• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
4

ورزش جدید سایکل پولو یا چوگان با دوچرخه

  • کد خبر : 27556
  • 15 بهمن 1399 - 18:33
ورزش جدید سایکل پولو یا چوگان با دوچرخه

معرفی سایکل پولو یا چوگان با دوچرخه چوگان با دوچرخه یک ورزش تیمی مانند چوگان سنتی است با این اختلاف که بازیکنان به جای اینکه روی اسب سوار شوند ، روی دوچرخه سوار می‌شوند. انواع این ورزش چمنی و زمین سخت می باشد. این ورزش در سال ۱۸۹۱ به طور رسمی توسط ریچارد جی مکردی در […]

معرفی سایکل پولو یا چوگان با دوچرخه

چوگان با دوچرخه یک ورزش تیمی مانند چوگان سنتی است با این اختلاف که بازیکنان به جای اینکه روی اسب سوار شوند ، روی دوچرخه سوار می‌شوند. انواع این ورزش چمنی و زمین سخت می باشد. این ورزش در سال ۱۸۹۱ به طور رسمی توسط ریچارد جی مکردی در ایرلند ابداع گردید. امروزه سایکل پولو در کشورهایی مانند ایالات متحده، فرانسه، هندوستان، ایرلند، آلمان، انگلستان، مجارستان، استرالیا و کانادا بازی می شود.

تاریخچه ورزش سایکل پولو یا چوگان با دوچرخه

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از بیتوته،این ورزش در سال ۱۸۹۱ به وسیله یک فرد ایرلندی به اسم ریچارد جی مکردی ابداع شد. در همان سال اول مسابقه چوگان با دوچرخه بین تیمهای اسکالپ و اون هاست سی سی برگزار گردید.

در آخر قرن نوزدهم، این ورزش وارد انگلستان، ایلات متحده و فرانسه شد. نخستین مسابقه بین المللی در سال ۱۹۰۱ بین تیمهای ایرلند و انگلستان برگزار گردید. مسابقات المپیک سال ۱۹۰۸ لندن، نخستین بار در این بازی انجام شد  و  تیم ایرلند در مقابل تیم آلمان به پیروزی رسید و مدال طلا را به دست آورد.

در دهه ۱۹۳۰ این ورزش در انگلستان به اوج مجبوبیت خود رسید که در آن لیگهای منطقه ای برپا می شد. در طول این مدت، در فرانسه هم لین ورزش با تاسیس لیگ چوگان با دوچرخه به اوج خود رسید.

https://dl.greenbeautymag.com/2021/02/sport-bicycle-cycling-2.jpg

تاریخچه ورزش سایکل پولو

کم کم  بازیهای بین المللی میان فرانسه و انگلستان برپا گردید. ۱۹۸۰دهه دو قدرت برتر در سایکل پولو یعنی هندوستان و ایالات متحده به اوج خود رسیدند. انجمن رسمی سایکل پولو در سال ۱۹۹۶ در ایالات متحده برپا گردید . در سال ۱۹۹۹ رقابتهای بعدی در ونکوور کانادا برپا گردید که در آن مسابقات، هندوستان به پیروزی رسید.

مطالب خواندنی:  چگونگی انجام ورزش در زمان زانو درد

در رقابتهای ۲۰۰۴، ایالات متحده  به پیروزی رسید  که در این رقابتها، تیمهای کانادا ،هندوستان، پاکستان وفرانسه حضور داشتند. امروزه مسابقات سازماندهی شده ای در آرژانتین،کانادا، استرالیا، آلمان، ، فرانسه، هندوستان، انگلستان، مالزی، ایرلند، پاکستان، نیوزیلند،سریلانکا، آفریقای جنوبی، ایالات متحده و سوئیس انجام می شود.

در سال ۲۰۰۱، چوگان با دوچرخه به وسیله اتحادیه بین المللی دوچرخه سواران دوباره سازماندهی گردید.

یک نوع جدید از سایکل پولو که سایکل پولو در داخل شهر نامیده می شود در سال ۲۰۰۷ مورد توجه رسانه های ایالت متحده و کانادا قرار گرفت. این بازی زیاد رسمی نیست و قانون هایی دارد که برای  داخل شهرها به وجود آمده است.

قوانین بازی سایکل پولو چگونه است؟ 

در سال ۲۰۰۸ بازی سایکل پولو به دو شکل وجود داشت:

– بازی روی زمین سخت

– بازی روی زمین چمن

بازی روی زمینهای سخت حدود هشت سال پیش در سیاتل شروع شد . یکی از افراد سیاتل، شخص محترمی به نام ام بیل دوزر این اواخر یک مقاله در رابطه با بررسی بازی سایکل پولو روی زمینهای سخت نوشته است. در این مقاله وی به این نکته پرداخته است  که انواع بسیار گوناگونی از این بازی هست که قوانین، نوع دوچرخه ،زمین بازی، چارچوب زمانی ،نوع دوچرخه و … در شهرهای مختلف با یکدیگر تفاوت دارند.

بازی بر روی زمینهای چمن که در قدیم این ورزش بر روی آن انجام می شده ، روی یک زمین چمن مستطیل شکل انجام می شود که ابعاد آن به طور رسمی در حدود ۱۵۰ در ۱۰۰ متر می باشد ولی برای بازیهای غیر رسمی با هر ابعادی میتوان بازی کرد. همین طور ابعاد رسمی این زمین در طول بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ متر و عرض بین ۸۰ تا ۱۰۰ متر قابل تغییر است. اما در فرانسه این بازی، زمین به ابعاد ۸۰ در ۱۰۰ متر را به عنوان قوانین خود به طور رسمی قبول دارند. قطر توپ بازی در حدود ۵/۳۰ تا ۵/۳۶ سانتیمتر قابل تغییر است و طول چوگان حدود یک متر می باشد.

مطالب خواندنی:  ۶ کاری که هنگام ورزش نباید انجام دهیم

در هر تیم ۶ نفر وجود دارد (در فرانسه ۷ نفر) که ۴ نفر آنها (در فرانسه ۵ نفر آنها) در یک زمان با هم در میدان هستند) دو نفر دیگر به عنوان ذخیره هستند. بازیهای بین المللی در حدود ۳۰ دقیقه طول می کشد که تشکیل شده از دوره های ۵/۷ دقیقه ای با نام «چوکار» می باشد. زمان اضافه بازی برای تعیین برنده بازی در حالتی که نتیجه بازی مساوی شده است، به بازی اختصاص داده می شود. معمولاً در وقت اضافه اندازه دروازه ها تعویض می شوند.

اگر خطای عمومی در نزدیکی دروازه به وجود بیاید ، تیمی که بر روی آن خطا صورت گرفته است، صاحب یک گل می شود. در هنگام انجام خطاهای عمدی و یا خطاهای خطرناک، داور می تواند فرد خاطی را با یکی از بازیکنهای ذخیره عوض کند.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=27556

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.