• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 0
0
3

هیولای جدید بوگاتی با نام بولاید معرفی شد

  • کد خبر : 29707
  • 24 مرداد 1400 - 18:30
هیولای جدید بوگاتی با نام بولاید معرفی شد
تا به حال نسخه‌های مختلفی از خودروی بوگاتی شیرون عرضه شده است اما هیچ‌کدام از آن‌ها قدرت و جذابیت بولاید (Bolide) را نداشته‌اند. این هیولای مخصوص پیست که حداکثر سرعت آن ۳۱۱ مایل بر ساعت است،

تا به حال نسخه‌های مختلفی از خودروی بوگاتی شیرون عرضه شده است اما هیچ‌کدام از آن‌ها قدرت و جذابیت بولاید (Bolide) را نداشته‌اند. این هیولای مخصوص پیست که حداکثر سرعت آن ۳۱۱ مایل بر ساعت است، از طراحی و مشخصات خیره‌کننده‌ای بهره می‌برد. بوگاتی بولاید از پیشرانه‌ی افسانه‌ای W16 استفاده کرده و شاید بتوان آن را نسخه‌ی نهایی و کامل شیرون نامید. بوگاتی در طراحی این خودرو نیازی به پیروی از قوانین مربوط به خودروهای جاده‌ای نداشته و توانسته تا بهترین عملکرد پلتفرم شیرون را ارائه دهد.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،در حالی که نسخه‌های معمولی شیرون وزنی نزدیک به ۲ تن دارند، وزن خودروی بولاید ۱٫۴۵۰ کیلوگرم (۳٫۱۹۶ پوند) بوده که تقریباً معادل وزن سدان‌های معمولی می‌باشد. توجه داشته باشید که قدرت نسخه‌ی نهایی این خودرو کمتر از نسخه‌ی مفهومی آن بوده است چرا که مهندسان بوگاتی مجبور شده‌اند تا برای استفاده از بنزین در پیشرانه‌ی ۸ لیتری این خودرو تغییراتی را در آن ایجاد کنند. نسخه‌ی مفهومی این خودرو از سوخت اکتان ۱۱۰ استفاده می‌کرد.

bugatti bolide version de production e1628954834604

بوگاتی بولاید ۱٫۵۷۷ اسب بخار توان و ۱٫۶۰۰ نیوتون‌متر (۱٫۱۸۰ پوندفیت) گشتاور داشته و از این نظر با خودروی شیرون سوپر اسپرت و شیرون چنتودیچی برابری می‌کند. نسبت وزن به قدرت این خودرو ۰٫۹ کیلوگرم بر هر اسب بخار بوده که به معنای تضمین عملکرد فوق‌العاده‌ی آن در پیست است. بوگاتی تایید کرده ;ه تولید این خودرو سه سال به‌طول خواهد انجامید و خریداران در سال ۲۰۲۴ به آن دسترسی خواهند داشت. این شرکت تنها ۴۰ واحد از خودروی بولاید را تولید خواهد کرد و قیمت آن ۴ میلیون یورو (۴٫۷ میلیون دلار) خواهد بود. این مبلغ برای خودرویی که استفاده از آن در خارج از پیست‌های مسابقه امکان‌پذیر نیست بالا به‌نظر می‌رسد اما دقت داشته باشید که بوگاتی چنتودیچی دوبرابر و La Voiture Noire نیز سه‌برابر این خودرو قیمت دارند.

مطالب خواندنی:  آیفون ۱۴ در روز عرضه یک به روزرسانی دریافت می کند

نظر شما در مورد خودروی بوگاتی بولاید چیست؟ آیا این خودرو توان رقابت با ابرخودروهای شرکت‌های دیگر را خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Motor1

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=29707

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.