• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 3
0
3

پوشش‌های شفاف ضد اثرانگشت سطوح فلزی توسعه می‌یابند

  • کد خبر : 19101
  • 21 خرداد 1399 - 19:39
پوشش‌های شفاف ضد اثرانگشت سطوح فلزی توسعه می‌یابند

ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با برگزاری رویداد نوآوری به دنبال توسعه پوشش‌های شفاف ضد اثرانگشت بر روی سطوح فلزی است. در ادامه چالش‌های نوآوری و فناوری نانو با هدف توسعه راهکارهای حل مشکلات صنعتی و رفع نیازهای فناورانه کشور، ستاد ویژه توسعه فناوری نانو اقدام به برگزاری چالش‌ نوآوری در پلتفرم آی‌چلنج با هدف […]

ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با برگزاری رویداد نوآوری به دنبال توسعه پوشش‌های شفاف ضد اثرانگشت بر روی سطوح فلزی است.

در ادامه چالش‌های نوآوری و فناوری نانو با هدف توسعه راهکارهای حل مشکلات صنعتی و رفع نیازهای فناورانه کشور، ستاد ویژه توسعه فناوری نانو اقدام به برگزاری چالش‌ نوآوری در پلتفرم آی‌چلنج با هدف حمایت از راهکارهایی مبتنی بر فناوری نانو جهت ساخت پوشش‌های ضد اثرانگشت روی سطوح فلزی کرده است.

اثرانگشت و لک باقی‌مانده از آن، اصلی‌ترین عامل مشکل‌آفرین در سطوح فلزی است که می‌تواند استفاده از آنها را برای کاربران ناخوشایند و دشوار کند از این رو پوشش‌های شفاف ضد اثرانگشت، باعث می‌شود اثر انگشت روی سطوح به کمترین میزان برسد و از طرفی اثرات باقی‌مانده به‌ راحتی پاک شوند.

در مقالات متعددی استفاده از نانو ذرات “دی‌اکسید سیلیسیوم” به‌منظور ایجاد خاصیت ضد اثرانگشت، به اثبات رسیده است و در این راستا ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با همکاری آی‌چلنج به‌دنبال توسعه راهکارهایی تکرارپذیر و مقیاس‌پذیر مبتنی بر فناوری نانو به منظور ساخت پوشش‌های شفاف ضداثرانگشت روی سطوح فلزی است.

بنابر اعلام دبیرخانه چالش‌های فناوری و نوآوری نانو شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها، و سایر پژوهشگران و فناوران علاقه‌مند می‌توانند تا ۷ تیرماه جاری طرح مفهومی اولیه خود را به دبیرخانه چالش ارسال کنند. پس از اتمام مهلت ثبت طرح‌ها، داوری حضوری طرح‌ها انجام خواهد شد و سرانجام طرح‌های برگزیده به مرحله دوم راه خواهند یافت.

برگزیدگان مرحله نخست، حدود ۳ ماه فرصت خواهند داشت تا ضمن تکمیل مستندات فنی و اقتصادی، نمونه‌ آزمایشگاهی از طرح خود را مطابق با ملاحظات فنی چالش بسازند. شرکت‌کنندگان برگزیده در مرحله اول، در جریان مرحله دوم چالش (ساخت نمونه آزمایشگاهی) به‌صورت گام‌به‌گام پیشرفت طرح خود را گزارش می‌دهند و بر اساس آن، از حمایت‌های نقدی و غیرنقدی تا سقف ۷۰ میلیون ریال بهره‌مند خواهند شد.

مطالب خواندنی:  واتساپ قابلیت مخفی کردن وضعیت آخرین بازدید از مخاطبان را دریافت می کند

به گزارش ستاد نانو، شرکت‌کننده‌ای که بهترین نتیجه را در ارزیابی‌های فنی و اقتصادی به دست آورد ضمن دریافت جایزه ۳۰۰ میلیون ریالی، می‌تواند از سایر حمایت‌های تجاری‌سازی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو بهره‌مند شود.

منبع: ایسنا،

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=19101

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.