• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
2

مأموریت جدید ارتباطات لیزری ناسا در فضا

  • کد خبر : 32374
  • 12 دی 1400 - 16:30
مأموریت جدید ارتباطات لیزری ناسا در فضا
به گفته یکی از مقامات ناسا، «عطش» برای گردآوری داده‌ها در فضا، زمینه‌ساز پرتاب مأموریت ارتباطات لیزری جدید بود.

مأموریت جدید ارتباطات لیزری ناسا در فضا

هفته گذشته نمایش رله ارتباطات لیزری (Laser Communications Relay Demonstration) در قالب یک مأموریت به فضا پرتاب شد.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از ایتنا،جیسون میچل (مدیر بخش ارتباطات پیشرفته و فناوری ناوبری SCaN در ناسا) در این ارتباط گفت: «این نخستین تلاش ما خواهد بود تا درک کنیم که استفاده از لیزر برای برقراری ارتباط و اتصال مستقیم به زمین و کاربران فضایی به چه معناست».

آقای میچل خاطرنشان می‌کند این سامانه (که به اختصار LCRD نامیده می‌شود) به ناسا کمک خواهد کرد تا به مدیریت اثرات ممکن بپردازیم؛ از تلاطم جوی گرفته تا انحراف ابرها. زمان‌بندی در این امر بسیار اهمیت دارد؛ زیرا ناسا و شرکای بین‌المللی آن تمرکز اکتشاف خود در دهه‌های آینده را بر اساس آن گسترش خواهند داد.

ایستگاه‌های فضایی خصوصی که به تازگی اعلام شده‌اند، صرفاً نیاز به جریان سریع اطلاعات به زمین و از زمین را پاسخ خواهند داد. در همین حال، فضانوردان مستقر بر روی ماه و همینطور مأموریتی که در طی آن باید نمونه‌ای از مریخ به زمین بازگردانی شود، همگی می‌توانند از سرعت‌های ارتباطی سریع‌تر و بالغ بر ۱۰ تا ۱۰۰ برابر پرسرعت‌تر از رادیوی امروزی، بهره ببرند.

به گفته آقای میچل، سامانه LCRD و نمایش‌های لیزری آتی که کمی دورتر از زمین پدیدار خواهند شد، به ما کمک خواهند کرد تا نحوه کار با لیزرها از یک مرکز همچون یک قمر را به‌خوبی یاد بگیریم. وی می‌گوید در عوض، «تجربه یادگیری در ماه به ما نشان خواهد داد که این کار را در مریخ (و در واقع هر جای دیگری) چگونه باید اجرا کنیم.

مطالب خواندنی:  تصویر جدید "مشتری" از نگاه "هابل"

گفته می‌شود که LCRD از مدار ژئوسنکرون واقع در فاصله ۳۵۷۸۶ کیلومتری) حداقل به مدت دو سال برای آزمایش ارتباطات لیزری استفاده خواهد کرد. این نمایش به منظور نشان دادن پایداری مأموریت‌های فضایی طولانی‌تر است که پس از چندین تلاش کوتاه و موفقیت‌آمیز برای آزمایش ارتباط لیزری در فضا به انجام می‌رسد.

آقای میچل می‌گوید: «ما به‌مدت چند سال سرمایه‌گذاری کرده‌ایم تا این نوع قابلیت‌های علمی تخیلی را در استفاده‌های عملیاتی بصورت منظم پیاده‌سازی کنیم. در واقع، صرفاً مطمئن شده‌ایم که می‌توانیم تمام آن فناوری را به گونه‌ای بسته بندی کنیم که در فضا به بقای خود ادامه دهد. این، چالش بزرگ ما و همان چیزی است که روی آن تمرکز کرده‌ایم».

منبع:Space

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=32374

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.