• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 0
0
2

ممکن است تولید پردازنده‌های اتم و زئون اینتل به شرکت TSMC واگذار شود

  • کد خبر : 26687
  • 18 آذر 1399 - 9:54
ممکن است تولید پردازنده‌های اتم و زئون اینتل به شرکت TSMC واگذار شود

به تازگی یکی از توضیحات شغلی در وب‌سایت رسمی اینتل، جزئیات جالبی را فاش کرده است. با این وجود که موضوع سپردن تولید برخی از تراشه‌های اینتل به شرکت TSMC در آینده، دیگر یک راز محسوب نمی‌شود اما پیش از این، جزئیات این تغییرات مشخص نشده بود. اکنون فهرست‌بندی مشاغل این وب‌سایت مشخص کرده است […]

به تازگی یکی از توضیحات شغلی در وب‌سایت رسمی اینتل، جزئیات جالبی را فاش کرده است. با این وجود که موضوع سپردن تولید برخی از تراشه‌های اینتل به شرکت TSMC در آینده، دیگر یک راز محسوب نمی‌شود اما پیش از این، جزئیات این تغییرات مشخص نشده بود. اکنون فهرست‌بندی مشاغل این وب‌سایت مشخص کرده است که اینتل احتمالاً تولید پردازنده‌های اتم و زئون خود را به بزرگترین تولیدکننده تراشه در جهان خواهد سپرد.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تک فارس،براساس گزارش وب‌سایت TomsHardware، این توضیح کاری مذکور، اینگونه به بیان مسئولیت‌های کارمند موردنیاز شرکت می‌پردازد:

شما به عنوان یکی از اعضای تیم طراحی QAT، به عنوان یکپارچه‌ساز RTL در گروه Custom Logic ASIC که واقع در Data Center Group است فعالیت خواهید کرد. شما نقش کلیدی در توسعه و یکپارچه‌سازی QAT داخل تراشه‌های روی برد مبتنی بر پردازش‌های اینتل و TSMC همانند اتم و زئون خواهید داشت؛ همچنین شما با تیم یکپارچه‌سازی IP/SoC کار خواهید کرد و به همکاری با طراحان SoC، گروه تایید اعتبار و البته تیم‌های شبیه‌سازی خواهید پرداخت تا از تایید یکپارچه‌سازی QAT IP مطمئن شوید.

این توضیحات مشخص می‌کند که اینتل احتمالاً روی واگذار کردن تولید پردازنده‌های اتم و زئون مبتنی بر SoCها به شرکت TSMC تمرکز کرده است. اینتل در حال حاضر انواع مختلفی از پردازنده‌های تخصصی مبتنی بر اتم و زئون را تولید می‌کند. این شرکت اوایل امسال از Atm موسوم به Snow Ridge SoC همراه با ۲۴ هسته Termont جهت استفاده در ایستگاه‌های پایه ۵G رونمایی کرد. همچنین مشابه به همین موضوع،‌ این شرکت دست به رونمایی از سری زئون D زد که مبتنی بر هسته‌های Skylake-SP است و روی شبکه و اپلیکیشن‌های حافظه تمرکز دارد.

مطالب خواندنی:  اینتل از دوربین عمق‌ RealSense D455 رونمایی کرد

افزون بر موارد گفته شده،‌ با توجه به اینکه سری زئون به استفاده از هسته‌هایی با کارایی بالا می‌پردازد و همچنین قیمت‌گذاری بالاتری دارد، این موضوع شاید عملی نباشد که خارج از شرکت اینتل تولید شود و یا به عبارت دیگر، ساخت آن‌ها به TSMC واگذار گردد. به خاطر آن به این مسئله اشاره شد که هزینه‌های ساخت این پردازنده‌ها باید قابل برگشت باشند و بتوانند از عهده تامین مخارج خود بربیایند.

از سوی دیگر پردازنده‌های سری اتم اینتل هزینه‌های زیادی را برای تولید می‌طلبند اما انرژی کمتری توسط هسته‌های آن‌ها نسبت به سری زئون مصرف می‌شود. بنابراین ممکن است که اینتل تولید این دسته از پردازنده‌ها یا حتی سری دیگری را هم در آینده به شرکت TSMC واگذار کند.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=26687

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.