• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 2
0
1

پردازنده‌های آینده اگزینوس ممکن است در رایانه‌های شخصی ویندوزی به کار رود

  • کد خبر : 24632
  • 21 مرداد 1399 - 19:28
پردازنده‌های آینده اگزینوس ممکن است در رایانه‌های شخصی ویندوزی به کار رود

ابتکار عرضه‌ی ویندوز ۱۰ بر روی سیستم‌های ARM هنوز به موفقیتی که مایکروسافت می‌خواهد دست پیدا نکرده است اما این موضوع باعث نشده است که غول ردموندی از ایده‌ی یک کامپیوتر شخصی ARM، دست‌کم تا الان، دست بکشد. در حقیقت مایکروسافت و دیگر تولیدکنندگان کامپیوتر‌های شخصی احتمالا بیش از هر زمان دیگری به آینده‌ی کامپیوتر‌های […]

ابتکار عرضه‌ی ویندوز ۱۰ بر روی سیستم‌های ARM هنوز به موفقیتی که مایکروسافت می‌خواهد دست پیدا نکرده است اما این موضوع باعث نشده است که غول ردموندی از ایده‌ی یک کامپیوتر شخصی ARM، دست‌کم تا الان، دست بکشد. در حقیقت مایکروسافت و دیگر تولیدکنندگان کامپیوتر‌های شخصی احتمالا بیش از هر زمان دیگری به آینده‌ی کامپیوتر‌های شخصی ARM امیدوار هستند زیرا اخیرا اپل استراتژی خود را برای انتقال از اینتل به مک‌های مبتنی به ARM اعلام کرده است. بر خلاف مک‌های مبتنی بر ARM که از تراشه A12Z بیونیک اپل بهره می‌برند، کامپیوترهای شخص مبتنی ARM با پردازنده‌های اسنپدراگون استفاده می‌کنند. در کنار کوالکام، طبق گزارش‌ها سامسونگ یکی دیگر از تولیدکنندگان بزرگ تراشه در حال کار روی یک تراشه‌ی مبتنی بر ARM برای ویندوز ۱۰ است.

اکنون گزارش شده است که سامسونگ در حال توسعه‌ی یک پردازنده‌ی اگزینوس جدید برای ویندوز ۱۰ است که ممکن است بر پایه‌ی اگزینوس ۱۰۰۰ پنچ نانومتری باشد. با این حال این اولین باری نیست که سامسونگ تلاش می‌کند که پردازنده‌ی مبتنی بر ARM خود را برای کامپیوترهای شخصی بسازد. براساس سایت SamMobile این شرکت قبلا نسخه‌ی مخصوص رایانه‌های شخصی اگزینوس ۹۹۰ را ساخته است اما این شرکت به اندازه‌ی کافی به آن اطمینان ندارد.

شایعاتی وجود دارند که برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی، اگزینوس ۱۰۰۰ از گرافیک AMD استفاده خواهد کرد اما این احتمال وجود دارد که سامسونگ این استراتژی را برای کامپیوترهای شخصی دارای ویندوز ۱۰ به کار نبرد و ممکن است که اگزینوس ۱۰۰۰ روی کامپیوترهای شخصی، قطعه‌ی GPU از AMD را نداشته باشد. فراتر از آن، ما اطلاعات زیادی درباره‌ی تراشه‌ی شایعه‌شده‌ی ARM سامسونگ برای کامپیوترهای شخصی نداریم و همینطور چیزی در مورد تاریخ عرضه‌ی رسمی آن نمی‌دانیم. اگر سامسونگ یک پردازنده‌ی ARM برای ویندوز ۱۰ عرضه کند، احتمال دارد که این شرکت آن را برای اولین بار از آن در لپ‌تاپ‌های سبک و نازک مانند گلکسی‌بوک S استفاده کند.

مطالب خواندنی:  مایکروسافت روی پشتیبانی از معماری x64 در دستگا‌ه‌های ARM کار می‌کند

در حالی که سامسونگ هنوز راجع به این پروژه، اعلامی رسمی نکرده است، توسعه‌ی پردازنده‌های ARM برای کامپیوترهای شخصی توسط شرکت‌هایی مثل سامسونگ قطعا نشانه‌ی خوبی برای آینده‌ی کامپیوترهای شخصی ARM است و این امید را به ما می‌دهد که ابتکار ویندوز ۱۰ روی ARM در نهایت به موفقیت خواهد رسید یا حداقل پتانسیل موفقیت را دارد.

منبع:tech.gamefa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=24632

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.