• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
1

وان‌پلاس ۸ پرو در برابر وان‌پلاس ۷ پرو؛ آیا باید گوشی خود را ارتقا دهید؟

  • کد خبر : 16801
  • 28 اردیبهشت 1399 - 23:12
وان‌پلاس ۸ پرو در برابر وان‌پلاس ۷ پرو؛ آیا باید گوشی خود را ارتقا دهید؟

مدتی پیش، وان‌پلاس پس از درز اطلاعات بسیار و شایعات متعدد، از جدیدترین پرچمدار خود تحت عنوان وان‌پلاس ۸ پرو رونمایی کرد. برای کسب اطلاعات رسمی درباره این گوشی، از این نشانی استفاده کنید. ما در این مقاله قصد داریم به سؤالی پاسخ دهیم که به ناچار هنگام معرفی یک گوشی جدید مطرح می‌شود: آیا […]

مدتی پیش، وان‌پلاس پس از درز اطلاعات بسیار و شایعات متعدد، از جدیدترین پرچمدار خود تحت عنوان وان‌پلاس ۸ پرو رونمایی کرد. برای کسب اطلاعات رسمی درباره این گوشی، از این نشانی استفاده کنید. ما در این مقاله قصد داریم به سؤالی پاسخ دهیم که به ناچار هنگام معرفی یک گوشی جدید مطرح می‌شود: آیا باید گوشی‌ خود را با دستگاه جدید جایگزین کنم؟

ما گوشی ۸ پرو را با نخستین نسخه‌ی «پرو» وان‌پلاس که سال گذشته معرفی شد، مقایسه می‌کنیم. دستگاه ۷ پرو اولین گوشی وان‌پلاس است که از دیگر دستگاه‌های این شرکت گران قیمت‌تر بود و وان‌پلاس با معرفی این گوشی یک سبک طراحی جدید با لبه‌ی خمیده‌ را ارائه داد.

اکنون، یک سال بعد، وان‌پلاس ۸ پرو آن تجربه‌ی ارزشمند را ارتقا بخشیده است. اما آیا این گوشی به اندازه‌ی کافی ارتقا یافته است که ارزش پرداخت بسیار بیشتر قیمت پرو ۸ را تضمین نماید؟ اجازه دهید تا این موضوع را بررسی کنیم.

وان‌پلاس ۸ پرو در برابر وان‌پلاس ۷ پرو: مقایسه‌ی طراحی

از آنجایی که شما هم می‌توانید ببینید که ظاهر هر دو گوشی تقریبا یکسان به نظر می‌رسد، وقت زیادی را برای بحث روی این موضوع صرف نمی‌کنیم. البته موضوع کلیدی درباره‌ی دو نمایشگر به یک تفاوت مهم ختم می شود: حفره در صفحه نمایش.

https://dl.greenbeautymag.com/2020/05/1-oneplus-8-pro-colors.jpg

ما شک داریم که کسی از دیدن حفره‌ای در صفحه نمایش که وان پلاس برای دوربین سلفی در نظر گرفته، شگفت‌زده شده باشد زیرا قبلا در همه عکس‌های فاش شده این موضوع را دیده بودیم. این مورد کاملا منطقی بود. با این حال، تا زمانی که تولیدکنندگان نتوانند دوربین سلفی را در زیر صفحه نمایش قرار دهند راه‌ حل بهتری وجود نخواهد داشت. به احتمال زیاد، بسیاری از افراد عاشق صفحه نمایش بدون شکاف و حفره‌ی وان‌پلاس ۷ پرو هستند اما تعداد زیادی هم از داشتن یک دوربین سلفی پاپ-آپ متحرک متنفر هستند.

مهم نیست که در کدام گروه جای می‌گیرید (شاید حتی در هر دو)، یک مزیت آشکار برای حفره داشتن وجود دارد: فناوری تشخیص چهره که وان‌پلاس به خاطر سرعت زیاد تشخیص چهره‌ی گوشی‌هایش شهرت دارد. این که باید صبر کنیم تا ابتدا دوربین این گوشی بالا بیاید، آن تجربه‌ی خوب را زایل می‌کند، هرچند که مهم نیست که موتور این دوربین با چه سرعتی می‌تواند آن را بالا بیاورد. اما در حال حاضر، کاربران آن را پس می‌زنند.

مطالب خواندنی:  فیس بوک مشکل نیامدن صدا در استوری های اینستاگرام را رفع کرد

مطمئناً، فناوری حسگر اثر انگشت در صفحه نمایش همیشه یک قابلیت است اما هرچند که این ویژگی منجر به راحتی در استفاده می‌شود ولی به خصوص در یک گوشی وان‌پلاس، هیچ چیز نمی‌تواند جای فناوری تشخیص چهره را بگیرد.

