• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
اخبار امروز : 2
0
5

ناسا: فضاپیمای اوریون فردا به کره ماه می رسد

  • کد خبر : 39896
  • 29 آبان 1401 - 14:13
ناسا: فضاپیمای اوریون فردا به کره ماه می رسد
ناسا هفته گذشته فضاپیمای اوریون را در قالب ماموریت آرتمیس ۱ به سمت ماه پرتاب کرد و حالا این سازمان فضایی گزارش داده است که همه چیز با موفقیت پیش رفته است و همه تجهیزات و سیستم‌های این سیستم به‌خوبی کار می‌کنند.

ناسا: فضاپیمای اوریون فردا به کره ماه می رسد

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،ناسا هفته گذشته فضاپیمای اوریون را در قالب ماموریت آرتمیس ۱ به سمت ماه پرتاب کرد و حالا این سازمان فضایی گزارش داده است که همه چیز با موفقیت پیش رفته است و همه تجهیزات و سیستم‌های این سیستم به‌خوبی کار می‌کنند.

فضاپیمای اوریون قرار است در ماموردیت‌هلی بعدی آرتمیس چندین فضانورد را با خود حمل کند و برای ناسا بسیار مهم است که این فضاپیما امنیت کافی را داشته باشد‌. این فضاپیما در سال ۲۰۱۴ دو تست پرتاب به مدار زمین را با موفقیت پشت سر گذاشته بود و حالا قرار است ما برای دومین بار بعد از اولین سفر انسان به فضا در سال ۱۹۷۲ شاهد این اتفاق باشیم.

طبق برنامه‌ریزی ناسا، فضاپیمای اوریون قرار است فردا به مدار ماه برسد و ۱۳۰ کیلومتر بالای سطح این کره حرکت کند‌ و سپس این فضاپیما در مدار ماه چند دور خواهد زد و در مرحله آخر به زمین باز خواهد گشت. اگر همه چیز خوب پیش برود در روز ۱۱ دسامبر شاهد فرود این فضاپیما در اقیانوس آرام خواهیم بود.

ماموریت آرتمیس ۱ بارها به‌خاطر بروز مشکلاتی به تعویق افتاده بود و راکت SLS چندین بار با مشکل موتور و نشت سوخت هیدوژن مواجه شده بود. حالا به نظر می‌رسد که همه چیز به خوبی در حال انجام است و باید ببینیم که این ماموریت چقدر موفقیت‌آمیز خواهد بود.

منبع: Engadget

۱
لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=39896

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.