• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
اخبار امروز : 2
0
2

مایکروسافت قابلیت امنیتی جدیدی به مرورگر اج اضافه می‌کند

  • کد خبر : 28240
  • 23 فروردین 1400 - 12:24
مایکروسافت قابلیت امنیتی جدیدی به مرورگر اج اضافه می‌کند

طی چند روز اخیر، گزارش‌های زیادی مبنی بر پیدایش پرچم جدید و اسرارآمیزی در مرورگر مایکروسافت اج کِنِری (Microsoft Edge Canary؛ یکی از کانال‌های آزمایشی مرورگر اج به شمارهٔ ۹۰٫۰٫۷۷۹٫۰) منتشر شد. به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تک فارس،این پروژهٔ جدید، «پروژهٔ رابین» (Project Robin) نام دارد. با این حال، هنوز معلوم […]

طی چند روز اخیر، گزارش‌های زیادی مبنی بر پیدایش پرچم جدید و اسرارآمیزی در مرورگر مایکروسافت اج کِنِری (Microsoft Edge Canary؛ یکی از کانال‌های آزمایشی مرورگر اج به شمارهٔ ۹۰٫۰٫۷۷۹٫۰) منتشر شد.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تک فارس،این پروژهٔ جدید، «پروژهٔ رابین» (Project Robin) نام دارد. با این حال، هنوز معلوم نیست کارکرد اصلی پروژهٔ رابین دقیقاً چه چیزی است.

در شرح توضیحات این قابلیت جدید آمده: «استفاده از قابلیت پروژهٔ رابین، ویژگی‌های مربوط به آن را فعال می‌کند» که در واقع اطلاعات زیادی در رابطه با آشنایی کارکرد آن در اختیار ما نمی‌گذارد.

https://dl.greenbeautymag.com/2021/04/project-robin-1200x458-1.jpg

با این حال، مشاهده‌نمودن یکی از تغییراتی که پس از اضافه‌شدن رابین به چشم می‌خورد، خیلی سخت نیست: پروژهٔ رابین به کاربران این اجازه را می‌دهد تا در کنار پنجرهٔ جدید مرورگر خود (New Tab)، یک پنجرهٔ رابین (Robin tab) نیز باز کنند.

زمانی هم که کاربر از این پنجرهٔ جدید استفاده می‌کند، با صفحهٔ https://dev.browse.trafficmanager.net مواجه می‌شود؛ صفحه‌ای به نام Traffic Manager. برنامهٔ مدیریت ترافیک مایکروسافت (یا همان Traffic Manager) ابزاری برای متعادل‌سازی داده‌هایی است که روی سیستم مایکروسافت بارگزاری می‌شوند.

https://dl.greenbeautymag.com/2021/04/project-robin-3.jpg

یکی از مدیران فروم مایکروسافت اج در رابطه با افزوده‌شدن این قابلیت جدید این ایده را داد که ممکن است سایت‌های غیرقابل‌اعتماد و ناامن، از این به بعد توسط محافظ ویندوز (Windows Defender Application Gaurd) از لحاظ امنیتی بررسی شده و سپس برای کاربر نمایش داده شوند. هم‌اکنون، برای بازشدن هر تب (صفحه) جدید داخل مرورگر اج، از پروتکل‌های امنیتی گوناگونی استفاده می‌شود.

در حال حاضر اطلاعات بیشتری در قبال پروژهٔ «رابین» منتشر نشده؛ باید دید چقدر طول می‌کشد تا متخصصین کامپیوتری و هکرها جزئیات این ویژگی جدید را بررسی کنند و تمام اطلاعات مربوط به آن را فاش نمایند.

مطالب خواندنی:  حذف دوباره برنامه ToTok از پلی استور

منبع: MSPowerUser

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=28240

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.