• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
6

مالزی سه جزیره مصنوعی می‌سازد

  • کد خبر : 25476
  • 05 شهریور 1399 - 1:01
مالزی سه جزیره مصنوعی می‌سازد

مجله زیبایی سبز:مالزی از اجرای یک طرح جاه‌طلبانه برای تأسیس سه جزیره مصنوعی خبر داده که به ترتیب برای سکونت، فعالیت‌های شغلی و تفریح و سرگرمی کاربرد خواهند داشت. جزایر مصنوعی مالزی توسط شرکت Bjarke Ingels Group ساخته می‌شوند و برای تأمین برق مصرفی آنها از منابع انرژی تجدید پذیر مانند صفحات خورشیدی و توربین‌های […]

مجله زیبایی سبز:مالزی از اجرای یک طرح جاه‌طلبانه برای تأسیس سه جزیره مصنوعی خبر داده که به ترتیب برای سکونت، فعالیت‌های شغلی و تفریح و سرگرمی کاربرد خواهند داشت.

جزایر مصنوعی مالزی توسط شرکت Bjarke Ingels Group ساخته می‌شوند و برای تأمین برق مصرفی آنها از منابع انرژی تجدید پذیر مانند صفحات خورشیدی و توربین‌های بادی استفاده می‌شود.

جزایر یادشده که در کنار یکدیگر شهری به نام بیودایور را شکل می‌دهند در سواحل جنوبی جزیره پنانگ قرار دارند و طول سواحل عمومی این جزایر به ۴.۶ کیلومتر، مساحت پارک‌های آن به ۲۴۲ هکتار و طول کل سواحل آن به ۲۵ کیلومتر می‌رسد. قرار است حدود ۱۸ هزار نفر در این جزایر مصنوعی ساکن شده و به کار و فعالیت بپردازند.

جزیره اول در این مجموعه مجاری یا Channels نام دارد و ۲۰۲ هکتار وسعت دارد. در این جزیره یک پارک دیجیتال احداث می‌شود تا در آن تحقیقاتی در زمینه واقعیت مجازی، محصولات رباتیک و هوش مصنوعی انجام شود. در این جزیره یک پارک تفریحی، یک مرکز فناوری و چند مرکز دولتی و فرهنگی نیز ایجاد می‌شود.

جزیره دوم حرا یا Mangroves نام دارد و دارای شبکه ای از تالاب‌ها و مراکز کسب و کار است. تعدادی برج و مرکز کنفرانس نیز در این جزیره ساخته می‌شود.

جزیره سوم نیز لاگونا یا Laguna نام دارد که متشکل از ۸ جزیره کوچک‌تر خواهد بود که هم برای سکونت و هم برای ماهیگیری مناسب خواهند بود. بخش عمده ساختمان‌های این جزایر با استفاده در چوب بامبو، چوب‌های درخت‌های محلی و موارد بازیافتی ساخته می‌شوند. زمان دقیق تکمیل این طرح هنوز مشخص نیست.

مطالب خواندنی:  رم ۱۸ گیگابایتی اس کی هینیکس به تولید انبوه رسید

منبع:مهر ،نیواطلس،

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=25476

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.