• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
اخبار امروز : 4
0
5

وای فای ۷ با سرعت شگفت‌انگیزش از سال آینده وارد بازار می شود

  • کد خبر : 40172
  • 25 آذر 1401 - 18:22
وای فای ۷ با سرعت شگفت‌انگیزش از سال آینده وارد بازار می شود
فناوری وای فای ۷ به‌تدریج در حال توسعه است و قرار است جایگزین وای فای 6E بشود. کوالکام یکی از شرکت‌های پیشرو در این زمینه است که قرار است سال آینده روترهایی با این فناوری ارائه کند‌. 

وای فای ۷ با سرعت شگفت‌انگیزش از سال آینده وارد بازار می شود

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،فناوری وای فای ۷ به‌تدریج در حال توسعه است و قرار است جایگزین وای فای ۶E بشود. کوالکام یکی از شرکت‌های پیشرو در این زمینه است که قرار است سال آینده روترهایی با این فناوری ارائه کند‌.

در حالیکه فاصله بین وای فای ۳ تا وای فای ۴ حدود پنج سال طول کشید، بین وای فای ۴ تا وای فای ۵ حدود شش سال و از وای فای ۵ تا وای فای ۶ حدود پنج سال طول کشید. حالا وای فای ۷ قرار است در سال ۲۰۲۴ به‌طور رسمی معرفی شود و سرعت‌های بسیار بالایی را عرضه خواهد کرد.

البته کوالکام و چند شرکت دیگر پیشاپیش وارد این حوزه شده‌اند و برای مثال شرکت چینی TP-Link به‌تازگی یک روتر وای فای ۷ به نام Archer BE900 معرفی کرده است و قرار است به‌زودی عرضه شود. کوالکام توانسته تراشه‌های سازگار با این فناوری بسازد و آن را در اختیار TP-Link و چند شرکت دیگر مثل Netgear بگذارد.

کوالکام همچنین یک پلتفرم وای فای ۷ با شبکه مش داخلی توسعه داده است که Multi-Link Mesh نام دارد و شامل حداقل دو روتر می‌شود. این پلتفرم به‌گفته کوالکام با کاهش تاخیر ارتباطات شبکه وای فای به میزان ۷۵ درصد خواهد شد‌ که برای کاربردهایی مثل واقعیت مجازی بسیار حیاتی خواهد بود. سرعت این پلتفرم به ۲۰ گبگابیت بر ثانیه می‌رسد و قرار است در سال ۲۰۲۳ به‌طور رسمی عرضه شود.

در هرحال به نظر می‌رسد آینده روشنی برای فناوری وای فای ۷ وجود دارد و باید ببینیم بقیه شرکت‌ها چه محصولاتی ر این زمینه معرفی می‌کنند.

مطالب خواندنی:  دانلود هزار فیلم در یک ثانیه ممکن شد!

منبع: Gizchina

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=40172

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.