• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
2

هوآوی از دستیابی به پیشرفت مهمی در طراحی آنتن ۵G خبر داد

  • کد خبر : 17762
  • 07 خرداد 1399 - 0:18
هوآوی از دستیابی به پیشرفت مهمی در طراحی آنتن ۵G خبر داد

در حالی بسیاری از شما هوآوی را به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ گوشی هوشمند می‌شناسید اما هوآوی شرکتی پیشتاز در تولید تجهیزات ارتباطی است و مهم نیست که شما درباره‌ی روابط این شرکت با دولت کمونیست چین چه فکری می‌کنید، به هر حال هوآوی گوشی‌های برجسته‌ای تولید می‌کند. گفته می‌شود که لوازم ارتباطی این شرکت […]

در حالی بسیاری از شما هوآوی را به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ گوشی هوشمند می‌شناسید اما هوآوی شرکتی پیشتاز در تولید تجهیزات ارتباطی است و مهم نیست که شما درباره‌ی روابط این شرکت با دولت کمونیست چین چه فکری می‌کنید، به هر حال هوآوی گوشی‌های برجسته‌ای تولید می‌کند. گفته می‌شود که لوازم ارتباطی این شرکت بین ۱۲ تا ۱۸ از بقیه‌ی شرکت‌ها از جمله نوکیا و اریکسون جلوتر است و این برتری در فناوری، با قیمت ارزان‌تری نسبت به دیگران عرضه می‌‌شود.

آخر هفته هوآوی از یک پیشرفت بزرگ در طراحی آنتن‌های ۵G خبر داد. این طراحی جدید بدون کابل (CableFree) نامیده می‌شود و قابلیت‌‌های آنتن‌های ۵G را افزایش می‌دهد. با فناوری ۵G، گروه‌های فرکانسی جدیدی معرفی شده و اتصلات آنتن بیشتری استفاده شده است. طراحی جدید، میزان پوشش ۵G از فرکانس‌های بالاتر را بهبود می‌بخشد. شرکت هوآوی در اینباره می‌گوید:

پوشش فرکانس‌های بالا برای اطمینان از یک تجربه‌ی ۵G با ثبات، ضروری است. آنتن‌های «بدون کابل» بهره‌وری پخش امواج را تا حدود ۲۰ درصد افزایش می‌دهند و پوشش باکیفیت دوران ۵G را تقویت می‌کند.

برای پشتیبانی از ظرفیت‌های بالاتر و اتصال آنتن‌های بیشتر برای ۵G، آنتن‌های مورد استفاده باید بتوانند با قدرت ۱ کیلووات کار کنند. نسل‌های قبلی اتصلات بیسیم به قدرت ۵۰۰ تا ۶۰۰ وات نیاز داشتند. طراحی «بدون کابل» ظرفیت قدرت آنتن‌ها را تا ۸۰ درصد افزایش می‌دهد. همچنین این طراحی وزن آنتن‌ها کاهش می‌دهد و نصب آن‌ها را آسان‌تر می‌کند. یک آنتن جدید بیشتر از ۱۰ کیلوگرم سبک‌تر است و با نگه داشتن وزن این آنتن‌ها به زیر ۵۰ کیلوگرم، دیگر نیاز به جرثقیل برای نصب این آنتن‌ها نیست. این مورد نه تنها در زمان صرفه‌جویی می‌کند بلکه هزینه‌ها هم کاهش می‌دهد.

