• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
2

مشخصات چیپست اگزینوس ۸۸۰ فاش شد

  • کد خبر : 16524
  • 26 اردیبهشت 1399 - 17:06
مشخصات چیپست اگزینوس ۸۸۰ فاش شد

کمپانی سامسونگ در حال توسعه چیپست اگزینوس ۸۸۰ است که پیش از این در گوشی هوشمند ویوو Y70s 5G استفاده شده بود. این چیپست از نسل پنجم شبکه یعنی ۵G پشتیبانی می‌کند که پردازنده‌های اسنپدراگون ۷۶۵G و ۷۶۸ را برای گوشی‌های میان‌رده پریمیوم نیز به همراه خود ارائه می‌دهد. افشاگر Digital Chat Station برخی از […]

کمپانی سامسونگ در حال توسعه چیپست اگزینوس ۸۸۰ است که پیش از این در گوشی هوشمند ویوو Y70s 5G استفاده شده بود. این چیپست از نسل پنجم شبکه یعنی ۵G پشتیبانی می‌کند که پردازنده‌های اسنپدراگون ۷۶۵G و ۷۶۸ را برای گوشی‌های میان‌رده پریمیوم نیز به همراه خود ارائه می‌دهد.

افشاگر Digital Chat Station برخی از جزئیات این چیپست را ارائه کرده است. اگزینوس ۸۸۰ از دو هسته بزرگ Cortex-A77 و شش هسته A55 تشکیل شده است. پردازنده گرافیکی به‌ کار برده شده در این چیپست نیز از نوع Mali-G76 است که اطلاعات دقیقی از تعداد هسته‌هایش هنوز در دسترس نیست. مهمترین امتیاز این چیپست نیز، تراشه یکپارچه شده با چیپست ۵G همانند اگزینوس ۹۸۰ است.

پردازنده اگزینوس ۸۸۰ (غیر رسمی) اگزینوس ۹۸۰ اسنپدراگون ۷۶۵G
هسته قدرتمند ۲ هسته Cortex-A77 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز ۲ هسته Cortex-A77 با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز Kryo 475 پرایم با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز + گلد با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز
هسته کم مصرف ۶ هسته Cortex-A55 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز ۶ هسته Cortex-A55 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز ۶ هسته Kryo 475 نقره‌ای با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز
گرافیک Mali-G76 Mali-G76 MP5 آدرنو ۶۱۸
پروسه نامشخص ۸ نانومتری LPP ۷ نانومتری LLP EUV

به طور کلی اگزینوس ۸۸۰ به نظر می‌رسد که کاملا مشابه با اگزینوس ۹۸۰ باشد اما با اندکی قدرت پردازشی کمتر. نتیجه تست گوشی Y70s در سایت گیکبنچ نشان می‌دهد که این دو مدل بسیار شبیه به هم هستند. در مورد پردازنده گرافیکی نیز، اطلاعات دقیقی در دسترس نیست اما احتمال می‌رود که نسبت به ۹۸۰ ضعیف‌تر باشد.

این تراشه به چیپست اسنپدراگون ۷۶۵G شرکت کوالکام نزدیک‌تر است. اما تراشه کوالکام از هسته‌های Kryo 475 استفاده می‌کند که برپایه هسته قدیمی‌تر (A76 (Prime & Gold و A55 (Silver)ساخته شده است.

شاید در حالت کلی، سرعت تراشه اسنپدراگون ۷۶۵G بیشتر باشد، اما نتایج گیکبنچ نشان می‌دهد که اگزینوس ۸۸۰ در بخش آزمایش تک‌ هسته‌ای بهتر از تراشه کوالکام است. البته، شرکت کوالکام به ‌زودی از تراشه جدید اسنپدراگون ۷۶۸G رونمایی خواهد کرد.

منبع:tech.gamefa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=16524

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.