• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 0
0
3

قطعه اصلی سری ۵G اپل آیفون ۱۲ به‌زودی از خط مونتاژ خارج می‌شود

  • کد خبر : 20390
  • 02 تیر 1399 - 18:02
قطعه اصلی سری ۵G اپل آیفون ۱۲ به‌زودی از خط مونتاژ خارج می‌شود

طبق گفته وب‌سایت Digitimes، در اواخر این ماه بزرگترین کارخانه مستقل جهان، TSMC، تولید تراشه A14 Bionic را برای مدل‌های اپل آیفون ۱۲ ۵G 2020 آغاز می‌کند. با فرض اینکه اپل در دوره زمانی معمولی خود گوشی‌های جدید خود را به بازار عرضه می‌کند، احتمال خیلی خوبی وجود دارد که سری آیفون ۱۲ اولین تلفن‌های […]

طبق گفته وب‌سایت Digitimes، در اواخر این ماه بزرگترین کارخانه مستقل جهان، TSMC، تولید تراشه A14 Bionic را برای مدل‌های اپل آیفون ۱۲ ۵G 2020 آغاز می‌کند. با فرض اینکه اپل در دوره زمانی معمولی خود گوشی‌های جدید خود را به بازار عرضه می‌کند، احتمال خیلی خوبی وجود دارد که سری آیفون ۱۲ اولین تلفن‌های هوشمند مجهز به تراشه ۵ نانومتری باشد. تراشه A14 Bionic نسبت به نسخه فعلی A13 Bionic که برای نیروی سری آیفون ۱۱ و آیفون اس ای ۲۰۲۰ مورد استفاده قرار می‌گیرد، از قدرت و انرژی بیشتری برخوردار خواهد بود.

سری سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ می‌تواند اولین تلفن‌های هوشمندی باشد که مانع تراشه ۷ نانومتری شد

گره فرآیند بر اساس تراکم ترانزیستور یا تعداد ترانزیستورهایی است که در یک میلی‌متر مربع جا دارند. به عنوان مثال، در حال حاضر تراشه ۷ نانومتری A13 Bionic به کار رفته می‌تواند تقریباً ۹۶٫۵ میلیون ترانزیستور را در یک میلی‌متر مربع در مقایسه با ۱۷۱٫۳ میلیون با استفاده از فرآیند ۵ نانو متری در یک میلی‌متر مربع جا بگیرد. در نتیجه، ۸٫۵ میلیارد ترانزیستور در داخل هر A13 Bionic به ۱۵ میلیارد ترانزیستور داخل هر تراشه A14 Bionic صعود می‌کند.

tsmc

TSMC امسال تراشه‌های ۵ نانومتری را برای اپل و هواوی تولید خواهد کرد

TSMC همچنین انتظار می‌رود که تراشه ۵ نانومتری های‌سیلیکون Kirin 1020 SoC را به هواوی برای پرچمداران اخیر خانواده میت ۴۰ اواخر امسال ارسال کند. اما هواوی ممکن است با شروع مدل‌های محور دوربین P50 در سال آینده در بدست آوردن تراشه‌های برش مشکلاتی داشته باشد. این به دلیل تغییر قانون صادرات اعلام شده توسط ایالات متحده است؛ هیچ کارخانه‌ای با استفاده از فن‌آوری ساخت آمریکایی نمی‌تواند تراشه نیم‌فعال را به هوآوی و بدون مجوز از وزارت بازرگانی ایالات متحده ارسال کند. با این حال، تراشه‌های ساخته شده از ویفرهایی که هنگام اعلام قانون در دست تولید بودند، تا زمانی که از اواسط ماه سپتامبر تحویل شوند، می‌توانند به هواوی ارسال شوند. این امر به هوآوی اجازه می‌دهد تراشه‌های کافی برای گوشی‌های میت ۴۰ داشته باشد.

مطالب خواندنی:  تکمیل جمع‌آوری ۶ نمونه اول از مریخ

TSMC و سامسونگ تنها کارخانه‌های تولید قرارداد با قابلیت تولید تراشه با استفاده از گره فرآیند ۵ نانومتری هستند. با این حال، از آنجا که هر دو برای ساخت این تراشه‌ها از تجهیزات ایالات متحده استفاده می‌کنند، ممکن است هواوی برای یافتن جایگزینی مجبور به تلاشی شود. طبق گزارش‌ها، سامسونگ در مورد تولید خطی از مدارهای یکپارچه ۷ نانومتری ساخته شده بدون استفاده از هیچ فناوری آمریکایی با هواوی در تماس است. این یک قدم پسرفت برای هواوی خواهد بود و می‌تواند به تجارت پرچمداران این شرکت آسیب برساند.

جالب اینجاست که سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی نوت ۲۰ اولترا می‌توانند اولین تلفن‌هایی باشند که مانع ۷ نانومتری را شکستند. دلیل این است که در برخی از بازارهای سری پرچمداران نیمه دوم Sammy 2020 از تراشه‌های اعلام نشده اگزینوس ۹۹۲ استفاده می‌شود که گفته می‌شود با استفاده از گره فرآیند ۶ نانومتری سامسونگ تولید می‌شود. حداقل در ایالات متحده آمریکا، این تلفن‌ها از تراشه ۷ نانومتری کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵ SoC بهره می‌برند.

علاوه بر سفارشی‌سازی تراشه A14 Bionic SoC اپل، چهار مدل آیفون ۱۲ مطابق منابع صنعت، هر یک مودم اسنپدراگون X60 5G دارند. مودم از هر دو سیگنال sub-6 گیگاهرتزی و فناوری موج‌های میلی‌متری ۵G پشتیبانی می‌کند. با این وجود آخرین شایعات خواستار پشتیبانی از زیر ۶ گیگاهرتز برای آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پلاس و پشتیبانی از سیگنال‌های سریع‌تر فناوری موج‌های میلی‌متری در واحد آیفون ۱۲ پرو هستند. با این حال، اگر هر دو مدل استاندارد و پرو از همان تراشه مودم ۵G که گزارش Digitimes نشان می‌دهد، استفاده کنند، می‌توانیم شاهد هر چهار نوع خط آیفون ۱۲ در هر دو سیگنال ۵G باشیم.

مطالب خواندنی:  تسلا تراشه خودروی مدل Y خود را تغییر می دهد

طبق گزارش رسانه‌ها در ماه مه، TSMC در حال ساختن تاسیسات ساختگی در آریزونا است. این کارخانه به دلایل مختلف به اپل کمک نمی‌کند. یکی، گوشی‌های اپل در چین مونتاژ شده‌اند (تعداد کمی از آنها در هند ساخته شده است) بنابراین یک کارخانه ریخته‌گری TSMC که در ایالت‌ها قرار دارد، کاری نمی‌کند تا هزینه اپل را کاهش دهد. و دوم، تأسیسات ساخت آریزونا تا سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه نمی‌شود. در آن زمان، تراشه‌های ۵ نانومتری که پیش‌بینی می‌شود تولید شوند، تراشه‌های ۳ نانومتری با ۳۰۰ میلیون ترانزیستور بسته‌بندی شده در هر میلی‌متر مربع جایگزین می‌شوند. تاکنون TSMC هیچگونه اعلام رسمی درباره ساخت کارخانه‌ای در خاک ایالات متحده نکرده است.

منبع:tech.gamefa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=20390

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.