• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
2

مشتریان امسال ۱٫۷ تریلیون دلار را در محصولات فناوری‌ خرج خواهند نمود

  • کد خبر : 12319
  • 22 مهر 1398 - 12:26
مشتریان امسال ۱٫۷ تریلیون دلار را در محصولات فناوری‌ خرج خواهند نمود

بر اساس پیش‌بینی روز جمعه مؤسسه تحقیقاتی بازار IDC، هزینه‌های مصرف‌کنندگان در فناوری طی سال ۲۰۱۹ به ۱.۶۹ تریلیون دلار خواهد رسید. این میزان نسبت به سال گذشته ۵.۳ درصد افزایش داشته‌ است. این مؤسسه می‌گوید که علاوه بر این‌ها، خرید فناوری‌های سنتی و نوظهور در طول یک دوره پنج ساله، همچنان قوی ظاهر خواهد […]

بر اساس پیش‌بینی روز جمعه مؤسسه تحقیقاتی بازار IDC، هزینه‌های مصرف‌کنندگان در فناوری طی سال ۲۰۱۹ به ۱.۶۹ تریلیون دلار خواهد رسید. این میزان نسبت به سال گذشته ۵.۳ درصد افزایش داشته‌ است. این مؤسسه می‌گوید که علاوه بر این‌ها، خرید فناوری‌های سنتی و نوظهور در طول یک دوره پنج ساله، همچنان قوی ظاهر خواهد شد و تا سال ۲۰۲۳، به ۲.۰۶ تریلیون دلار می‌رسد.

به گفته IDC، حدود ۷۵ درصد از هزینه‌های تکنولوژی مصرف‌کنندگان در سال جاری به فناوری‌های سنتی مانند تلفن‌های همراه و کامپیوتر اختصاص خواهد یافت. خدمات مخابراتی همراه مانند صدا و داده‌ها، بیش از نیمی از هزینه‌های توصیف‌شده در این پیش‌بینی را شامل خواهند شد. نرخ رشد سالانه مرکب (CAGR) هزینه فناوری‌های سنتی در طول این دوره، ۲.۲ درصد پیش‌بینی‌شده است.

IDC همچنین پیش‌بینی می‌کند که فناوری‌های نوظهوری از قبیل هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، هواپیماهای بدون‌سرنشین، پوشیدنی‌ها و دستگاه‌های خانگی هوشمند نیز از طرفی دیگر، یک رشد ساله مرکب ۱۳.۲ % را تجربه خواهند کرد. این نوع فناوری‌ها حدود یک‌سوم هزینه‌های مصرفی را تا سال ۲۰۲۳ تشکیل خواهند داد. دستگاه‌های خانگی هوشمند و سرویس‌های موردتقاضا حدود ۹۰ درصد هزینه‌های مربوط به فناوری‌های نوظهور را به خود اختصاص می‌دهند. استیسی سوهو (Stacey Soohoo)، مدیر تحقیقات گروه تحلیل و بینش مشتریان IDC، طی بیانیه‌ای گفت:

پیشرفت در فناوری به‌معنای راحتی برای مشتریان امروز و فردا است. استفاده از ربات‌ها جهت تمیز کردن و نگهداری از خانه‌ها، سیستم‌های روشنایی هوشمند، سیستم‌های پایش امنیت هوشمند؛ این‌ها فناوری‌هایی هستند که مشتریان هر روز آن‌ها را بیشتر در منازل خود به‌کار می‌گیرند، و هرروز زندگی خود را با استفاده از آن‌ها بیشتر دیجیتالی می‌نمایند.

مطالب خواندنی:  سرعت شبکه 5G در کره جنوبی به 130مگابیت بر ثانیه رسید

این مؤسسه می‌گوید که ارتباطات و سرگرمی بیش از ۷۰ درصد از تمامی مخارج این دوره پیش‌بینی‌ را شامل می‌شود. بیش از نیمی از هزینه‌های مربوط به ارتباطات به خدمات صوتی و پیام‌رسانی اختصاص داشته، در حالی که هزینه‌های سرگرمی به سمت گوش دادن به موسیقی، دانلود و اجرای بازی‌های آنلاین، تماشا یا دانلود محتوای تلویزیونی و همچنین فیلم و ویدیوها حرکت خواهد نمود. بازی‌های واقعیت افزوده و ویدیوهای واقعیت مجازی نیز سریع‌ترین رشد را در طول این دوره پنج ساله پیش‌بینی، به ترتیب با نرخ مرکب سالیانه  ۱۳۶.۳ و ۴۷.۳ درصدی تجربه خواهند کرد.

در ایالات‌متحده، پیش‌بینی می‌شود که هزینه‌ فناوری‌های مصرفی در سال ۲۰۱۹، به ۴۱۲ میلیارد دلار برسد، که این رقم افزایشی ۵.۵ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد. IDC می‌گوید که انتظار دارد هزینه مربوطه در چین به ۳۲۸ میلیارد دلار و در اروپای غربی به ۲۲۷ میلیارد دلار برسد. دو مقوله بزرگ در هر سه منطقه جغرافیایی یادشده، خدمات مخابراتی موبایلی و گوشی‌های هوشمند هستند.

منبع:tech.gemfa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=12319

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.