علاوه بر تغییر دوربین، این گوشی در رنگ‌های جدیدی نیز در دسترس قرار می‌گیرد، اما آیا واقعاً باید در مورد آنها هم صحبت کنیم؟ نه.

وان‌پلاس ۸ پرو در برابر وان‌پلاس ۷ پرو: مقایسه‌ مشخصات

وان‌پلاس همیشه در خط مقدم عملکرد بوده و وان‌پلاس ۸ پرو نیز از این قاعده مستثنا نیست و در حالی که این بدان معنی‌ست که گوشی جدید آخرین ویژگی‌های سخت افزاری را به ارمغان می آورد، همچنین بدان معنی‌ست که ۷ پرو مانند همیشه به طور محسوسی پُرسرعت است و این موضوع درک کامل این پیشرفت‌ها در ۸ پرو را دشوار می‌سازد. اما حال نگاهی به آمار و ارقام بیندازیم…

مشخصات

وان‌پلاس ۷ پرو

وان‌پلاس ۸ پرو

صفحه نمایش ۶.۷ اینچ – آمولد – ۹۰ هرتز – ۳۱۲۰*۱۴۴۰ ۶٫۷۸ اینچ – امولد – ۱۲۰ هرتز – ۳۱۶۸*۱۴۴۰
پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ اسنپدراگون ۸۶۵
حافظه رم ۶ گیگابایت از نوع LPDDR4X ۸ گیگابایت از نوع LPDDR5
حافظه ذخیره سازی ۱۲۸ گیگابایت از نوع UFS 3.0 ۱۲۸ گیگابایت از نوع UFS 3.0
باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت. ۳۰ وات شارژ سریع باسیم ۴۵۱۰ میلی آمپر ساعت. ۳۰ وات شارژ سریع. ۳۰ وات شارژ سریع بی‌سیم. شارژ سریع معکوس
سایر امکانات فناوری تشخیص چهره. فناوری حسگر اثر انگشت در صفحه نمایش فناوری تشخیص چهره. فناوری حسگر اثر انگشت در صفحه نمایش

بنابراین، با جایگزین کردن گوشی با مدل جدیدتر چه چیز بیشتری به دست خواهید آورد؟ نرخ نوسازی ۳۰ هرتز بیش‌تر.  مطمئنا، این خوب است اما از نظر مقایسه یعنی ارتقای ۹۰ هرتز به ۱۲۰هرتز، پیشرفت چندان چشمگیری نیست! سپس پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ را در مدل جدیدتر داریم که در برخی از بنچمارک‌ها می‌تواند تا ۳۰ درصد سریعتر از پردازنده‌ی ۸۵۵ باشد. اما در استفاده‌ی روزانه، به سختی می‌توانید عرق اسنپدراگون ۸۵۵ را در بیاورید، بنابراین ارتقاء به یک تراشه‌ی حتی سریعتر به هیچ وجه مزایای واقعی برای شما نخواهد داشت.

مطالب خواندنی:  آنر ۹ ایکس به زودی وارد بازار اروپا می‌شود

رم DDR5، اگر شما یک دیوانه سخت‌افزاری باشید، فریبنده به نظر می‌رسد اما بگذارید صادق باشیم؛ تعویض گوشی به خاطر یک رم سریعتر به سختی ارزش این کار را دارد. اجازه دهید تا ادامه دهیم: توان باتری بزرگ‌تر با افزایش نرخ نوسازی بیشتر، تا حد زیادی کاهش می‌یابد. این که توان مصرف سری گلکسی S20 در نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز افزایش یاقته، گواه همین موضوع است.

با این حال، شارژ بی‌سیم چیزی است که مردم مدت‌ها منتظر دیدن آن در گوشی‌های وان‌پلاس بوده‌اند. اگرشما جزو همان افراد هستید و سهولت اضافه شده باعث می‌شود که روزهای شما با رفاه بیش‌تری همراه باشد، به هر طریقی شده وان‌پلاس ۸ پرو  را تهیه کنید.

