• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
3

هفت توصیه برای درمان‌های خانگی یبوست

  • کد خبر : 44500
  • 01 بهمن 1402 - 10:12
هفت توصیه برای درمان‌های خانگی یبوست
یبوست یکی از مشکلات گوارشی است که سلامت فرد مبتلا را در درازمدت به خطر می‌اندازد. با تغییر سبک زندگی و پیروی از رژیم غذایی مناسب می‌توان یبوست را درمان کرد.

هفت توصیه برای درمان‌های خانگی یبوست

یبوست یکی از مشکلات گوارشی است که سلامت فرد مبتلا را در درازمدت به خطر می‌اندازد. با تغییر سبک زندگی و پیروی از رژیم غذایی مناسب می‌توان یبوست را درمان کرد.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از سلامت نیوز از خبرآنلاین از medicalnewstoday، درمان‌های خانگی متنوعی برای رفع مشکل یبوست وجود دارد که با کمک آنها می‌توانید از شر یبوست نجات پیدا کنید. در ادامه به برخی از این موارد اشاره کرده‌ایم:

۱. مصرف آب بیشتر

وقتی بدن خشک می‌شود، یبوست به سراغ‌ آن می‌آید. بنابراین هر روز به‌اندازه کافی آب بنوشید.

۲. مصرف فیبر

هرچه فیبر، به‌ویژه از نوع غیرتخمیری و به‌راحتی حل‌شدنی در آب مصرف کنید، یبوست‌تان درمان می‌شود. از این فیبرها می‌توان به لوبیا، عدس، نخود، جو، سبوس جو، آجیل، دانه‌ها و برخی از میوه‌ها و سبزیجات اشاره کرد.

۳. قهوه کافئین‌دار

از آنجایی‌که قهوه، به‌ویژه نوع کافئین‌دار آن، ماهیچه‌های موجود در دستگاه گوارش را تحریک می‌کند، یبوست بسیاری از افراد پس از نوشیدن قهوه برطرف می‌شود.

۴. مصرف پروبیوتیک‌ و پری‌بیوتیک

با مصرف مواد خوراکی یا مکمل‌های حاوی پروبیوتیک و پری‌بیوتیک، جمعیت باکتری‌های روده‌تان را بهبود بخشید تا دستگاه گوارش‌تان بهبود پیدا کند و در نهایت یبوست‌تان برطرف شود. از پروبیوتیک‌ها می‌توان به ماست و کلم ترش اشاره کرد و از پری‌بیوتیک‌ها هم باید پیاز، موز، تره‌فرنگی و نخود نام برد.

۵. آلو بخارا

آلو بخارا، تازه و خشک آن، اثر ملین دارد و یبوست را درمان می‌کند.

۶. برخی مکمل‌ها و ملین‌ها

برخی مکمل‌ها چون منیزیم و گلوکومانان (نوعی فیبر گیاهی) و همچنین انواع داروهای ملین که در داروخانه‌ها بدون نسخه پزشک در دسترس هستند می‌توانند یبوست را درمان کنند. البته مصرف داروهای ملین نباید طولانی و بی قاعده باشد، چراکه موجب تنبلی روده می‌شود.

مطالب خواندنی:  ۶ خوراکی که می‌توانند به رفع یبوست کمک کند

۷. پرهیز از لبنیات

محصولات لبنی (که از شیر گاو تهیه شده‌اند) روی حرکات روده، اثر منفی گذاشته و موجب یبوست می‌شوند. بنابراین با پرهیز از مصرف این محصولات، یبوست‌تان برطرف می‌شود.

در کنار رژیم غذایی مناسب، سبک زندگی کم‌تحرک‌تان را فعال کرده و ورزش را وارد زندگی‌تان کنید. با این کار به‌ مرور یبوست‌تان برطرف می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=44500

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.