• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
3

ناسا تاریخ اولین ماموریت توریسم فضایی خود را مشخص کرد؛ هزینه هر سفر ۵۵ میلیون دلار

  • کد خبر : 32040
  • 30 آذر 1400 - 16:30
ناسا تاریخ اولین ماموریت توریسم فضایی خود را مشخص کرد؛ هزینه هر سفر ۵۵ میلیون دلار
ناسا اعلام کرده است که اولین ماموریت توریسم فضایی خود به ایستگاه فضایی بین المللی را در تاریخ ۹ اسفند (۲۸ فوریه ۲۰۲۲) انجام خواهد داد.

ناسا تاریخ اولین ماموریت توریسم فضایی خود را مشخص کرد؛ هزینه هر سفر ۵۵ میلیون دلار

ناسا اعلام کرده است که اولین ماموریت توریسم فضایی خود به ایستگاه فضایی بین المللی را در تاریخ ۹ اسفند (۲۸ فوریه ۲۰۲۲) انجام خواهد داد. این ماموریت که قرار است با استفاده از راکت فالکون ۹ اسپیس ایکس و فضاپیمای دراگون کرو انجام شود.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،ناسا این ماموریت را Ax-1 نامگذاری کرده است و قرار است یک سرمایه‌گذار کانادایی به نام مارک پتی (Mark Pathy)، یک کارآفرین آمریکایی به نام لاری کونور (Larry Connor) و دو نفر دیگر به نام‌های ایتان استیب (Eytan Stibbe) و مایکل لوپز الگریا (Michael López-Alegría) را به ایستگاه فضایی بفرستد.

ظاهرا هر کدام از این افراد مبلغی برابر ۵۵ میلیون دلار برای این سفر پرداخت کرده‌اند و به مدت یک هفته در ارتفاع ۲۵۰ مایلی زمین خواهد ماند. این افراد در طول سفر خود، به کارهای خودشان مشغول خواهند بود و فعالیت‌های ورزشی نیز خواهند داشت.

ناسا تاریخ اولین ماموریت توریسم فضایی خود را مشخص کرد؛ هزینه هر سفر ۵۵ میلیون دلار

کتی لودرز ( Kathy Lueders) مسئول ماموریت‌های فضایی ناسا در این رابطه گفته است:

ما بسیار خوشحال هستیم که می‌توانیم با این سفرهای توریستی به فضا، امکان دسترسی به مدار زمین را برای افراد بیشتری فراهم بکنیم.

ناسا و آژانس فضایی روسیه قصد دارند با تجاری‌سازی ایستگاه فضای بین‌المللی بخشی از درآمدهای خود را تامین بکنند. اما برخی‌ها معتقدند که این کار چیزی جز اتلاف پول و انرژی نیست و سودی برای سایر مردم دنیا ندارد. اوایل این ماه، آژانس فضایی روسیه با استفاده از فضاپیمای سایوز دو توریست ژاپنی را به ایستکاه فضایی بین‌المللی برد و بعد از ۱۲ روز آن‌ها را به زمین بازگرداند.

مطالب خواندنی:  تصویر جدید تلسکوپ جیمز وب از یک ستاره

البته این اولین بار نیست که افرادی برای توریسم به ایستگاه فضایی سفر می‌کنند. در سال ۲۰۰۱ دنیس تیتو اولین توریستی بود که با پرداخت مبلغ ۲۰ میلیون دلار به ایستگاه فضایی سفر کرد. در سال ۲۰۰۷ و ۲۰۰۹ نیز یک فرد ثروتمند آمریکایی-مجارستانی به نام چارلز سیمونی دو بار به ایستکاه فضایی رفت و تبدیل به اولین کسی شد که دو بار با پول خودش به فضا رفته است.

منبع: Digital Trends

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=32040

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.