یک تفاوت عمده که در جدول وجود ندارد این است که وان‌پلاس ۸ پرو از ۵G پشتیبانی می‌کند. به فرض که ۷ پرو دارای یک نوع ۵G متفاوت نیز هست، اما فرض می‌کنیم تعداد بسیار کمی از افراد آن مدل را در اوایل سال ۲۰۱۹ خریداری کرده‌اند. اکنون، وضعیت فرق می‌کند و پوشش ۵G روز به روز در حال افزایش است. اگر می‌خواهید در لبه‌ی خونریزی فناوری قرار بگیرید و چنانچه این طور فکر می‌کنید که این گوشی احتمالاً شامل این موضوع یعنی فاقد ۵G است، شاید این ارتقاء ارزش آن را داشته باشد. با صداقت تمام، هرچند مزایای ۵G هنوز بیش‌تر جنبه‌ی نظری دارد تا عملی، و با توجه به این که هر ۶ ماه یکبار یا در همین حدود، گوشی جدیدی از وان پلاس ارائه می‌شود، بهتر است در حال حاضر همان ۷ پروی خود را نگه دارید.

اینک وقت صحبت در خصوص تفاوت گوشی‌های این دو پرچمدار است.

وان‌پلاس ۸ پرو در برابر وان‌پلاس ۷ پرو: مقایسه‌ی دوربین

بهینه‌سازی‌های نسبتاً جزئی در بخش دوربین ادامه دارد. ما یک جدول دیگر داریم که تصویری شفاف از این وضعیت را به شما نشان می‌دهد.

دوربین

وان‌پلاس ۷ پرو

وان‌پلاس ۸ پرو

اصلی ۴۸ مگاپیکسل، سونی IMX586، دیافراگم ۱٫۶ / OIS/EIS ۴۸ مگاپیکسل، سونی IMX689، دیافراگم ۱٫۷۸ / OIS/EIS
دوربین دوم ۱۶ مگاپیکسل التراواید، F2.2 ۴۸ مگاپیکسل التراواید، F2.2
دوربین سوم ۸ مگاپیکسل تله فوتو، F2.4 ۸ مگاپیکسل تله فوتو، ۲٫۴۴
دوربین چهارم ۵ مگاپیکسل فیلتر رنگ، F2.4
دوربین جلو ۱۶ مگاپیکسل، F2.0 ۱۶ مگاپیکسل، F2.0
مطالب خواندنی:  به‌روزرسانی وان‌پلاس ۷ و ۷ پرو منتشر شد

حداقل روی کاغذ، در این یک سال کمی تغییر کرده است. به طور حتم، یک سنسور التراواید یا زاویه دید بزرگ‌تر نکته‌ی بسیار مهمی نیست که یک طرفدار وان‌پلاس برای آن غش و ضعف کند. همچنین این گمان نمی‌رود که سنسور فیلتر رنگ نیز اضافه شده باشد.

وان‌پلاس از نظر عکاسی نسبت به رقبایش عقب مانده که این موضوع نه به دلیل سخت‌افزار بلکه به خاطر مشکلات نرم‌افزاری دوربین‌هایش است. آن‌ها اگر امسال موفق به رفع این مشکلات شده باشند هیچ دلیلی وجود ندارد که برنامه بهبود یافته‌ی دوربین برای وان‌پلاس ۷ پرو نیز در دسترس قرار نگیرد. به عبارت دیگر، رأی دیگری در صندوق «نه» داده می‌شود.

https://dl.greenbeautymag.com/2020/05/2-oneplus-8-pro.jpg

وان‌پلاس ۸ پرو در برابر وان‌پلاس ۷ پرو: نتیجه‎‌گیری

بنابراین… آیا باید از وان‌پلاس ۷ پرو به وان‌پلاس ۸ پرو  ارتقا دهید؟ نه، مگر اینکه یکی از این دو دلیل برای شما مهم باشد: اول، دوربین سلفی پاپ آپ چیزی است که شما از آن متنفر هستید و نمی‌توانید صبر کنید تا از شر آن خلاص شوید. و دوم، شما کاملا به شارژ بی سیم در اسرع وقت نیاز دارید. مطمئنا چند مورد اضافی دیگر نیز وجود دارند که با این بسته همراه هستند اما هیچ‌کدام از آنها تغییر دهنده زندگی نیستند.

نکته‌ی آخر این است که وان‌پلاس ۸ پرو  ۵G با قیمت ۸۹۹ دلار شروع می‌شود. این حتی اگر به هر دو دلیل ذکر شده در بالا بله بگویید باز هم پول زیادی است. متأسفانه، قیمت مدل‌های وان‌پلاس پرو احتمالاً در آینده کم نخواهد شد، ولی حداقل می‌توانید ارزش پول ۷ پرو خود را قبل از پرداخت دلارهای زیاد برای یک گوشی جدید به دست بیاورید.

منبع:tech.gamefa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=16801

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.