مطالب خواندنی:  رونمایی هوآوی از تبلت‌های میت‌پد ۱۰٫۸ و Enjoy 2، تاک‌بند B6 و ساعت‌هوشمند کودکان

https://dl.greenbeautymag.com/2020/05/d987d988d8a2d988db8c-d8a7d8b2-d8afd8b3d8aadb8cd8a7d8a8db8c-d8a8d987-d9bedb8cd8b4d8b1d981d8aa-d985d987d985db8c-d8afd8b1-d8b7d8b1d8a7d8ad_5ecd6fa8e87e3.jpeg

طراحی «بدون کابل» استفاده از پیچ‌ها و جوش‌کاری را تا ۸۰ درصد کاهش می‌دهد و باعث کم شدن تداخل نوسانی منفعل (passive intermodulation) یا اعوجاح و تداخل سیگنال ناشی از اشیاء بزرگ فلزی، می‌شود. کاهش استفاده از این قطعات باعث راحت‌تر شدن تولید آنتن‌ها ضمن حفظ ثبات در کیفیت می‌شود. ژانگ جیایی (Zhang Jiayi) رییس بخش آنتن هوآوی می‌گوید:

آنتن برای شبکه‌های ۵G بسیار مهم است. عملکرد بالاتر و یکپارچه کردن، روند اصلی نوآوری آنتن‌ها در دوره‌ی ۵G است. «بدون کابل » تنگنای طراحی آنتن را شکسته و نمایانگر روند اجتناب ناپذیری از صنعت آنتن است. هوآوی همیشه بر اساس نیاز مشتری برای شبکه‌های ۵G نوآوری می‌کند تا به مشتریان در ساخت شبکه‌های کارآمد و با کارایی بالا و رسیدن به موفقیت تجاری، در دوره‌ی ۵G، کمک کند.

این شرکت در ادامه می‌گوید:

طراحی جدید دارای تعدادی فناوری و تکنیک‌های انقلابی است که باعث افزایش یکپارچگی آنتن و بهبود عملکرد آن می شود. طراحی بدون کابل در آنتن‌های سری Munich Pro ،Golden Mini و London Pro و همچنین محصولات ۳۲T32R Massim MIMO استفاده شده است. MIMO (چند ورودی و چند خروجی) اجازه می‌دهد تا چندین سیگنال به طور همزمان از طریق همان کانال رادیویی ارسال شوند. این ویژگی، ظرفیت بیشتری را برای حمل اطلاعات ایجاد می‌کند که به سیگنال‌ها اجازه می‌دهد تا با سرعت سریع‌تری ارسال شوند.

نکته‌ی اصلی این است که هوآوی می‌گوید فناوری «بدون کابل» برای مشتریان خود در زمینه‌ی ساخت شبکه‌های ۵G کارآمد و با کارایی بالا مفید خواهد بود و به آن‌ها کمک خواهد کرد کسب و کارشان به موفقیت برسد. در حالی که این موضوع امیدوارکننده به نظر می‌رسد، اخیراً هوآوی کمی عقب‌گرد داشته است. اعضای حزب محافظه‌کار در بریتانیا خواستار حذف تجهیزات هوآوی از شبکه‌های ۵G موجود در این منطقه به دلیل تهدیدات امنیت ملی هستند. طبق گزارش‌ها، این کار با استفاده از یک برنامه سه‌ساله انجام می‌شود که منجر به حذف هوآوی از شبکه های ۵G در انگلستان و کلیه شبکه‌های دیگر تا سال ۲۰۲۳ خواهد شد. دولت ترامپ به متحدین خود فشار آورده بود که از تجهیزات این شرکت در شبکه‌های ۵G خود استفاده نکنند. در حالی که ژاپن و استرالیا به این هشدارها توجه کردند، آلمان و انگلیس در ابتدا این کار را نکردند. در ژانویه‌ی گذشته، بریتانیا موافقت کرد که از قطعات هوآوی برای شبکه‌های ۵G خود استفاده کند پس از آنکه بوریس جانسون گفت که احساس می‌کند چاره‌‌ی دیگری ندارد. در ابتدا، یک سخنگوی دولت بریتانیا اعلام کرد که استفاده از قطعات هوآوی در نزدیکی ساختارها و مناطق حساس کشور مجاز نخواهد بود.

مطالب خواندنی:  پیچ تقویت شده با نانو برای تثبیت ستون فقرات

منبع:tech.gamefa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=17762

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.