• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
2

چرا سرفیس Duo یک گوشی هوشمند نیست؟

  • کد خبر : 11823
  • 17 مهر 1398 - 21:43
چرا سرفیس Duo یک گوشی هوشمند نیست؟

مایکروسافت از شما نمی‌خواهد که به سرفیس Duo به‌عنوان یک گوشی جدید فکر کنید. دلایل غیرفنی زیادی در این رابطه وجود دارند. سرفیس Duo دو نمایشگر ۵٫۶ اینچی را حول یک مفصل مرکزی به هم متصل می‌نماید. این دستگاه از یک مودم جهت اتصال به شبکه بهره برده، و همچنین امکان تماس‌های تلفنی را نیز […]

مایکروسافت از شما نمی‌خواهد که به سرفیس Duo به‌عنوان یک گوشی جدید فکر کنید. دلایل غیرفنی زیادی در این رابطه وجود دارند. سرفیس Duo دو نمایشگر ۵٫۶ اینچی را حول یک مفصل مرکزی به هم متصل می‌نماید. این دستگاه از یک مودم جهت اتصال به شبکه بهره برده، و همچنین امکان تماس‌های تلفنی را نیز دارد. با هر تعریفی، مایکروسافت یک تلفن ساخته‌ است، این دستگاه حتی از سیستم‌عامل اندروید نیز استفاده می‌کند.

پانوس پانای (Panos Panay)، مدیر ارشد محصولات مایکروسافت نیز به‌سختی می‌تواند تلفن بودن Duo را انکار نماید. در حین سخنرانی در نیویورک، او تایید کرد که رسانه‌ها احتمالاً حرف خود را می‌زنند و به سخنان وی چندان توجهی نخواهند کرد. پانای همچنین اظهار کرده بود که:

اشتباه نکنید، این یک دستگاه سرفیسی است.

مایکروسافت در زمانی این گجت را معرفی کرد که علاقه به دستگاه‌هایی که می‌توانند‌ اندازه صفحه گوشی را دو برابر نمایند، در حال افزایش بود. گلکسی فولد مشکل‌ساز شرکت سامسونگ، یک گوشی مجهز به صفحه‌نمایش فوق‌وسیع را نشان می‌دهد که شما می‌توانید آن را در جیب خود قرار دهید، اما همچنین، خطر یک نمایشگر تاشونده را نیز آشکار کرد، چیزی که بسیار ضعیف‌تر از شیشه است. مایکروسافت با عرضه این دستگاه  فکر می‌کند که می‌تواند بهتر از گوشی‌های تاشونده آسیب‌پذیر رقبا عمل نماید.

در رابطه با سرفیس Duo، ردموندی‌ها تلاش می‌کنند تا پرچم خود را بر روی دو این قله مهم یعنی یک دستگاه تلفن همراه و همچنین صفحه‌نمایش تاشونده افراشته دارند. حال، به چه دلایلی سرفیس Duo را نمی‌توان یک گوشی نامید؟

تلفن یا سرفیس بودن این محصول اساساً تفاوت معنایی دارد. شاید در ذهن بازاریابی مایکروسافت به این موضوع به‌عنوان راهی برای منحرف کردن ذهن‌ها از اینکه چرا شرکتی با چنین سابقه‌ غنی که نرم‌افزارهای ویندوز فونی می‌ساخت، در حال حاضر سعی دارد تا یک گوشی اندرویدی را به فروش برساند.

