• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
2

ناسا تاریخ پرتاب تلسکوپ فضایی جیمز وب را مشخص کرد

  • کد خبر : 30186
  • 18 شهریور 1400 - 20:41
ناسا تاریخ پرتاب تلسکوپ فضایی جیمز وب را مشخص کرد
ناسا روز گذشته در خبری اعلام کرد که تلسکوپ فضایی جیمز وب در تاریخ ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر) به فضا پرتاب خواهد شد.

ناسا روز گذشته در خبری اعلام کرد که تلسکوپ فضایی جیمز وب در تاریخ ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر) به فضا پرتاب خواهد شد. در ابتدا قرار بود که این تلسکوپ در سال ۲۰۰۷ پرتاب شود اما این پرتاب چندین بار با تاخیر مواجه شد.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،این رصدخانه‌ی ۸.۸ میلیاردی، که به افتخار دومین مدیر سازمان ناسا نام‌گذاری شده، جانشین تلسکوپ مشهور هابل خواهد بود. ۱۸ آبنه‌ی شش‌شلعی این تلسکوپ به فضاپیماها امکان مشاهده‌ی سیاره‌ها و نقاط دورافتاده‌ی کهکشان را با کیفیتی بی‌نظیر می‌دهد. فضانوردان بسیاری منتظر پرتاب این تلسکوپ بوده‌اند اما تا به حال مراحل تولید آن به‌دلیل مشکلات طراحی و مسائل مالی بارها به تاخیر افتاده است.

ناسا و نورثروپ گرومن، شرکت سازنده‌ی تلسکوپ جیمز وب، در ابتدا مبلغ ۱ میلیارد دلار را برای ساخت این تلسکوپ فضایی تخصیص داده و سال ۲۰۰۷ را تاریخ پرتاب آن اعلام کردند. ناسا در سال ۲۰۱۱ اعلام کرد که پرتاب این تلسکوپ تا سال ۲۰۱۸ به تعویق افتاده اما افزایش هزینه‌های ساخت این دستگاه موجب شد تا ناسا بار دیگر تاریخ پرتاب آن را به زمان دیگری موکول کند. شیوع ویروس کرونا در سال گذشته نیز یکی از دلایل اصلی تاخیر در پرتاب تلسکوپ فضایی جیمز وب بوده است.

ناسا تایید کرده که تاریخ پرتاب جدید با مشورت با شرکت فرانسوی آریان‌اسپیس (ArianeSpace)، که راکت آریان ۵ آن وظیفه‌ی پرتاب تلسکوپ جیمز وب را بر عهده دارد، تعیین شده است. پروژه‌ی پرتاب رصدخانه‌ی جیمز وب، که با همکاری ناسا، آژانس فضایی اروپا و آژانس فضایی کانادا در حال آماده‌سازی است، آخرین آزمایش‌های خود را در ماه گذشته پشت سر گذاشت. ناسا به علت مسائل امنیتی هنوز زمان دقیق ارسال این تلسکوپ فضایی به سکوی پرتاب خود در آمریکای جنوبی را اعلام نکرده است.

مطالب خواندنی:  ناسا وجود بشقاب پرنده ها را دقیق تر بررسی می کند

نظر شما در مورد تلسکوپ فضایی جیمز وب چیست؟ آیا این تلسکوپ با موفقیت به فضا پرتاب خواهد شد و یا پرتاب آن باز هم با تاخیر مواجه خواهد شد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: The Verge

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=30186

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.