• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
3

هر دو فضانورد ناسا قصد دارند تا اولین زن حاضر در کره ماه باشند

  • کد خبر : 13302
  • 01 آبان 1398 - 20:08
هر دو فضانورد ناسا قصد دارند تا اولین زن حاضر در کره ماه باشند

شما در یک رؤیا زندگی می‌کنید. شما یک فضانورد ناسا هستید. شما در ایستگاه فضایی بین‌المللی قرار دارید. شما به‌تازگی اولین پیاده‌روی فضایی تمامی زنانه را در روز جمعه انجام داده‌اید. حرکت بعدی چیست؟ ماه حتماً زیبا به نظر می‌رسد. فضانوردان ناسا، کریستینا کوخ (Christina Koch) و جسیکا میر (Jessica Meir) در یک جلسه پرسش […]

شما در یک رؤیا زندگی می‌کنید. شما یک فضانورد ناسا هستید. شما در ایستگاه فضایی بین‌المللی قرار دارید. شما به‌تازگی اولین پیاده‌روی فضایی تمامی زنانه را در روز جمعه انجام داده‌اید. حرکت بعدی چیست؟ ماه حتماً زیبا به نظر می‌رسد.

فضانوردان ناسا، کریستینا کوخ (Christina Koch) و جسیکا میر (Jessica Meir) در یک جلسه پرسش و پاسخی رسانه‌ای طی روز دوشنبه در ایستگاه فضایی بین‌المللی در مدار زمین، در رابطه با پیاده‌روی فضایی خود صحبت نمودند. هنگامی که از او درباره رؤیای بعدی وی پرسیدند (بعد از تبدیل‌شدن به یک فضانورد ایستگاه فضایی بین‌المللی)، میر گفت:

رؤیای دیگر من رفتن به ماه است. این موضوع همان تصوری است که من از همان ابتدایی که می‌خواستم فضانورد شوم، از خود داشته‌ام.

ناسا تصمیم بلندپروازانه‌ای برای فرستادن اولین زن و مرد بعدی به ماه تا سال ۲۰۲۴ را، از طریق برنامه Artemis در سر دارد. جدول زمانی این اقدام بسیار وابسته به بودجه و روند توسعه سیستم موشکی است که برای فرستادن فضانوردان به همسایه قمری ما طراحی‌شده‌‌ است. کوخ در رابطه با سفر به ماه گفت که:

البته که این اقدام یکی از رؤیاهای من و تمام زندگی من بوده‌ است. اما اکنون من فقط این را می‌دانم که احتمالاً اولین زنی خواهم بود که در ماه قدم می‌زند.

کوخ گفت که او نمی‌داند که روند انتخاب چگونه انجام می‌شود، اما هر فضانورد ناسا باید بسیار واجد شرایط باشد. کوخ و میر دوستان نزدیکی هستند و هر دو از یک کلاس فضانوردی در سال ۲۰۱۳ فارغ شده‌اند. این امکان وجود دارد که دوستی آن‌ها بتواند در راه رسیدن به ماه نیز عمیق‌تر شود. مدیر ناسا، جیم بریدنستین (Jim Bridenstine)، در مردادماه (اوت) پیشنهاد داد که آژانس فضایی ناسا خدمه‌ای تمام زنانه را برای پروژه آرتمیس در نظر بگیرد.

مطالب خواندنی:  اولین تصاویر رنگی از قطب شمال قمر مشتری منتشر شد

منبع:tech.gemfa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=13302

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.