• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
اخبار امروز : 4
0
1

مک بوک پرو با انفجار، تقریبا جان صاحبش را می گیرد

  • کد خبر : 31703
  • 16 آذر 1400 - 18:15
مک بوک پرو با انفجار، تقریبا جان صاحبش را می گیرد
یکی از صاحبان مک بوک پرو اپل اخیرا از آتش گرفتن خود به خود باطری لپ‌تاپش، آسیب‌های جزئی دیده است. لپ‌تاپ مورد بحث مک بوک پرو ۲۰۱۵ بوده است.

مک بوک پرو با انفجار، تقریبا جان صاحبش را می گیرد

یکی از صاحبان مک بوک پرو اپل اخیرا از آتش گرفتن خود به خود باطری لپ‌تاپش، آسیب‌های جزئی دیده است. لپ‌تاپ مورد بحث مک بوک پرو ۲۰۱۵ بوده است.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،برای کسانی که نمی‌دانند، ‌این همان مدلی است که به خاطر این‌که باطری آن خطر آتش گرفتن دارد ورود آن به هواپیماها، توسط شرکت‌های هواپیمایی ممنوع شده بود. یکی از کاربران ردیت به نام u/Squeezieful جزئیاتی از این اتفاق بر شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته است. وی تصاویری از دست‌های خود به اشتراک گذاشته است که پس از تلاش برای خارج کردن لپ‌تاپ درحال سوختن از زیر تخت، با سوختگی‌های جزئی مواجه شده است. هرچند این کاربر از صدمات جزئی آسیب دیده است، اما این اتفاق ممکن بوده است که به صدمات بزرگی مانند آتش گرفتن خانه یا حتی آسیب‌های فیزیکی بیشتری منجر شود.

بنا به گفته این کاربر، این لپ‌تاپ مک بوک پرو، ‌درحالت Sleep و زیر تخت بوده و در حال شارژ شدن هم نبوده است. اما سپس این فرد با استشمام گازهای حاصل از آب شدن پلاستیک و همچنین به خاطر سوختن باطری یون لیتیومی آن، از خواب بیدار شده است. این اتفاق موجب شد که وی لپ‌تاپ را از زیر تخت خارج کرده و حتی در همین حین هم فرش وی را هم سوزانده است.

هرچند این کاربر ردیت با استشمام گازها وآگاه شدن از این حادثه خوش‌شانس به شمار می‌آید، اما گازهای سمی و آتش می‌توانستند مرگ‌آور باشند. در سال ۲۰۱۵، شرکت اپل فراخوان بزرگی برای جمع‌آوری لپ‌تاپ‍‌های ۱۵ اینچی مک‌بوک پرو داد که در بازه سپتامبر ۲۰۱۵ تا فوریه ۲۰۱۶ فروخته شده بودند.

مطالب خواندنی:  ۲۵،۰۰۰ واحد ریلمی بادز Q در روز اول فروش فروخته شد

این فراخوان پس از گزارشاتی مبنی بر منفجر شدن تعدادی از مک‌بوک‌ها انجام شد. این اتفاق حتی منجر به آسیب‌هایی به دارایی‌های صاحبان نیز شد. این اتفاق ناگوار هم که برای این کاربر پیش آمده است، به خاطر داشتن مدل مشکل‌دار این سری از لپ‌تاپ‌های اپل بوده است. هرچند گفتن اینکه این کاربر باید لپ‌تاپ را پیش‌تر به اپل ارائه می‌داده است موجه به نظر می‌رسد، وی ادعا کرده است که قبلا اپل لپ‌تاپش را تعمیر کرده بوده است. اکنون منتظر بازخورد اپل نسبت به این مسئله هستیم.

منبع: Gizmochina

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=31703

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.