• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
اخبار امروز : 2
0
2

هواوی هارمونی‌اواس ۲٫۰ را معرفی کرد

  • کد خبر : 26019
  • 28 شهریور 1399 - 17:50
هواوی هارمونی‌اواس ۲٫۰ را معرفی کرد

مجله زیبایی سبز:حدود یک سال پیش، هواوی سیستم عامل خود با نام هارمونی‌اواس (HarmonyOS) را معرفی کرد. روز گذشته‌، ریچارد یو (Richard Yu) مدیر ارشد اجرایی این شرکت هارمونی‌اواس ۲٫۰ را در جریان کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان هواوی معرفی کرد که قرار است این بار میزبان دستگاه‌های بیشتری باشد. به گزارش مجله زیبایی سبز و به […]

مجله زیبایی سبز:حدود یک سال پیش، هواوی سیستم عامل خود با نام هارمونی‌اواس (HarmonyOS) را معرفی کرد. روز گذشته‌، ریچارد یو (Richard Yu) مدیر ارشد اجرایی این شرکت هارمونی‌اواس ۲٫۰ را در جریان کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان هواوی معرفی کرد که قرار است این بار میزبان دستگاه‌های بیشتری باشد.

به گزارش مجله زیبایی سبز و به نقل از تکفارس،سیستم عامل موردبحث براساس عملکردهای میان پلتفرمی ساخته شده است تا طیف گسترده‌ای از تلویزیون‌های هوشمند تا گوشی‌های هوشمند را پشتیبانی کند. ریچارد یو گفته است که گوشی‌های هوشمندی که دارای سیستم عامل هواوی باشند در تاریخی نامشخص در سال آینده وارد بازار خواهند شد. به نظر می‌رسد این دستگاه‌ها در ابتدا منحصر به بازار چین باشند.

بسته توسعه نرم‌افزاری (SDK) هارمونی‌اواس ۲٫۰ از چند روز آینده برای تلویزیون‌های هوشمند، ساعت‌های هوشمند و نمایشگرهای خودرو در دسترس خواهد بود، در حالی که نسخه مخصوص گوشی‌های هوشمند در اواخر ماه دسامبر عرضه خواهد شد.

علاوه‌ بر این، هواوی از پروژه اوپن‌هارمونی (OpenHarmony) خود نیز رونمایی کرده است. این پروژه متن‌باز قرار است هارمونی‌اواس را به چیزی شبیه به پروژه متن‌باز اندروید (AOSP) تبدیل کند. این برنامه به‌زودی برای توسعه‌دهندگان در دسترس قرار خواهد گرفت و حتی از دستگاه‌هایی با حافظه موقت (RAM) ۱۲۸ کیلوبایت نیز پشتیبانی خواهد کرد.

هارمونی‌اواس تمرکز ویژه‌ای روی عملکردهای چند صفحه‌نمایشی دارد و قرار است با المان‌های یکپارچه پیوسته و تجربه کاربری سازگار روی طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها کار کند. افزون بر این، هواوی در این سیستم عامل مدعی قابلیت‌هایی مانند امنیت بهبودیافته، تشخیص صدای هوشمند و انتقال داده بین دستگاهی سریع است.

مطالب خواندنی:  تصاویر و مشخصات گوشی اوپو رنو ۴ فاش شد

در کنفرانس یادشده بار دیگر جزئیات HMS Core 5.0 اعلام شد که در ۷ دسته سرویس اصلی، ۱۲۰۰۰ رابط برنامه‌نویسی اپلیکیشن را به ارمغان می‌آورد. هواوی همچنین اطلاعات اکوسیستم اپلیکیشن HMS خود را به اشتراک گذاشته که در حال حاضر شامل ۹۶ هزار اپلیکیشن است و توسط ۱٫۸ میلیون توسعه‌دهنده پشتیبانی می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=26019

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.