• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
اخبار امروز : 2
0
0

چطور پوسته پوسته شدن اطراف لب را کنترل کنیم؟

  • کد خبر : 45368
  • 08 اسفند 1402 - 10:20
چطور پوسته پوسته شدن اطراف لب را کنترل کنیم؟
استفاده از درمان های طبیعی می تواند راهی آسان و موثر برای کاهش پوسته پوسته های صورت در اطراف دهان باشد.

چطور پوسته پوسته شدن اطراف لب را کنترل کنیم؟

استفاده از درمان های طبیعی می تواند راهی آسان و موثر برای کاهش پوسته پوسته های صورت در اطراف دهان باشد.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از سلامت نیوز از آنلی مای هلث، پوسته پوسته شدن پوست اطراف دهان می تواند یک مسئله ناراحت کننده و ناخوشایند باشد که اغلب ناشی از مواردی مانند آب و هوای خشک، کم آبی یا شرایط پوستی است. به جای اتکا به محصولات آرایشی، استفاده از درمان های طبیعی می تواند راهی آسان و موثر برای کاهش پوسته پوسته شدن پوست و ایجاد پوست سالم تر در اطراف دهان باشد.

نکاتی برای از بین بردن پوسته پوسته های اطراف دهان

۱٫ هیدراتاسیون کافی داشته باشید

یکی از اساسی ترین راه ها برای مبارزه با پوسته پوسته شدن پوست این است که مطمئن شوید بدنتان به خوبی هیدراته شده است. نوشیدن مقدار کافی آب به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست و جلوگیری از خشکی کمک می کند. حداقل هشت لیوان آب در روز مصرف کنید و غذاهای غنی از آب مانند هندوانه، خیار و کرفس را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

۲٫ لایه برداری ملایم انجام دهید

لایه برداری منظم و ملایم به حذف سلول های مرده پوست کمک می کند. با مخلوط کردن شکر یا بلغور جو دوسر ریز آسیاب شده با عسل یا روغن زیتون، یک اسکراب لایه بردار خانگی ایجاد کنید. این مخلوط را به آرامی روی پوست اطراف دهان خود با حرکات دایره ای ماساژ دهید، سپس آن را با آب گرم بشویید. برای جلوگیری از تحریک پوست، لایه برداری را به یک یا دو بار در هفته محدود کنید.

مطالب خواندنی:  12 مکمل برای تقویت مغز و حافظه

۳٫ از روغن های طبیعی استفاده کنید

روغن های طبیعی، مرطوب کننده هایی عالی برای سلامت پوست هستند که می توانند آن را تغذیه و آبرسانی کنند. روغن نارگیل، روغن بادام یا روغن جوجوبا انتخاب های خوبی برای شما می باشند. مقدار کمی از آن را روی نواحی پوسته پوسته اطراف دهان بمالید و به آرامی ماساژ دهید. این روغن‌ها بدون مسدود کردن منافذ، رطوبت پوستتان را تامین می‌کنند و آن را نرم و لطیف می‌کنند.

۴٫ ژل آلوئه ورا را فراموش نکنید

ژل آلوئه ورا که به دلیل خواص تسکین دهنده اش شناخته شده است می تواند به کاهش پوسته پوسته شدن پوست و کاهش التهاب کمک کند. یک لایه نازک از ژل آلوئه ورا خالص را روی نواحی آسیب دیده بمالید و بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید. این روتین را چندین بار در هفته تکرار کنید تا به نتایج مطلوب و دلخواه خود برسید.

۵٫ رژیم غذایی سالم داشته باشید

یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی نقش مهمی در ارتقاء سلامت کلی پوست دارد. از غذاهای سرشار از ویتامین های A، C و E، همراه با اسیدهای چرب امگا ۳ استفاده کنید؛ این مواد مغذی به بازسازی پوست کمک می کنند و می توانند از پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری کنند. میوه ها، سبزیجات، آجیل و ماهی های چرب را در وعده های غذایی خود بگنجانید تا یک رژیم غذایی مناسب پوست داشته باشید.

در آخر

پوسته پوسته شدن پوست اطراف دهان را می توان به طور موثر از طریق داروهای طبیعی که آبرسانی، لایه برداری ملایم و تغذیه را در اولویت قرار می دهند، مدیریت کرد. با گنجاندن این نکات در روتین مراقبت از پوست خود و حفظ یک سبک زندگی سالم، می توانید بدون استفاده از محصولات شیمیایی خشن به پوستی نرم تر و سالم تر برسید. اگر مشکل پوسته پوسته شدن پوست صورتتان ادامه پیدا کرد یا بدتر شد، توصیه می شود برای مشاوره شخصی و گزینه های درمانی با یک متخصص پوست مشورت کنید.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=45368

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.