• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
2

پس از انتشار اندروید ۱۰، اندروید ۹ تنها در یک چهارم از گوشی‌های اندرویدی نصب شد

  • کد خبر : 13455
  • 03 آبان 1398 - 10:47
پس از انتشار اندروید ۱۰، اندروید ۹ تنها در یک چهارم از گوشی‌های اندرویدی نصب شد

کمپانی گوگل اعلام کرد که در ماه آگوست سال گذشته با عرضه‌ی اندروید ۹، ۲۲٫۶ درصد از اکوسیستم‌ها اقدام به نصب این سیستم‌عامل نمودند. این رقم بیش از دو برابر میزان بروزرسانی اندروید ۷ به اندروید ۸ می‌باشد اما در مقایسه با میزان بروزرسانی‌های انجام شده در سیستم‌عامل iOS، پس از عرضه‌ی نسخه‌ی جدید آن، […]

کمپانی گوگل اعلام کرد که در ماه آگوست سال گذشته با عرضه‌ی اندروید ۹، ۲۲٫۶ درصد از اکوسیستم‌ها اقدام به نصب این سیستم‌عامل نمودند. این رقم بیش از دو برابر میزان بروزرسانی اندروید ۷ به اندروید ۸ می‌باشد اما در مقایسه با میزان بروزرسانی‌های انجام شده در سیستم‌عامل iOS، پس از عرضه‌ی نسخه‌ی جدید آن، هنوز هم غیرعادی و محدود می‌باشد. کمتر از یک ماه است که سیستم‌عامل iOS 13 عرضه شده ولی اکنون نیمی از آیفون‌ها به این نسخه از سیستم‌عامل اپل بروزرسانی شده‌اند.

اگر بخواهیم مقایسه‌ای داشته باشیم، کمتر از یک چهارم کاربران سیستم‌عامل اندروید پس از انتشار اندروید ۱۰ در تاریخ ۳ سپتامبر اقدام به بروزرسانی سیستم‌عامل دستگاه خود نمودند. از طرفی دیگر، کمپانی گوگل پیشرفت‌های چمشگیری در میان تولیدکنندگان و اپراتورهای مخابراتی ثبت کرده تا بتواند سریعتر بروزرسانی‌های اندروید را به کاربران گوشی‌های اندرویدی ارائه نماید. گوگل در این مدت تلاش‌های بسیاری کرده تا بتواند بروزرسانی‌های جدید را ارائه نماید اما بازهم این میزان از پیشرفت گوگل در مقابل سرعت بالای اپل در انتشار بروزرسانی‌های iOS بسیار ناچیز می‌باشد.

تمامی تلاش‌های گوگل به استفاده از فناوری Project Treble ختم شده است که می‌تواند تاثیرات معناداری بر انتشار بروزرسانی‌ها داشته باشد. Treble به منظور ارائه‌ی آسانتر بروزرسانی‌ها، سیستم‌عامل اندروید را مدولار می‌کند. استفاده از فناوری Treble یک راه‌حل فنی می‌باشد که تنها به عنوان یکی از چندین روش گوگل برای حل مشکل سیستم‌عامل اندروید محسوب می‌شود.

از طرفی دیگر کمپانی گوگل نمودارهایی را مبنی بر میزان پذیرش اندروید خام توسط کاربران منتشر نموده است که آن را بر اساس درصد حساب کنیم، موضوع بسیار گنگ‌تر خواهد شد زیرا ۶۰۰ میلیون کاربر فعال چیزی نیست که بخواهد بر روی نمودار نمایش داده شود.

مطالب خواندنی:  ال جی به‌زودی نسخه ۴G ال جی Velvet را عرضه می‌کند

پس از انتشار اندروید 10، اندروید 9 تنها در یک چهارم گوشی‌های اندرویدی نصب شد

یکی دیگر از علائم امیدوار کننده این است که توانایی‌ گوشی‌های هوشمند در نسخه‌ی بتا اندروید ۱۰ بهبود یافته است. کمپانی سامسونگ نیز نسخه‌ی بتا اندروید ۱۰ را تقریبا یک هفته‌ی پیش برای گوشی‌های سری گلکسی خود راه‌اندازی نمود. لازم به ذکر است که Betas یک اپلیکیشن نقل و انتقال محسوب نمی‌شود ولی نشان دهنده‌ی یک حرکت گوگل در جهت صحیح می‌باشد. کمپانی گوگل در طول این مدت پیشرفت‌های بسیاری در زمینه‌ی افزایش میزان امنیت سیستم‌عامل‌های اندروید داشته است و پروژه‌ی Mainline نیز در اندروید ۱۰ سبب خواهد شد تا میزان پیشرفت‌های امنیتی گوگل نسبت به قبل دو چندان شود.

با توجه به نحوه‌ی تنظیم و برنامه‌نویسی سیستم‌عامل اندروید، کمپانی گوگل هرگز نمی‌تواند با اکوسیستم iOS رقابت داشته باشد اما می‌تواند رکورد یک‌ ساله‌ی نسب سیستم‌عامل‌های اندروید را تنها در طول چند ماه پس از انتشار نسخه‌ی جدید ثبت نماید.

منبع:tech.gemfa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=13455

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.