مطالب خواندنی:  گوگل ژست حرکتی بازگشت به عقب اندروید را بهبود می بخشد

شاید گوشی نامیدن این محصول راهی است برای توضیح اینکه چرا یک نمایشگر دوم خارجی مانند گلکسی فولد و یا سایر نمونه‌های اولیه دیگری که دیده‌ایم، در این محصول وجود ندارد، یا اینکه شاید مایکروسافت پس از بسته شدن کارخانه تلفن‌های همراه خود در سال ۲۰۱۶، به‌طور ناراحت‌کننده‌ای اقرار به شکست کرده است. Lumia ۶۵۰ آخرین تلفن همراهی بود که سیستم‌عامل ویندوز فون را اجرا می‌کرد. یک سخنگوی مایکروسافت در یک ایمیل می‌گوید:

سرفیس Duo خیلی بیشتر از تماس‌های تلفنی کاربرد دارد، این یک سرفیس دو نمایشگره است که در جیب شما جا خواهد شد. این محصول بهترین تجارب تولیدی مایکروسافت، برنامه‌های اندرویدی و طراحی سخت‌افزاری سرفیس را در یک دستگاه واحد گرد هم آورده است.

طبق نظر گروه NPD، قبل از عرضه آیفون در سال ۲۰۰۷، ویندوز موبایل در سه‌ماهه دوم همان سال، ۵۰ درصد بازار آمریکا را در دست داشت و از این لحاظ وضعیت مناسبی را تجربه می‌کرد. با توجه به اظهارات Gartner، این سیستم‌عامل در آن زمان سهم ۱۲ درصدی از بازارهای جهانی را در اختیار داشت.

در آغاز کار، نرم‌افزار ویندوز موبایل یک سیستم فایل پیچیده‌ داشت که تلفن‌های همراه کوچک را تبدیل به یک کامپیوتر کوچک می‌نمود، این مورد برای خوره‌های کامپیوتر بسیار ایده‌آل بود. اما سیستم‌عامل پویاتر iOS اپل بود که توجه مردم را به خود جلب کرد، و همچنین اندروید گوگل تیز طی سال بعد، به بلوغ خود سرعت بخشید.

Window Mobile ،Windows Phone و Windows for phones با وجود چندین تغییر و تحول برای مطابقت با ویژگی‌ها و برنامه‌های موجود در اندروید و آیفون حتی پس از خریدن بخش تلفنی نوکیا، همچنان گرفتار این مسئله بودند.

مطالب خواندنی:  ایلان ماسک: سفر به مریخ تا ۵ سال آینده محقق می شود

تا سال ۲۰۱۱، این برند تنها ۲ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده بود، در حالی که اندروید با کسب سهم ۵۳ درصدی از بازار آمریکا، و iOS با سهم ۲۹ درصدی، بر ایالات متحده حکم‌فرمایی می‌کردند. پیوستن به اندروید، یعنی همان نقطه کوچک چندین سال پیش که در رادار مایکروسافت نشان داده می‌شد، یک قرص تلخ برای شرکت مایکروسافت است. مایکروسافت تلاش می‌کند که متفاوت باشد و در این باره یکی از سخنگویان این شرکت می‌گوید که:

ما نیازهای مشتریان را در آغوش می‌گیریم و بر روی فناوری‌هایی کار می‌کنیم که آن‌ها استفاده می‌کنند، اکنون سعی داریم تا مزیت‌های رقابتی خود را نیز به آن‌ها اضافه نماییم. ما این محصول را بر پایه اندروید بنا ساخته‌ایم، درست همان‌طور که کرومیوم را اساس مرورگر اج خود قرار دادیم. سعی ما این است که بهترین‌های دو شرکت را به مشتریان خود عرضه نماییم.

مایکروسافت ممکن است که یک سابقه نه‌چندان خوب در زمینه تلفن‌های هوشمند داشته باشد، اما این روزها، این شرکت با رهبری پانای و مدیرعامل آن یعنی ساتیا نادلا، اولین قدم لازم را برای بازگشت وجهه گوشی‌های هوشمند خود برداشته‌ است. در واقع، فرورفتگی‌ها هنگامی ایجاد می‌شوند که آن نقطه بیش ار حد مورد تمرکز قرار گرفته باشد.

با همکاری سیستم‌عامل اندروید و سرفیس Duo و همچنین ایجاد قدرت لازمه، مایکروسافت کار خود را انجام داده است، مهم نیست که محصول جدید این شرکت را چه می‌نامید.

منبع:tech.gemfa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=11823

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.