• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
2

مشکلات حسگر اثرانگشت گلکسی اس ۱۰ و نوت ۱۰ جدی به‌ نظر می‌رسند

  • کد خبر : 13142
  • 30 مهر 1398 - 22:21
مشکلات حسگر اثرانگشت گلکسی اس ۱۰ و نوت ۱۰ جدی به‌ نظر می‌رسند

هفته گذشته، اخباری منتشر شد که نشان می‌داد برخی از کاربران گلکسی اس ۱۰ سامسونگ یک مسئله مرتبط با حسگر اثرانگشت این گوشی را تجربه کرده‌اند که در آن، قفل این دستگا‌ها با استفاده از اثرانگشت‌های غیرمجاز باز می‌شدند. بعداً معلوم شد که این موضوع در گلکسی اس ۱۰ پلاس و سری نوت ۱۰ نیز […]

هفته گذشته، اخباری منتشر شد که نشان می‌داد برخی از کاربران گلکسی اس ۱۰ سامسونگ یک مسئله مرتبط با حسگر اثرانگشت این گوشی را تجربه کرده‌اند که در آن، قفل این دستگا‌ها با استفاده از اثرانگشت‌های غیرمجاز باز می‌شدند. بعداً معلوم شد که این موضوع در گلکسی اس ۱۰ پلاس و سری نوت ۱۰ نیز تکرار شده‌ و همین موضوع باعث جلب‌توجه بیشتری به این مسئله شد.

سامسونگ یک بیانیه رسمی را در مورد این موضوع منتشر کرد که در آن می‌گوید که برخی از محافظ‌های صفحه‌نمایش باعث این مسئله شده‌اند و کاربران باید از استفاده آن‌ها دست‌بردارند و اثرانگشت خود را بدون این محافظ‌ها ثبت نمایند. در یک اقدام جدید، یک کاربر گلکسی نوت ۱۰ با قرار دادن یک فیوز تنسوری بر روی این دستگاه، توانسته حسگر اثرانگشت آن را فریب دهد. این موضوع نشان می‌دهد که این آسیب‌پذیری تنها مربوط به اثرانگشت ثبت‌شده بر روی محافظ نمایشگر نیست.

ویدیوی بالا نشان می‌دهد که کاربر نوت ۱۰ بدون محافظ صفحه‌نمایش و حتی با ثبت مجدد انگشت شست و انگشت اشاره‌ خود، این آزمایش را انجام می‌دهد. در ساعت ۱:۲۲ این کاربر، فیوز تنسوری را بر روی قسمت پایین صفحه قرار می‌دهد و بدین‌شبوه حسگر را فریب داده و آن را با استفاده از اثرانگشت ثبت‌نشده باز می‌نماید.

این فرآیند چندین‌ بار با انگشتان متفاوت انجام می‌شود و هر بار، حسگر این موضوع را نادیده می‌گیرد. همچنین شایان‌ذکر است که بگوییم این آزمایش بر روی نسخه‌های نوت ۱۰ مبتنی بر تراشه Exynos انجام‌شده‌، باید ببینیم که آیا مدل‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون نیز این حفره امنیتی را دارند یا خیر؟

مطالب خواندنی:  تشخیص و درمان بهتر بیماری‌ها با کمک یک دست رباتیک

سامسونگ به‌تازگی یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری را برای Exynos Note 10+ 5G منتشر کرده که بهبود حسگر اثرانگشت را به ارمغان می‌آورد. این شرکت همچنین باید به‌زودی یک به‌روزرسانی دیگر را برای سایر مدل‌های نوت ۱۰ و گلکسی اس ۱۰ عرضه نماید.

منبع:tech.gemfa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=13142

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.