• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 5
0
3

ناسا به قمر نپتون فضاپیما می‌فرستد

  • کد خبر : 21026
  • 08 تیر 1399 - 1:53
ناسا به قمر نپتون فضاپیما می‌فرستد

ناسا قصد دارد فضاپیمایی را به یکی از قمرهای نپتون موسوم به تریتون ارسال کند. تریتون بزرگترین ماه طبیعی نپتون بوده و در سال ۱۸۴۶ کشف شده است.  اولین و آخرین بار سی سال قبل فضاپیمای Voyager ۲ ناسا از کنار این قمر سیاره نپتون گذشت و اطلاعاتی در مورد آن به زمین ارسال کرد. […]

ناسا قصد دارد فضاپیمایی را به یکی از قمرهای نپتون موسوم به تریتون ارسال کند. تریتون بزرگترین ماه طبیعی نپتون بوده و در سال ۱۸۴۶ کشف شده است.

 اولین و آخرین بار سی سال قبل فضاپیمای Voyager ۲ ناسا از کنار این قمر سیاره نپتون گذشت و اطلاعاتی در مورد آن به زمین ارسال کرد. تصاویر فضاپیمای یادشده نشان داد در سطح تریتون ستونهای یخی عظیمی وجود دارد. اما نحوه شکل گیری این ستون‌ها هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

محققان ناسا بر این باور هستند که در سطح قمر یادشده فعالیت‌های عجیبی در جریان است و از جمله چشمه‌های آب گرم هنگامی‌که نور خورشید رسوبات فرار نیتروژن را تبخیر می‌کند، در سطح این قمر فوران می‌کنند. در نتیجه اتمسفر رقیقی از نیتروژن در تریتون شکل می‌گیرد که با ایجاد ابرهایی در آسمان این سیاره، الگویی شبیه تغییرات فصلی را در تریتون شکل می‌دهد. ولی با توجه به فاصله بسیار زیاد تریتون از خورشید مشخص نیست فعالیت‌های مذکور چگونه تداوم می‌یابند.

یکی دیگر از شگفتی‌های تریتون آن است که مدار آن مخالف مدار سیاره نپتون است. جو شناخته نشده و دمای منفی ۲۳۰ درجه سانتیگراد از جمله دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد تریتون است.

ناسا امیدوار است بتواند تا اکتبر سال ۲۰۲۵ فضاپیمایی را به سمت این قمر شگفت‌انگیز نپتون ارسال کند. انتظار می‌رود تصمیم گیری در این زمینه تا تابستان سال ۲۰۲۱ انجام شود.

منبع: مهر،دیجیتال ترندز،

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=21026

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.