• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
اخبار امروز : 2
0
3

هواوی هفته آینده از گوشی تمام صفحه خود رونمایی می‌کند

  • کد خبر : 12325
  • 22 مهر 1398 - 12:33
هواوی هفته آینده از گوشی تمام صفحه خود رونمایی می‌کند

به تازگی توییتی از سوی کاربری به نام جب سو (Jeb Su) منتشر شده است که حاوی تیزری از کمپانی هواوی است که در آن شاهد این هستیم که این کمپانی از عرضه یک گوشی با نمایشگر کاملا بی‌حاشیه و تمام صفحه خبر می‌دهد. در این تیزر، به این مسئله به وضوح اشاره شده است […]

به تازگی توییتی از سوی کاربری به نام جب سو (Jeb Su) منتشر شده است که حاوی تیزری از کمپانی هواوی است که در آن شاهد این هستیم که این کمپانی از عرضه یک گوشی با نمایشگر کاملا بی‌حاشیه و تمام صفحه خبر می‌دهد.

در این تیزر، به این مسئله به وضوح اشاره شده است که این گوشی هوشمند با طراحی صفحه نمایشگر خاص قرار است که طبق برنامه ریزی صورت گرفته در تاریخ ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر) در فرانسه معرفی اولیه خواهد شد. طبق ادعای این کاربر توییتر، این گوشی هوشمند جدید کمپانی هواوی به دوربین سلفی و اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر خود مجهز است.

پیش از این شاهد این بودیم که کمپانی شیائومی از گوشی که دور تا دور آن صفحه نمایشگر بود رونمایی کرد.

گوشی هوشمند MI Mix Alpha تبدیل به اولین گوشی هوشمند دنیا شد که در طراحی آن دور تا دور بدنه این گوشی صفحه نمایش قرار دارد. این صفحه نمایش دور تا دور علاوه بر کناره‌های گوشی شامل بدنه پشت آن نیز می‌شود و حتی پشت گوشی نیز برای نمایش دادن محتواهای مختلف دارای صفحه است.

این صفحه نمایش دو طرفه ضخامتی به اندازه ۲٫۱۵ میلی متر دارد و قرار است در قسمت پشتی این گوشی هوشمند محل قرار گیری دوربین‌های این MI Mix Alpha باشد.

طبق اعلام رسمی کمپانی شیائومی طراحی نقش بسیار کلیدی را برای رسیدن به میزان ۱۸۰ درصدی نرخ صفحه به بدنی ایفا می‌کند که این نشان از طراحی هوشمند و خلاقانه این کمپانی است.

این گوشی هوشمند قدرتمند قرار است با چیپست Snapdragon 855 Plus به همراه ۱۲ گیگابایت RAM و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی برای ذخیره سازی در دسترس کاربران قرار بگیرد. این میزان RAM و حافظه داخلی نشان از این دارد که کمپانی شیائومی قصد دارد یک گوشی فوق العاده قدرتمند را به طرفداران خود هدیه بدهد.

باتری گوشی هوشمند MI Mix Alpha با استفاده از نانو سیلیکون کاتد ۴۰۵۰ میلی آمپر است و این گوشی با تحمل میزان ۴۰ وات قابلیت شارژ سریع نیز دارد.

مطالب خواندنی:  پس از انتشار اندروید ۱۰، اندروید ۹ تنها در یک چهارم از گوشی‌های اندرویدی نصب شد

اگر بخواهیم کمی درباره دوربین این گوشی هوشمند صحبت کنیم باید گفت که گوشی MI Mix Alpha با سه دوربین طراحی و تولید شده است که دوربین اصلی آن رزولوشن فوق العاده ۱۰۸ مگاپیکسل دارد که از سنسور سامسونگ ISOCELL Bright HMX بهره می‎برد. این سنسور ۱/۱٫۳۳ اینچی با سایز پیکسل ۱٫۶ میکرون است.

در کنار دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی گوشی هوشمند MI Mix Alpha قرار است با یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی UltraWide با زاویه ۱۱۷ درجه و یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با سنسور عمق کامل شود. این سنسورهای دوربین گوشی MI Mix Alpha با استفاده از شیشه یاقوت کبود در برابر ضربات، فشار و یا گرد و خاک محافظت می شوند.

حالا اما پس از شیائومی نوبت به یکی دیگر از کمپانی‌های چینی رسیده تا گوشی با صفحه نمایشگر خاص معرفی کند و برای عرضه به بازار آن را آماده کند.

ظاهرا آقای سو مدیر ارشد فناوری‌های پیشرفته و تحلیل‌گر اصلی Atherton Research است و وظیفه آن این است که فناوری‌های آینده را پیش‌بینی کند. این شرکت یک نهاد تحقیقاتی بین المللی است پس بنابراین، می‌توان به صحت ادعای او امیدوار بود.

اگر کمپانی هواوی واقعا در این ماه جاری میلاد قصد معرفی گوشی هوشمند جدید خود را داشته باشد، ممکن است عرضه آن به فاصله کمی از رونمایی میسر نشود و شاهد وقفه‌ای نسبتا طولانی در زمان معرفی و عرضه این گوشی باشیم. این شرکت ماه گذشته سری میت ۳۰ را رونمایی کرد که این گوشی نیز بعد از معرفی اولیه هنوز در صف عرضه به بازار است و در کنار آن قرار است در این ماه بالاخره میت ایکس (گوشی تاشونده خود) را هم به بازار بفرستد.

