مشکل روبرو نشوند و با وارد نمودن آن بتوانند به دستگاه دسترسی یابند.

مطالب خواندنی:  به بهانه تولد فیسبوک؛ نگاهی به کارنامه ۱۵ ساله این شبکه اجتماعی

کمپانی گوگل دومین شرکت بزرگ تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند است که این هفته با سیستم امنیتی بیومتریک خود به مشکل برخورده است. کمپانی سامسونگ تایید کرد که مشغول رفع این مسئله است تا به کاربر اجازه دهد به عنوان جایگزین سیستم احراز هویت از سنسور اثر انگشت در گلکسی اس ۱۰ استفاده شود.

منبع:tech.gemfa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=12784

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.