Huawei teases the introduction of an all-screen phone in France on October 17th - Teaser reveals that Huawei will unveil an all-screen phone next week

اما نکته جالب توجه درباره این گوشی، استفاده از دوربین درون نمایشگر است که به حذف بریدگی یا حفره درون نمایشگر منجر خواهد شد و در نتیجه پنل جلویی کاملا در اختیار نمایشگر خواهد بود. البته این تکنولوژی در ابتدای راه است و به همین دلیل ممکن است گوشی رونمایی شده صرفا یک نمونه اولیه باشد که عرضه رسمی آن در سال ۲۰۲۰ یا حتی ۲۰۲۱ اتفاق می‌افتد. به علاوه، ممکن است تا زمان معرفی این گوشی، کمپانی چینی هواوی همچنان در فهرست تحریم‌های وزارت بازرگانی ایالت متحده آمریکا که بر اساس تحریم‌های دولت دونالد ترامپ است قرار داشته باشد که دسترسی آن به سرویس‌ها و خدمات زنجیره تامین آمریکایی‌اش را قطع خواهد کرد و در نتیجه آن، گوشی هوشمند تمام صفحه این شرکت نیز از سرویس‌های گوگل پلی بی‌بهره می‌ماند دقیقا مانند اتفاقی که برای گوشی خانواده میت ۳۰ افتاد.

مطالب خواندنی:  جزئیات مفصل دوربین گوشی هوشمند پیکسل ۴

سری میت ۳۰ از AOSP منبع باز اندروید استفاده می‌کند و به جای اپ‌ها و پلی استور گوگل، از برنامه‌های موجود در اپ گالری (فروشگاه جایگزین هواوی) استفاده می‌کند. اگر گوشی جدید هواوی که در هفته آینده رونمایی می‌شود نیز به سرنوشت مشابه‌ای دچار شود، ممکن است فروش آن در خارج از چین با مشکلاتی مواجه شود. در نتیجه، ممکن است کمپانی هواوی قصد داشته باشد تا در حال حاضر فقط توانایی خود در تولید دوربین پنهان در نمایشگر را به رخ بکشد و برای عرضه این محصول اندکی صبر کند تا شاید دولت دونالد ترامپ به لجبازی‌های خود در رابطه با کشور چین و به خصوص کمپانی هواوی پایان دهد و نام این شرکت را از فهرست تحریم‌ها حذف کند. بسیاری از کارشناسان معتقدند که تحریم هواوی در واقع ابزاری در دست دولت فعلی آمریکا است تا بتواند در جنگ تجاری خود با چین، از این کشور امتیاز بگیرد و توافق تجاری جدیدی را بین دو کشور منعقد کند.

در ماه ژوئن، اوپو با انتشار توییتی از نمونه اولیه گوشی مجهز به دوربین درون نمایشگر خود رونمایی کرد. در همان ماه، شیائومی نیز در حساب رسمی توییتر خود ویدیویی از محصولی مشابه آن منتشر کرد. مدتی از معرفی اسکنر اثر انگشت درون صفحه می‌گذرد و این فناوری تقریبا به یک استاندارد در طراحی گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است، اما دوربین سلفی درون نمایشگر می‌تواند ترند بعدی گوشی‌های پرچم‌دار باشد. این فناوری موجب می‌شود پنل جلویی کامل به نمایشگر اختصاص یابد و دیگر اثری از بریدگی‌ها و حفره‌های مزاحم نباشد. همچنین نگرانی‌ها درباره احتمال آسیب پذیر بودن دوربین‌های پاپ‌آپ، چرخان و یا مدل‌های دیگر را از بین می‌برد.

مطالب خواندنی:  حاشیه‌های پیرامون اندی رابین پس از معرفی گوشی هوشمند جدید وی

گوشی تمام صفحه هواوی به چیپست اختصاصی این شرکت مجهز خواهد بود و احتمالا نسخه به کار رفته در این گوشی همان کایرین ۹۹۰ خواهد بود که از آن در سری گوشی‌های خانواده میت ۳۰ و میت ایکس استفاده شد. اما اگر عرضه این گوشی با تاخیر همراه باشد و به نیمه دوم سال ۲۰۲۰ یا پس از آن برسد شانس بهره‌ مندی از قدرت چیپست کایرین ۱۰۰۰ را هم خواهد داشت. این چیپ اولین پردازنده ۵ نانومتری بخش های‌سیلیکون (از زیرمجموعه‌های هواوی) خواهد بود که ابتدا در میت ۴۰ به حاضر خواهد شد. کایرین ۱۰۰۰ توسط TSMC تولید خواهد شد و تعداد ترانزیستورهای موجود در آن از نسخه ۵G کایرین ۹۹۰ (با ۱۰.۳ میلیارد ترانزیستور) بیشتر خواهد بود.

تولید کنندگان چیپست‌ها می‌توانند با بهره‌گیری از معماری ۵ نانومتری، در هر میلی‌متر مربع حدود ۱۷۱.۳ میلیون ترانزیستور را جای دهند. طبق اعلام ریچارد یو، مدیر عامل هواوی، این شرکت در کایرین ۱۰۰۰ از قدرتمندترین هسته‌های پردازشی ARM یعنی Cortex-A77 استفاده خواهد کرد که با افزایش در قدرت پردازشی و کاهش در مصرف انرژی نسبت به نسل‌های فعلی همراه است.

در حالی که مصرف کنندگان ایالات متحده باید احساس کنند که نوآوری‌های تولید کنندگان چینی تلفن‌های هوشمند را از دست نمی‌دهند، کمپانی وان پلاس حداقل یک شریک حامل ایالات متحده دارد و اوپو در اوایل سال جاری گفت که قصد دارد تا زمانی که احساس می‌کند لازم است تا در قاره اروپا مستقر شود، قصد ورود به بازار گوشی‌های ایالات متحده را داشته باشد.

منبع:tech.gemfa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=12325

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.